2010-08-06, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Man såg ju igår vilken klasspelare det är, bara han är på spelhumör så. Det handlar nog snarare om att han inte trivdes i Chelsea. Igår lös det om honom, och undra på det när han får spela i en klubb som Liverpool

Tycker han visat sin klass tidigare i CFC, det är trist att dom inte kunnat skruva upp honom senaste åren

Lite Joe Cole från igår, matchens lirare. Uselt motstånd iofs men spelglädjen lyser igenom http://www.youtube.com/watch?v=jjUtHNGIWw8

Ja igår kunde man se att han kommer att tillföra mycket till Pool (även om motståndet var under all kritik). Även Hodgson som du nämner tror jag kommer att bidra till att Liverpool inte floppar iår igen.

Kan inte säga att jag vet så mycket om Jovanovic (mer än lite grann i VM) men är han duktig får vi långt ifrån en dålig offensiv iår. Mascherano lämnar men kommer det in en bra ersättare (hoppas på någon annan än Poulsen som det ryktas mest om just nu) kan det bli riktigt bra. Hoppas även få in en ny vänsterback och en bra anfallare som back-up och komplement till Torres.

Reina
Johnson Carra Agger Ny ytterback
Ny defensiv mittfältare- Gerrard
Kuyt (Maxi) Cole Jovanovic
Torres

Sen kan man hoppas att en joker som Dani Pacheco kan få sitt genombrott iår och att Aqua presterar åtminstone lite bättre än ifjol (han var stundtals riktigt duktig) så är bredden helt okej med. Lucas har efter några tunga år utvecklats till en ia duglig back-up på mittfältet.
Citera
2010-08-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Det finns ju en anledning till att tränare som Hiddink, Mourinho och Ancelotti inte värderar Joe Cole speciellt högt.

Han har varit riktigt duktig i Chelsea, men pga stenhård konkurrens, skador m.m har han inte spelat varenda match.

Känner han sig mer "given" tror jag han kan spela ut ytterligare och kommer enbart att bli bättre nu när han får en mer central, viktig roll i Pool. Slipper han skador kommer han definitivt bli årets värvning och kan om många variabler stämmer, tillsammans med Gerrard och Torres leda Pool till den så efterlängtade ligasegern.

Tror och hoppas jag iaf
Citera
2010-08-06, 21:11
Medlem
Citat:
Hehe, nä men däremot är Roy Hodgson ett starkt skäl till att tro på pool iår. Förra året underpresterade dom rejält dessutom. Så visst finns goda möjligheter att nå den där fjärdeplatsen iår, det gäller bara att placera sig före antingen Man City eller Arsenal och det ska inte vara omöjligt

Men..en del hänger ju på Torres och hans skador, är han borta var och varannan match iår igen så tror jag inte heller att det blir CL

Håller med om att Torres vara eller icke-vara är otroligt viktigt. Men får Pool in ytterligare en bra anfallare(behövs nån bra mkt bättre än N'Gog) tror jag det kan ge Torres viss avlastning och lite mer tid för återhämtning av skavanker och skador. . Nya ägare är ju på ingång och med eller utan deras pengar tror jag det kommer att komma in en ny anfallare snart (ryktas mkt om Loic Remy som jag själv inte sett mer än på youtube)och det kan bli oerhört värdefullt för Liverpool iår.
Citera
2010-08-06, 21:16
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasper88
Håller med om att Torres vara eller icke-vara är otroligt viktigt. Men får Pool in ytterligare en bra anfallare(behövs nån bra mkt bättre än N'Gog) tror jag det kan ge Torres viss avlastning och lite mer tid för återhämtning av skavanker och skador. . Nya ägare är ju på ingång och med eller utan deras pengar tror jag det kommer att komma in en ny anfallare snart (ryktas mkt om Loic Remy som jag själv inte sett mer än på youtube)och det kan bli oerhört värdefullt för Liverpool iår.

Remy sägs dock vara nära en övergång till Stoke (av alla klubbar) nu, men vi får väl se. Ang Poulsen så tror jag att det är en spelare som Roy vill ha oavsett om Mascherano går eller inte, så försvinner masken då lär han ersättas av en bättre spelare än dansken. Steven Defour vore inte helt fel

Dock tror jag ju inte att dom utmanar om ligasegern redan iår utan det lär bli ett race mellan Chelsea och Man Utd. Men jag har ju haft fel förr..tror jag
Citera
2010-08-06, 21:29
Medlem
Citat:
Remy sägs dock vara nära en övergång till Stoke (av alla klubbar) nu, men vi får väl se. Ang Poulsen så tror jag att det är en spelare som Roy vill ha oavsett om Mascherano går eller inte, så försvinner masken då lär han ersättas av en bättre spelare än dansken. Steven Defour vore inte helt fel

Dock tror jag ju inte att dom utmanar om ligasegern redan iår utan det lär bli ett race mellan Chelsea och Man Utd. Men jag har ju haft fel förr..tror jag

Ja, han var ju och hälsade på borta i Stoke, men tror det var mest pga att Stoke hade folk som hälsade på Remy i Frankrike. Han vill helst till Pool om de kan betala Nice de pengar de vill ha. Han pekas ut som en ny Thierry Henry och på de youtubeklipp jag sett ser han mkt intressant ut. Men ja det var som sagt youtubeklipp.

