Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
city har ju precis lika tufft spelprogram kvar som United, om inte värre och dessutom en hel massa poäng att ta igen, inkluderat en match mer spelad. Arsenal däremot har ett jätteläge att vinna ligan om man klarar av att hålla nerverna i styr.
Ja Arsenal är favorit för mig och kan bara tappa det som jag ser det. City har dock en möjlighet men bör slut tvåa efter Arsenal. Det som gör Uniteds chans till titeln omöjlig är inte bara de svåra toppmatcherna men även att de möter lag som inte vill något mer än att slå United. Bolton, Blackburn och West Ham är bara tre av de spöken United stöter på framöver och dessutom väntar Everton och Newcastle. Jag tror faktiskt att United inte plockar så många poäng resten av säsongen.
Vill också säga hur kul det är att ha följt den engelska ligan sedan barndomen och se hur den utvecklats till en helt överlägsen liga på alla sätt och helgen visade det med eftertryck. En galen helg och underhållningen var enorm och faktum var att vädret bidrog en hel del till det med tanke på regn och blåst som gjorde flera planer svårspelade och United hade som vanligt otroligt svårt på en dålig plan där vinden spökade för dom lika mycket som när Liverpool blåste hem segern på OT våren 2009.