Citat:
Ursprungligen postat av Mark Tremonti
Wait...what? De är väl inte ett dugg lika. Hernandez är en klassisk djupledslöpare som går rakt på mål, och det är verkligen inte Rooney som istället gärna hämtar bollen djupt, agerar ofta spelfördelare och är väl snarare spelaren som isåfall kommer passa fram Hernandez till en del mål. Rooney är mer av en target med medan Chicharito har en kropp likt en 12 årig pojke.
Rooney kan definitivt spela den rollen men SAF använder honom som en djupledslöpare som inte skall gå ner och hämta boll. Väldigt tydligt var det i CS-matchen mot Chelsea då det var Owen som gjorde det. Jag har för mig att SAF till och med har sagt att han är osäker på om han kan spela dem tillsammans då de är för lika. När det är lika menar jag i ett 442 system som ensam anfallare är det däremot stor skillnad.
Edit: “When we talk about the combination with Wayne, I think we’ll need a little improvement.
They are the same type players. We’ll test Hernandez very well and make sure they can perform consistently”. Mindes citatet lite fel då han faktisk verkar tro att de kan spela med varandra trots deras likheter.