2010-08-11, 16:25
Medlem
Mr...Xs avatar
Trots den minskade tilltron på lagets förmåga tror jag personligen att Chelsea kommer jogga hem ligatiteln i år. Ancelotti hade ett ganska bra första år som huvudansvarig, med enda minuset att laget till och från var ganska så ojämt under perioder. Denna säsong tror jag på en ökad stabilitet då Ancelotti fått sätta sin prägel på laget och spelarna blivit mer vana i sina roller. Dessutom är både Essien och Bosingwa tillbaka från långtidsskador, och med tanke på hur pass bra de båda var i inledningen av förra säsongen så bådar det mycket gott. Att Chelsea sedan tappat spelare som Belletti, Deco, Cole, Carvalho och Ballack känns bara positivt då ingen av dem (med undantag för Ballack och Ricky) tillförde laget någonting överhuvudtaget. Att sen Ricky förmodligen skulle varit 4:e mittback i rangordningen i år, så är det ju bara bra att casha in på honom innan det är för sent, trots att han lär hålla hög internationell klass minst en eller två säsonger till.

Sen köper jag inte argumentet att spelarna är "ett år äldre och ett år mättare". En bra fotbollsspelare blir plötsligt inte dålig över en sommar, det är något som sker successivt över en flerårsperiod. Att exempelvis Drogba skulle gå från att vara en top 5 anfallare i världen till en medelmåtta på några månader är bara löjligt. Att sen spelarna skulle vara "mätta" (vad som egentligen menas med det) köper jag inte heller. Titta bara på Inter som lyckats vinna ligan 5 år i rad nu, och inte har spelare som Zanetti och Cambiasso börjat se loja ut, utan dem är precis lika bra och lika taggade som de alltid varit. Vad är det då förresten som säger att United-spelarna inte skulle vara "mätta", med tanke på att de vann ligan tre år i rad innan föregående säsong?

Nä, de enda ytterligare värvningen jag skulle vilja se i Chelsea är en kreatör på mitten, en offensiv tekniskt, spelskicklig mittfältare, liknande Özil. Då det känns som något som saknades i laget förra säsongen, samt möjligtvis en ytter av hög klass, då Anelka är väldigt ojämn och inte passar särskilt bra på kanten. Om nu inte Ancelotti väljer att satsa på Kalou, som såg lovande ut under slutet av våren.
Citera
2010-08-11, 20:18
Medlem
Hade tänkt att åka till London den 17-20 september på en fotbollsweekend. Vad brukar biljetterna till Chelsea och Tottenham kosta? hade tänkt att se Chelsea-Blackpool och Tottenham-Wolverhampton. Vore kul att höra va prisskillnaden e på bästa platserna och dom sämsta tack på förhand
Citera
2010-08-11, 21:04
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Mitt tips för Premier League 2010/2011
En bra bit kvar av transferfönstret men behövde göra något av min PL-abstinens så tippade tabellen nu. Givetvis ska man ändå tippa innan första matchen spelats, annars får man för mycket fingervisningar om vart det barkar. Dyker det upp några stora transfers (typ Bellamy till något mittenlag, Schwarzer+mittbackar till Arsenal osv) kanske jag reviderar nånting men detta är iaf vad jag tror... En ev Özil till Chelsea eller Man U tror jag inte ändrar styrkeförhållandena nåt enormt.

1. Manchester United
Egentligen inte så mycket beroende på att United blivit bättre utan snarare att Chelsea inte kommer hålla riktigt samma nivå i år. Tror Hernandez kommer bli ett utropstecken samtidigt som Nani växer till en solid starter. Community Shield-matchen visade att Valencia och Evans ser starka ut. Vidic blir en viktig stöttepelare.

2. Chelsea
Lite äldre, lite segare, lite mättare. Försvar och målvakt ser ramstarkt ut på pappret trots Carvalhos transfer men är lite tvekande inför målskyttet. Drogba och Anelka blir inte yngre direkt. Ryktas om Ramires, vilket kan bli ett bra tillskott.

3. Arsenal
Framåt ser det bra ut med Chamakh som bra tillskott. Dock stort jäkla frågetecken för defensiven, viktigt att Song är skadefri som defensiv mf. De behöver verkligen minst en mittback av hög kvalitet innan fönstret stänger och en målvakt av klass. Wenger, släpp stoltheten för i helvete och köp färdiga klass-spelare. Sägs att de har pengar att värva för men ändå händer inget. Tror Gunners skulle ha ett superläge att utmana om titeln om man tätade till bakåt.

4. Manchester City
Ska bli grymt spännande att följa. Om Yaya Touré och Silva lyckas kliva in tongivande från start och skapa ett gediget mittfält är det inte omöjligt att de kan utmana om titeln.

