2010-12-28, 14:01
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joswua
Jag tycker att det är rätt pinsamt när spelare från egna lag (Xavi, Iniesta) går ut i medier och "lockar".

Sry för OT, men du, som verkar ha en del bakom pannbenet, borde ju förstå att media kan förvränga saker rätt så ordentligt..

Journalist: "Tycker du om Cesc?"
Xavi: "Ja, han är en nära vän"
Journalist: "Skulle du vilja att Cesc kom till Barcelona?"
Xavi: "Ja, självklart, det vore roligt"

Löpsedeln på Aftonbladet: "XAVI SÄGER ÅT CESC ATT SÄGA UPP SITT KONTRAKT MED ARSENAL OCH SKRIVA PÅ FÖR BARCELONA!!!"

...

I övrigt så håller jag med om det du säger om Arsenal, det borde vara en tidsfråga innan de vinner något igen.
Citera
2010-12-28, 14:06
Medlem
TureTratts avatar
Citat:

Håller med dig i absolut allt du skriver, Joswua. Jag tycker att anfallsbesättningen ser vass ut och framför allt om RvP kommer tillbaka i den form han stundtals var i innan sin skada, för i form är han en av världens bästa. Med Gibbs och Vermaelen tillbaka har vi faktiskt en backuppsättning som absolut håller måttet, speciellt nu när Djourou visat att även han kan utmana på riktigt.

Fabianski kommer fortsätta ta steg efter steg och enligt min åsikt håller han på den här nivån, han har sina bästa år framför sig. Lägg där till en av världens största målvaktstalanger, Wojciech Szczesny och målvaktsbesättningen känns även den ganska stabil. Hur kommer det sig förresten att Polen har så många bra målvakter?

Ville med inlägget egentligen bara poängtera att laget känns mer och mer stabilt, speciellt om nyckelspelare som Vermaelen kommer tillbaka och Fabregas hittar tillbaka till formen(Och får kontroll över sina hjärnspöken).

Idag är det i alla fall härligt att vara Arsenalsupporter, nu siktar vi in oss på Wigan!
Citera
2010-12-28, 14:14
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Sry för OT, men du, som verkar ha en del bakom pannbenet, borde ju förstå att media kan förvränga saker rätt så ordentligt..

Löpsedeln på Aftonbladet: "XAVI SÄGER ÅT CESC ATT SÄGA UPP SITT KONTRAKT MED ARSENAL OCH SKRIVA PÅ FÖR BARCELONA!!!"

...

I övrigt så håller jag med om det du säger om Arsenal, det borde vara en tidsfråga innan de vinner något igen.

Nja, nu var det mer än så. T ex tvingade de på Cesc en barcatröja när hela världen såg på. Det var så extremt mycket tjöt från speciellt Xavi och Puyol för att det skulle kunna vara felciteringar av journalister. Det hela var en planerad kampanj av Barcelona för att tjöta hål i huvudet på alla och sedan kunna stjäla Fabregas för en billig peng. Men den lätta föll inte Wenger för.
Citera
2010-12-28, 14:18
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin

...

Så är det troligen i de flesta fall. Men just Cesc-affären är annorlunda och oerhört smutsig från Barcas håll.

Just Xavi uttalade sig jag vet inte hur många gånger i media om att "Arsenal kan inte tvinga honom kvar", "Cesc har barca i sitt DNA" etc etc. Även Iniesta och Pique har öppnat käften vid flera olika tillfällen i ämnet, och vem minns inte den vidriga tröjkuppen efter VM-guldet i somras? Vill även minnas att snacket gick på samma sätt angående Mascherano när han lirade i Pool, "De kan inte tvinga honom kvar"..

Barca tror sig stå över alla andra i fotbollsvärlden och verkar se kontrakt mellan andra spelare och deras klubbar som låneavtal utfärdade av katalanerna med en klausul som säger att när världens bästa klubblag kommer och knackar är det bara formaliteter innan spelaren lirar i rödblått.

Det är ju naturligtvis en medveten strategi för att skapa missnöje hos den kontrakterade spelaren och skapa en ohållbar situation mellan denne och hans klubb, vilket förhoppningsvis ska leda till att han begär sig själv transferlistad. Sedan kommer de med skambud i hopp om att den andra klubben inte vågar neka (£28m för Cesc).
Citera
2010-12-28, 14:46
Medlem
FabioAugustos avatar
Vafan, dom är ju inte korkade Barcelonaspelarna. Dom är tillräckligt mediatränade för att veta att tidningarna kommer göra saken tio gånger värre. Däremot är det ju bevisat att några av intervjuerna från i somras var rena påhitt från... vilken tidning det nu var. Antagligen Daily Star eller någon av David Sullivans porrsporttidningar.
Citera
2010-12-28, 15:11
Medlem
Joswuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TureTratt
Håller med dig i absolut allt du skriver, Joswua. Jag tycker att anfallsbesättningen ser vass ut och framför allt om RvP kommer tillbaka i den form han stundtals var i innan sin skada, för i form är han en av världens bästa. Med Gibbs och Vermaelen tillbaka har vi faktiskt en backuppsättning som absolut håller måttet, speciellt nu när Djourou visat att även han kan utmana på riktigt.

