2010-08-12, 12:40
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-ha
Hur är det med tv-kanalerna? Kommer det visas en-två matcher på 6an varje omgång eller är det bara ett trick för att locka fler köpare?

Ingen aning, finns inte så mycket mer info att tillgå än att de säger att de kommer visa upp till 10 matcher per säsong. Hade jag varit strateg på Viasat hade jag nog visat ett gäng rätt stora matcher gratis i början av säsongen så att folk får upp ögonen, och sen vips så drar man tillbaka gratisknarket.
Citera
2010-08-12, 12:47
Medlem
Följande är saxat från Viasats hemsida:

På vilka kanaler kommer ni sända Premier League?
Viasat kommer att direktsända samtliga 380 matcher. Matcherna kommer att kunna ses på Viasat Fotboll, Viasat Sport, Viasat Sport HD samt Viasat Premier League HD. När vi har många matcher samtidigt utnyttjas också Viasat X-tra-kanalerna som endast finns tillgängliga via parabol. 8 till 10 matcher per säsong kommer att sändas på TV10 (Lördag 14 augusti gäller TV6 då TV10 ännu inte lanserats).

Alltså blir det inte mycket action i rutan om du inte skaffar ett större kanalpaket.
Citera
2010-08-12, 13:50
Medlem
Mark Tremontis avatar
Här hade man knåpat ihop ett inlägg till svar i Liverpool-tråden som nyligen kastades i papperskorgen så jag tänkte att jag klistrar in mitt inlägg i den här tråden istället
----------------------------------------------------------------------------------------------
Citat:
Ursprungligen postat av Fratiko
* Hur tror ni att det kommer gå för Liverpool denna säsong?!

Jag tror att Liverpool kommer gå bättre än förra säsongen men fortfarande det där jäkla snäppet efter toppen. Jag tror vi kommer sluta på femte plats i ligan, men då ska det även sägas att platserna 3-5 kommer vara mycket tighta. Får vi en bra start på säsongen så kommer vi kanske kunna hänga med i toppen i ett halvår eller liknande. ALLT hänger på skador i årets Liverpool.

Citat:
* Är ni nöjda med den nya tränaren ( Roy Hodgson ) och de nya spelarna?

Gällande Roy Hodgson så är jag helt klart nöjd med valet av honom. Han är en mycket klok tränare som sprider god stämning i sin trupp, vilket Benitez inte gjorde. Han har hittills nästan bara gjort kloka saker som ansvarig för Liverpool och förhoppningsvis kan han bevisa denna säsong att han är redo att ta över ett lag som LFC och visa att han har det som krävs.
När det kommer till de nya spelarna ställer jag mig positiv till samtliga värvningar förutom Poulsen. Joe Cole har blivit lite av en glasman de senaste två säsongerna men jag både tror och hoppas att Peter Brukner med sitt läkarteam kan för bukt på Joes kropp. Får han vara skadefri och hel så kan han bli en otroligt viktig stöttespelare för oss och en Joe i toppform är en av ligans bästa spelare.
Jag är väldigt nöjd med värvningarna av Jonjo Shelvey och Danny Wilson då de är några av öarnas största talanger, och båda lär få chansen att visa upp sig.

Där har vi ännu en grej som Roy är bra på - att ge unga spelare chansen. Martin Kelly (en riktigt stor talang) kommer antagligen få många chanser i år, och detsamma gäller (förhoppningsvis) Shelvey, Wilson och Pacheco. Pacheco har nyligen bytt tröjnummer från 47 till 12 och det bör vara en indikation att han är en del av Roys planer. En grym talang som många håller högt. Vi har några av Europas största talanger i Toni Silva, Suso och Sterling så framtiden ser inte sådär supermörk ut, trots rådande ägarfråga.

Vidare har vi Jovanovic och Poulsen och den förstnämnda ser jag som en bra värvning då han var på fri transfer, visat sig ha en bra speed samt en giftig vänsterdoja med en näsa för mål. En bra jäkla truppspelare. Poulsen har jag inte mycket till övers för då jag anser han vara mer av en psykopat än något annat. En hyfsad passningsspelare med bra stamina, men dum i huvet. Ändå intressant att värvningen av honom inte har något med en eventuell försäljning av Mascherano att göra.
Summa summarum så är jag i det stora hela nöjd med Liverpools agerande på transfermarknaden denna sommar, även fast Poulsen gnager lite sådär oskönt. Förhoppningsvis har det inte slutat än med att ta in spelare då vi fortfarande är i behov av en vänsterback (Figueroa please) och en back up-striker till Torres.