5. Liverpool
Intressant att se om Cole kan få en motivationshöjning och prestera i Liverpool. Stökigt i klubben kring ägarfrågan men tror att tränarbytet kan bli positivt. Tror tyvärr att de kan komma att köra över ett Arsenal utan Fabregas och RvP i premiären och få en positiv injektion av det, samtidigt som de slår lite ur underläge i år.

6. Tottenham
Bra försäsong, Keane kanske kan va på gång. Sover sig igenom transferfönstret men tror ändå de kan nosa på topp fyra, speciellt då Villa som jag trodde på tidigare blir av med spelare och manager i sista stund. Spännande att se om Dos Santos får speltid och kan ta några kliv. Kan nog bli störda i ligan av fokus på CL.

7. Aston Villa
Svårtippade. Tappar man även Young ser det mörkt ut. Trodde att de skulle nosa på topp fyra men det ser jag som uteslutet nu, trots att man har det riktigt bra ställt defensivt.

8. Everton

9. Blackburn
Ryktas lite om Guiza, skulle vara ett riktigt intressant nyförvärv isåfall.

10. Sunderland

11. Fulham

12. Stoke

13. Bolton
Elmander har gjort en bra försäsong och kommer troligtvis få starta i början av säsongen, intressant att se. Petrov är ett bra tillskott i startelvan.

14. West Ham

15. Birmingham

16. Newcastle
Inga stora värvningar men borde lyckas få några lag bakom sig iaf. Lite skadeproblem inför ligastarten dock.

17. Wolverhampton

18. West Bromwich
Fortsätter studsa upp och ner mellan Premier League och the Championship.

19. Wigan

20. Blackpool
Hör inte hemma i PL, varken till ekonomi, publik eller spelartrupp. Grymt charmigt att de gick upp men de blir solklar jumbo.
Uppenbarligen har Chelsea blivit lite äldre, precis som vilken annan klubb som helst, men samtidigt har vi gjort oss av med 5 spelare som hade en kombinerad ålder av ungefär 500. Någon gång måste man börja rensa ut. I det långa loppet är det bra men kortsiktigt känns det som om denna säsongen kommer att bli riktigt tuff så som truppen ser ut just nu.
Citera
2010-08-12, 03:02
Medlem
Infinitums avatar
Vad tror ni om matcherna på lördag?

Manchester United - Newcastle
Liverpool - Arsenal
Wigan - Blackpool
Tottenham - Manchester City
Chelsea - West Bro
Citera
2010-08-12, 03:23
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum

Liverpool - Arsenal
Wigan - Blackpool
Chelsea - West Bro

Den är på måndag.
Citera
2010-08-12, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum

Liverpool - Arsenal
Wigan - Blackpool
Chelsea - West Bro

Varför bara skriva upp vissa matcher? Och de två översta spelas inte på lördag.
Citera
2010-08-12, 09:31
Medlem
Blackpool har skaffat några tillskott till laget, C. Cathcart från Man Utd, L. Sylvestre från M. Bolesav och E. Grandin från CSKA Sofia. Är inte så värst insatt i Blackpool, men tror ni att dom har någon chans att hänga sig kvar i PL i år?
Citera
2010-08-12, 10:21
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Blackpool har skaffat några tillskott till laget, C. Cathcart från Man Utd, L. Sylvestre från M. Bolesav och E. Grandin från CSKA Sofia. Är inte så värst insatt i Blackpool, men tror ni att dom har någon chans att hänga sig kvar i PL i år?

Nej, inte några större chans. För övrigt så gillar jag Cathcart.
Citera
2010-08-12, 11:29
Medlem
DertyHarrys avatar
Fett med en topp 4 (eller ja, en topp7 ) match redan i första omgången mellan Liverpool och Arsenal. Jag är riktigt taggad inför säsongspremiären på lördag, och även söndag men i synnerhet måndagen när United tar emot Newcastles skator. Ser framemot att få se mer av Chicharito, hoppas att han får starta bredvid Rooney även om Berba säkert får ta den platsen.
Citera
2010-08-12, 11:34
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Nej, inte några större chans. För övrigt så gillar jag Cathcart.

Hur kan man inte gilla någon som delar namn med en karaktär från Catch-22.
Citera
2010-08-12, 12:20
Medlem
a-has avatar
Hur är det med tv-kanalerna? Kommer det visas en-två matcher på 6an varje omgång eller är det bara ett trick för att locka fler köpare?
Citera
2010-08-12, 12:40
Medlem
hur ser det ut med Fabregas till på söndag? Han borde vara spelklar då han startade för spanien igår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in