Fabianski kommer fortsätta ta steg efter steg och enligt min åsikt håller han på den här nivån, han har sina bästa år framför sig. Lägg där till en av världens största målvaktstalanger, Wojciech Szczesny och målvaktsbesättningen känns även den ganska stabil. Hur kommer det sig förresten att Polen har så många bra målvakter?

Ville med inlägget egentligen bara poängtera att laget känns mer och mer stabilt, speciellt om nyckelspelare som Vermaelen kommer tillbaka och Fabregas hittar tillbaka till formen(Och får kontroll över sina hjärnspöken).

Idag är det i alla fall härligt att vara Arsenalsupporter, nu siktar vi in oss på Wigan!

Kul att få medhåll!
Och precis som du beskriver det så är det idag en fantastisk dag att vara Arsenalsupporter.
Skönt att slippa slita sitt hår och få drömmar krossade angående ligatiteln varje helg.

OT: Jag är verkligen inget fan av United överhuvudtaget, dem känns i min mening otroligt mediokra iår. Men hur fan lyckas dem vara den maskinen dem är? Obesegrade utan att spela bländande.
Vart ska detta ta vägen? Har dem haft sin svacka, kommer dem få den?
Dem har ju förvisso ett svårare schema kvar än t ex Arsenal.

Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Nja, nu var det mer än så. T ex tvingade de på Cesc en barcatröja när hela världen såg på. Det var så extremt mycket tjöt från speciellt Xavi och Puyol för att det skulle kunna vara felciteringar av journalister. Det hela var en planerad kampanj av Barcelona för att tjöta hål i huvudet på alla och sedan kunna stjäla Fabregas för en billig peng. Men den lätta föll inte Wenger för.

Instämmer.
Och som fotbollsspelare är man även människa så tro fan att man påverkas.
Tycker dock att det är otroligt bra att Wenger & Co står upp så tydligt i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av dire
Så är det troligen i de flesta fall. Men just Cesc-affären är annorlunda och oerhört smutsig från Barcas håll.

Just Xavi uttalade sig jag vet inte hur många gånger i media om att "Arsenal kan inte tvinga honom kvar", "Cesc har barca i sitt DNA" etc etc. Även Iniesta och Pique har öppnat käften vid flera olika tillfällen i ämnet, och vem minns inte den vidriga tröjkuppen efter VM-guldet i somras? Vill även minnas att snacket gick på samma sätt angående Mascherano när han lirade i Pool, "De kan inte tvinga honom kvar"..

Barca tror sig stå över alla andra i fotbollsvärlden och verkar se kontrakt mellan andra spelare och deras klubbar som låneavtal utfärdade av katalanerna med en klausul som säger att när världens bästa klubblag kommer och knackar är det bara formaliteter innan spelaren lirar i rödblått.

Det är ju naturligtvis en medveten strategi för att skapa missnöje hos den kontrakterade spelaren och skapa en ohållbar situation mellan denne och hans klubb, vilket förhoppningsvis ska leda till att han begär sig själv transferlistad. Sedan kommer de med skambud i hopp om att den andra klubben inte vågar neka (£28m för Cesc).

OT: Jag skulle kunna prata mig trött om Barca i en vecka framöver.
Jag gillar dem verkligen inte.
Det jag inte gillar är att ALLA rättfärdigar dem överallt, det stör mig så mycket att jag ibland bara stänger av.

Riktigt skenheliga och så fort en spelare inte passar i mönstret (läs Zlatan, Eto'o t ex.) så fryser dem ut dem. De hänger ut dem i press och i min mening så har de deras rådgivare som tror att dem är Messias. Ja, okej, en utav dem var med och skapade total-fotbollen bla bla bla.

Om man vinklar det lite, en spelare som blir erbjuden ett riktigt bra kontrakt av klubben Barcelona tackar inte nej. Man flyttar sin familj och man blir slussad in i ett system där du har en tydlig roll.
När man inte sen fungerar med alla olika segment som finns i Barcelona så blir det kalla handen.
Att spelare kommer och går är en sak, men att man är så jävla snabb med att fördöma sina egna val och transfers är inte bara ett tecken på rättfärdighet och arrogans utan en ren jävla inkompetens.
Citera
2010-12-28, 15:16
Medlem
TureTratts avatar
Citat:
OT: Jag är verkligen inget fan av United överhuvudtaget, dem känns i min mening otroligt mediokra iår. Men hur fan lyckas dem vara den maskinen dem är? Obesegrade utan att spela bländande.
Vart ska detta ta vägen? Har dem haft sin svacka, kommer dem få den?
Dem har ju förvisso ett svårare schema kvar än t ex Arsenal.

