2011-02-07, 18:18
  #5713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Har en vän som skrev en avhandling om zigenare som inte bara är romer som en del verkar tro. Enligt honom är Suarez en av sydamerikas mest kända zigenar-släkten.
Angående Newcastle menade jag att de just inför matchen mot Arsenal var svagare än någonsin men jag skrev det lite med förhoppning om att bli motbevisad och det blev jag med besked!
Sällan jag gillar när Liverpool vinner men igår var det helt ok faktiskt.
Jag har tittat på spelschemat och United har en snöbolls chans i helvetet att vinna ligan och kommer hamna efter både Arsenal och City som gör upp om guldet. Jag undrar om United-fansen här är lite lättade över att snacket om att gå obesegrade nu kan läggas till handlingarna?
United är ruggigt bra efter förluster så det lär slå gnistor om derbyt till helgen.

city har ju precis lika tufft spelprogram kvar som United, om inte värre och dessutom en hel massa poäng att ta igen, inkluderat en match mer spelad. Arsenal däremot har ett jätteläge att vinna ligan om man klarar av att hålla nerverna i styr.
Citera
2011-02-07, 18:19
  #5714
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Interpol har startat en utredning om att Arsenals Tomas Rosicky och domaren Phil Dowd blivit mutade!

http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.2320266/efter-raset-rosicky-utreds-for-mutskandal

EDIT:

Det har tydligen förekommit "odd betting patterns" i samband med Newcastle - Arsenal. http://www.epltalk.com/breaking-interpol-investigating-arsenalnewcastle-draw-29124

Jag skulle vilja tipsa Interpol om att utreda domaren under Arsenal - Everton för en vecka sedan också.

EDIT 2:

Nu har Interpol gått ut och förnekat att de utreder någon muta.
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/8308192/Interpol-deny-investigation-into-Newcastle-Arsenal-game.html

Jag tror inte det här är sant bara något som den dålige tidningen aftonbladet ljuger om för de brukar göra det
Citera
2011-02-07, 18:39
  #5715
Medlem
Jag fattar inte hur ligor med 20 lag som alla möter varandra 2 gånger hemma & borta. Men spelar ändå bara 38 matcher per säsong hur går det till?
Citera
2011-02-07, 18:41
  #5716
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackpot-Tony
Jag fattar inte hur ligor med 20 lag som alla möter varandra 2 gånger hemma & borta. Men spelar ändå bara 38 matcher per säsong hur går det till?
Ja, du kan ju inte möta dig själv.
Så där går det bort två matcher.
Citera
2011-02-07, 18:42
  #5717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Ja, du kan ju inte möta dig själv.
Så där går det bort två matcher.

Haha herregud ibland undrar man ju...
Citera
2011-02-07, 18:42
  #5718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackpot-Tony
Jag fattar inte hur ligor med 20 lag som alla möter varandra 2 gånger hemma & borta. Men spelar ändå bara 38 matcher per säsong hur går det till?

Nej det är otroligt svårt att klura ut faktiskt. Det är alltså 20 lag i ligan och alla ska möta varandra två gånger. Vi låtsas att jag är t.ex. Blackpool, då ska jag möta 19 andra lag två gånger. Det ger oss den komplicerade uträkningen 2*19. För att förenkla kan vi skriva det 2*10+2*9 = 20+18 = 38.
Citera
2011-02-07, 19:00
  #5719
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
city har ju precis lika tufft spelprogram kvar som United, om inte värre och dessutom en hel massa poäng att ta igen, inkluderat en match mer spelad. Arsenal däremot har ett jätteläge att vinna ligan om man klarar av att hålla nerverna i styr.
Ja Arsenal är favorit för mig och kan bara tappa det som jag ser det. City har dock en möjlighet men bör slut tvåa efter Arsenal. Det som gör Uniteds chans till titeln omöjlig är inte bara de svåra toppmatcherna men även att de möter lag som inte vill något mer än att slå United. Bolton, Blackburn och West Ham är bara tre av de spöken United stöter på framöver och dessutom väntar Everton och Newcastle. Jag tror faktiskt att United inte plockar så många poäng resten av säsongen.
Vill också säga hur kul det är att ha följt den engelska ligan sedan barndomen och se hur den utvecklats till en helt överlägsen liga på alla sätt och helgen visade det med eftertryck. En galen helg och underhållningen var enorm och faktum var att vädret bidrog en hel del till det med tanke på regn och blåst som gjorde flera planer svårspelade och United hade som vanligt otroligt svårt på en dålig plan där vinden spökade för dom lika mycket som när Liverpool blåste hem segern på OT våren 2009.
__________________
Senast redigerad av ArseAndAll 2011-02-07 kl. 19:03.
Citera
2011-02-07, 19:01
  #5720
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackpot-Tony
Jag fattar inte hur ligor med 20 lag som alla möter varandra 2 gånger hemma & borta. Men spelar ändå bara 38 matcher per säsong hur går det till?
Hahaha
Citera
2011-02-07, 19:03
  #5721
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Ja Arsenal är favorit för mig och kan bara tappa det som jag ser det. City har dock en möjlighet men bör slut tvåa efter Arsenal. Det som gör Uniteds chans till titeln omöjlig är inte bara de svåra toppmatcherna men även att de möter lag som inte vill något mer än att slå United. Bolton, Blackburn och West Ham är bara tre av de spöken United stöter på framöver och dessutom väntar Everton och Newcastle. Jag tror faktiskt att United inte plockar så många poäng resten av säsongen.
Det om united är helt rätt,de kommer antagligen sluta trea eller tvåa
Citera
2011-02-07, 19:07
  #5722
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LosGalacticos
Det om united är helt rätt,de kommer antagligen sluta trea eller tvåa
Ja och de kan i ärlighetens namn sluta 4:a eller 5:a också för de har verkligen haft spelprogrammet emot sig i början och slutet av säsongen. De har tre raka bortamatcher och jag vet inte när ett lag senast spelade så många matcher i rad på bortaplan.
City's chans ligger i att Arsenal är med på så många håll och har en cupfinal samt två tunga matcher mot Bajsa som de säkert vill förlora mot med hedern i behåll. Engelska lag kan ju inte spela en match i veckan på fina planer mot skitlag som spanjorer och italienare kan och som Fergie påpekat så finns det ju en viss förmåga i England att försvåra de egna lagens chanser till seger i Europa.
Citera
2011-02-07, 19:11
  #5723
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Ja och de kan i ärlighetens namn sluta 4:a eller 5:a också för de har verkligen haft spelprogrammet emot sig i början och slutet av säsongen. De har tre raka bortamatcher och jag vet inte när ett lag senast spelade så många matcher i rad på bortaplan.
City's chans ligger i att Arsenal är med på så många håll och har en cupfinal samt två tunga matcher mot Bajsa som de säkert vill förlora mot med hedern i behåll. Engelska lag kan ju inte spela en match i veckan på fina planer mot skitlag som spanjorer och italienare kan och som Fergie påpekat så finns det ju en viss förmåga i England att försvåra de egna lagens chanser till seger i Europa.

Spanjorer är inte skitlag men om italienska håller jag med om Fast Arsenal har en stor chans att vinna om de pressar barca och håller koll på dvärgen.
Citera
2011-02-07, 19:57
  #5724
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackpot-Tony
Jag fattar inte hur ligor med 20 lag som alla möter varandra 2 gånger hemma & borta. Men spelar ändå bara 38 matcher per säsong hur går det till?
Tihi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in