Jag vill än en gång passa på att nämna Brukner och hans team som är världsledande inom idrottsskador och hur man förebygger dessa. Brukner själv har sagt att inför varje träningspass och match skall laget köra en kvarts olika övningar och liknande som förebygger eventuella skador. Mycket positivt om du frågar mig och om hans magic fungerar på Torres, Cole, Agger, Gerrard, Johnson osv så kan Liverpool till och med knipa tredjeplatsen.

Citat:
* Vilka vinner Premier league?

Eftersom jag börjar bli less på att skriva en bok till inlägg svarar jag kort och gott; Manchester United.
Citera
2010-08-12, 18:13
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Vad tror ni om matcherna på lördag?

Manchester United - Newcastle
Liverpool - Arsenal
Wigan - Blackpool
Tottenham - Manchester City
Chelsea - West Bro

Startade en Flashback-liga på I know the score med koden FA257-ELF om folk vill tippa PL. Kan ju va kul att tävla lite.

http://iknowthescore.premierleague.com (samma sida som Fantasy Premier League)
Citera
2010-08-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Vad tror ni om matcherna på lördag?

Manchester United - Newcastle
Liverpool - Arsenal
Wigan - Blackpool
Tottenham - Manchester City
Chelsea - West Bro
Ungefär så?
Citera
2010-08-12, 21:15
Medlem
McPhails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Ungefär så?

AA23 gör minst 4 mål på Anfield!
Citera
2010-08-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McPhail
AA23 gör minst 4 mål på Anfield!
Han har sett pigg ut på försäsongen och är utvilad då han inte var med och lekte i Sydafrika men 4 mål är nog lite mycket att begära utav våran tsar

Match mot Liverpool på söndag och ska jag vara helt ärlig så är jag mer än nöjd med en pinne. Laget har spelat bra på försäsongen, men flera tongivande spelare saknas (det saknas spelare i Lpool också) och det mesta lutar mot att det blir en tråkig 0-0 match. Men jag hoppas att jag har fel och att Arsenal visar att dom förtjänar en titel.
Citera
2010-08-12, 22:42
Medlem
sparvens avatar
Vilka är definitivt borta inför Liverpool-Arsenal?
Citera
2010-08-12, 22:45
Medlem
G.E.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Vilka är definitivt borta inför Liverpool-Arsenal?

Har inte koll på Pools skadelista men detta är Arsenals situation:

http://www.arsenal.com/news/news-archive/33994/injury-news

Djourou, Ramsey och Bendtner definitivt borta. Song mycket tveksam. Denilson, Diaby, Fabregas och Rvp osäkra och beslut tas imorgon om de ska åka med till Liverpool.
Citera
2010-08-12, 22:52
Medlem
TheBunks avatar
Det är lite sjukt att många spelare inte har hunnit träna sig till matchform efter VM, en del är jetlaggade från smått onödiga träningslandskamper och att transferkarusellen är i full gång och kommer fortsätta ett tag till, och så drar ligan igång om 1½ dygn. Det är väl pengarna som talar, men man förstår att PL-spelarna hade sirap i benen under VM så som dom matchas.
Citera
2010-08-12, 22:54
Medlem
Naknemos avatar
Jag har lite frågor angående M.U trupp. Hur ser skadorna på Hargreaves och Anderson ut? Blir de borta länge eller? W.Brown var inte med i truppen i helgen, men ändå var han uttagen till landslaget innan han slutade, skadad igen?

Annars tycker jag det ser bra ut för United, många unga hungriga spelare till skillnad från Chelsea. Tror på en grym säsong!
Citera
2010-08-12, 23:58
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknemo
Jag har lite frågor angående M.U trupp. Hur ser skadorna på Hargreaves och Anderson ut? Blir de borta länge eller? W.Brown var inte med i truppen i helgen, men ändå var han uttagen till landslaget innan han slutade, skadad igen?

Annars tycker jag det ser bra ut för United, många unga hungriga spelare till skillnad från Chelsea. Tror på en grym säsong!

Andersons rehab går bra (om det nu inte sket sig något mer efter bilolyckan) och spås vara tillbaka i slutet på september (+/- formträning). Hargo skulle mycket väl kunna tvingas lägga skorna på hyllan. Skadad igen och ingen vet om han kan, och i så när, komma tillbaka. Vilket är jävligt synd. Utöver det är ju Rio skadad men bör vara tillbaka rätt snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in