Det är just det som är det läskiga med United, det känns aldrig riktigt som om de kommer in i en svacka och om de gör det innebär svackan ett antal oavgjorda på sin höjd. De är äckligt stabila helt enkelt och det går inte att sticka under stolen med att Ferguson är en fantastisk manager som får ut det maximala av näst intill alla sina spelare.

Men vi kommer inte vara nådiga mot dem på Emirates!
Citera
2010-12-28, 15:26
Medlem
Joswuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TureTratt
Det är just det som är det läskiga med United, det känns aldrig riktigt som om de kommer in i en svacka och om de gör det innebär svackan ett antal oavgjorda på sin höjd. De är äckligt stabila helt enkelt och det går inte att sticka under stolen med att Ferguson är en fantastisk manager som får ut det maximala av näst intill alla sina spelare.

Men vi kommer inte vara nådiga mot dem på Emirates!

Precis den uppfattningen jag sitter inne på.
Man kan säga mycket om den managern, men som du nämner, att få ut max av sina spelare i en bortamatch mot Blackpool är han ensam om.
(F.ö var det väl den matchen som ställdes in och är numera släpande? Ingen enkel match alls för dem.)

Jag måste ge dem att en spelare som Nani har tagit sju kliv upp från föregående säsonger.
Han har lagt på sig några kilo muskler och är precis den spelaren dem hoppades på att han skulle bli. Men vi kan ju enas om att dem har Englands tråkigaste innermittfält med Fletcher & Carrick.
Citera
2010-12-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Ville bara säga tack för tipset. 24 ggr pengarna på en hundring, alltid nåt. Chelsea var verkligen riktigt rövusla ikväll, många av spelarna var helt osynliga (Malouda exempelvis). Bara att hoppas på att segern stiger Arsenal åt huvudet...

Ingen fara, alltid kul att man kan glädja någon
Citera
2010-12-28, 15:32
Medlem
Joswuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Jag antar att du tänker på Wellington Silva? Han kommer tyvärr inte att ansluta i januari då FIFA drog tillbaka sitt tidigare beslut om att ge honom ett "Special Talents"-visum. Han blir troligen utlånad till nån spansk klubb precis som Vela för några år sen.

Precis honom jag menade. Det är nästan jävligt synd måste jag påstå.
Jag läste mig till den informationen nyss också.
Jag hade föredragit att han blir, eftersom han ska tillhöra och spela i Arsenal, inskolad i det engelska ligasystemet. Lite mindre tid med boll, Hawaii - fotboll, stenhårda tacklingar och klimatet.
Det härdar mer och då grundar jag detta på att Vela själv en gång sa att Spanien kan jag spela i när jag är 30 .

Annars kan vi ju börja göra som Chelsea, dra igång ett mystiskt samarbete med PSV Eindhoven och be dem köpa in spelare som Alex och Kalou som dem gjorde för sex år sedan.
Sedan efter två år, pang - Chelseaspelare.
Citera
2010-12-28, 15:35
Medlem
TureTratts avatar
Citat:
Precis den uppfattningen jag sitter inne på.
Man kan säga mycket om den managern, men som du nämner, att få ut max av sina spelare i en bortamatch mot Blackpool är han ensam om.
(F.ö var det väl den matchen som ställdes in och är numera släpande? Ingen enkel match alls för dem.)

Jag måste ge dem att en spelare som Nani har tagit sju kliv upp från föregående säsonger.
Han har lagt på sig några kilo muskler och är precis den spelaren dem hoppades på att han skulle bli. Men vi kan ju enas om att dem har Englands tråkigaste innermittfält med Fletcher & Carrick.

Ja, det var den matchen som ställdes in och det är ingen match man bara kan åka och ställa ut skorna på.

Nani är väl den spelare, tillsammans med Nasri, som enligt mig tagit störst steg den här säsongen. Han börjar mer och mer se ut som en spelare som kan fylla tomrummet efter Ronaldo. När det gäller innermittfältet håller jag helt med dig, mer defensivt innermittfält är svårt att hitta. Fast vad ska man säga, det funkar ju..
Citera
2010-12-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Fast alla mål var snarare ren tur eller möjligtvis misstag av den blå backlinjen. Inte för att Arsenal inte förtjänade att vinna matchen och göra målen, men det var knappast på grund av något magiskt spel från Fabregas.

Jag är dock inte alls kritisk till Cesc annars, tycker Arsenal borde hålla i honom allt vad man kan.

Visst, det kanske inte berodde på några magiska insatser av Cesc men det är trots allt just han som ligger bakom alla tre målen och det tror jag absolut inte är någon tillfällighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in