Här hade man knåpat ihop ett inlägg till svar i Liverpool-tråden som nyligen kastades i papperskorgen så jag tänkte att jag klistrar in mitt inlägg i den här tråden istället
----------------------------------------------------------------------------------------------
Citat:
Ursprungligen postat av Fratiko
* Hur tror ni att det kommer gå för Liverpool denna säsong?!
Jag tror att Liverpool kommer gå bättre än förra säsongen men fortfarande det där jäkla snäppet efter toppen. Jag tror vi kommer sluta på femte plats i ligan, men då ska det även sägas att platserna 3-5 kommer vara mycket tighta. Får vi en bra start på säsongen så kommer vi kanske kunna hänga med i toppen i ett halvår eller liknande.
ALLT hänger på skador i årets Liverpool.
Citat:
* Är ni nöjda med den nya tränaren ( Roy Hodgson ) och de nya spelarna?
Gällande Roy Hodgson så är jag helt klart nöjd med valet av honom. Han är en mycket klok tränare som sprider god stämning i sin trupp, vilket Benitez inte gjorde. Han har hittills nästan bara gjort kloka saker som ansvarig för Liverpool och förhoppningsvis kan han bevisa denna säsong att han är redo att ta över ett lag som LFC och visa att han har det som krävs.
När det kommer till de nya spelarna ställer jag mig positiv till samtliga värvningar förutom Poulsen. Joe Cole har blivit lite av en glasman de senaste två säsongerna men jag både tror och hoppas att Peter Brukner med sitt läkarteam kan för bukt på Joes kropp. Får han vara skadefri och hel så kan han bli en otroligt viktig stöttespelare för oss och en Joe i toppform är en av ligans bästa spelare.
Jag är väldigt nöjd med värvningarna av Jonjo Shelvey och Danny Wilson då de är några av öarnas största talanger, och båda lär få chansen att visa upp sig.
Där har vi ännu en grej som Roy är bra på - att ge unga spelare chansen. Martin Kelly (en riktigt stor talang) kommer antagligen få många chanser i år, och detsamma gäller (förhoppningsvis) Shelvey, Wilson och Pacheco. Pacheco har nyligen bytt tröjnummer från 47 till 12 och det bör vara en indikation att han är en del av Roys planer. En grym talang som många håller högt. Vi har några av Europas största talanger i Toni Silva, Suso och Sterling så framtiden ser inte sådär supermörk ut, trots rådande ägarfråga.
Vidare har vi Jovanovic och Poulsen och den förstnämnda ser jag som en bra värvning då han var på fri transfer, visat sig ha en bra speed samt en giftig vänsterdoja med en näsa för mål. En bra jäkla truppspelare. Poulsen har jag inte mycket till övers för då jag anser han vara mer av en psykopat än något annat. En hyfsad passningsspelare med bra stamina, men dum i huvet. Ändå intressant att värvningen av honom inte har något med en eventuell försäljning av Mascherano att göra.
Summa summarum så är jag i det stora hela nöjd med Liverpools agerande på transfermarknaden denna sommar, även fast Poulsen gnager lite sådär oskönt. Förhoppningsvis har det inte slutat än med att ta in spelare då vi fortfarande är i behov av en vänsterback (Figueroa please) och en back up-striker till Torres.
Jag vill än en gång passa på att nämna Brukner och hans team som är världsledande inom idrottsskador och hur man förebygger dessa. Brukner själv har sagt att inför varje träningspass och match skall laget köra en kvarts olika övningar och liknande som förebygger eventuella skador. Mycket positivt om du frågar mig och om hans magic fungerar på Torres, Cole, Agger, Gerrard, Johnson osv så kan Liverpool till och med knipa tredjeplatsen.
Citat:
* Vilka vinner Premier league?
Eftersom jag börjar bli less på att skriva en bok till inlägg svarar jag kort och gott; Manchester United.