Ja, Poulsen är väl handplockad i princip av Hodgson (de hade ju en tid ihop i danmark för längesen) så han får vi väl kanske dras med. Gillar inte han alls tyvärr. Defour kommer inte att gå nånstans iår utan väntar en säsong till så han kan komma tillbaks helt från sin skada är det senaste jag har läst. Har ju tidigare ryktats om Scott Parker, vad tror du om han?

Jag tror inte alls på United iår men de brukar ju ändå hamna däruppe i toppen tillslut ändå. Jag tror att om Pools nyckelspelare kan göra bra matcher mot de andra topplagen och att vi kan ta viktiga poäng där + att vi inte tappar några enkla poäng i andra matcher tack vare en större bredd iår så kan vi ge Chelsea en match.

Blir även otroligt intressant iår att se vad lag som City, gunners, spurs och aston villa går för.
Citera
2010-08-06, 21:47
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ja, han var ju och hälsade på borta i Stoke, men tror det var mest pga att Stoke hade folk som hälsade på Remy i Frankrike. Han vill helst till Pool om de kan betala Nice de pengar de vill ha. Han pekas ut som en ny Thierry Henry och på de youtubeklipp jag sett ser han mkt intressant ut. Men ja det var som sagt youtubeklipp.

Ja, Poulsen är väl handplockad i princip av Hodgson (de hade ju en tid ihop i danmark för längesen) så han får vi väl kanske dras med. Gillar inte han alls tyvärr. Defour kommer inte att gå nånstans iår utan väntar en säsong till så han kan komma tillbaks helt från sin skada är det senaste jag har läst. Har ju tidigare ryktats om Scott Parker, vad tror du om han?

Jag tror inte alls på United iår men de brukar ju ändå hamna däruppe i toppen tillslut ändå. Jag tror att om Pools nyckelspelare kan göra bra matcher mot de andra topplagen och att vi kan ta viktiga poäng där + att vi inte tappar några enkla poäng i andra matcher tack vare en större bredd iår så kan vi ge Chelsea en match.

Blir även otroligt intressant iår att se vad lag som City, gunners, spurs och aston villa går för.

Hamnar Poulsen i Liverpool så är det verkligen underbart hur han ständigt lyckas med att nästla sig in i idel större klubbar. Det hade inneburit att han hunnit med sejourer i Schalke, Sevilla, Juventus och Liverpool trots sin mediokra kapacitet. Om han lyckas komma upp i en lyckad match på fem försök så får han vara jävligt nöjd.
Citera
2010-08-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Hamnar Poulsen i Liverpool så är det verkligen underbart hur han ständigt lyckas med att nästla sig in i idel större klubbar. Det hade inneburit att han hunnit med sejourer i Schalke, Sevilla, Juventus och Liverpool trots sin mediokra kapacitet. Om han lyckas komma upp i en lyckad match på fem försök så får han vara jävligt nöjd.

Ja, jag är rädd för att jag håller med. Han har en hög högstakapacitet, men det är inte ofta man får se den. Allt som oftast springer han mest runt och skriker och spelar fult.
Citera
2010-08-06, 22:03
Medlem
Citat:

Kul att se optimism inför en ny säsong men dina förhoppningar vilar ändå på många omständigheter. Tror Liverpool behöver ett år till utanför top 4 för att samla krafterna rejält och sedan säsongen 2011/2012 kanske det börjar hända grejer.
Citera
2010-08-06, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Får inte förglömma visiten i Real Madrid. Fattar inte än idag hur han kunde komma in där
Citera
2010-08-06, 22:07
Medlem
zundells avatar
Detta stämmer ju ganska bra om Liverpool.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/2uom26o.jpg

No offence
Citera
2010-08-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zundell
Detta stämmer ju ganska bra om Liverpool.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/2uom26o.jpg

No offence

arsenals stämmer ännu bättre om du har sett den?
Citera
2010-08-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Kul att se optimism inför en ny säsong men dina förhoppningar vilar ändå på många omständigheter. Tror Liverpool behöver ett år till utanför top 4 för att samla krafterna rejält och sedan säsongen 2011/2012 kanske det börjar hända grejer.

Du kan mkt väl ha rätt i det du säger, men jag liksom många andra längtar såå efter ett ligaguld så jag vill hoppas så länge jag kan. Det brukar ju allt som oftast räcka med ett par omgångar innan man kan sluta drömma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in