2011-02-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Ett alternativ skulle ju vara en 4-4-2 formation:

......Drogba Torres
Malouda Lampard Mikel
...........Essien
A.Cole Luiz/Alex Terry Ivanovic
............Cech

En sån formation ser i mina ögon ganska vass ut, möjligtvis någon ändring gällande mittfältet.
Mikel så pass högt upp i banan? Det är ju längre bak i banan som han har sina kvalitéer. En formation med:

Cech
Ivanovic Alex Terry Cole
Essien Mikel Lampard
Malouda
Torres Drogba

Om nu Malouda kan klara av att spela centralt, annars får Anelka kliva in där.
Citera
2011-02-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
Håller med dig. Jag är bara överdrivet sentimental med vissa spelare. Känner mycket för vår monstergrek.

Det ska bli riktigt spännande. Drogba-Torres är nog ett grymt anfallspar. 4-3-3 går ju, men jag vet inte om det funkar bra med Torres på en kant?

Har också visst tycke för Greken, men han är helt ärligt inte bra nog för att spela i Liverpool. Mertesacker som det pratats om innan hade jag gärna parat ihop med Agger i mitten. Behållit Carra som backup och matchat in Wilson så smått.

Angående Chelseas anfall går det inte att bortse från att det är bland det vassaste man kan ställa upp med nu. Enda orosmolnet är kanske att majoriteten av spelarna i anfall och mittfält börjar komma till åren. Hur går det att ersätta dem när nya ekonomireglerna träder i kraft?
Citera
2011-02-01, 19:54
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Sno låtar? Äger ni melodin? För jag tror inte det...
Sorry ska försöka skriva lite enklare nästa gång så du förstår.
Citera
2011-02-01, 19:57
Medlem
Verlaines avatar
Blir väldigt intressant att se vad som händer i Liverpool till sommaren, tror att en mindre utrensning av truppen kommer att ske (och med all rätt om man ska ta sig tillbaka till CL). Tycker att man skulle behöva se över i princip varje lagdel. En mittback, en vänsterback, en defensiv mittfältare och två klassyttrar hade verkligen inte skadat.
Citera
2011-02-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorRuddock
Har också visst tycke för Greken, men han är helt ärligt inte bra nog för att spela i Liverpool. Mertesacker som det pratats om innan hade jag gärna parat ihop med Agger i mitten. Behållit Carra som backup och matchat in Wilson så smått.

Detta måste vara en av PL, eller iaf Liverpools, sämsta värvningar på väldigt länge.
Kmr ihåg när jag såg Sverige - Grekland i EM 08, och han var såååå dålig. Min personlige kandidat till turneringens sämste spelare.
Och sen nån månad senare så ser man att Liverpool värvar honom. Sa direkt att detta blir ingen bra säsong för Pool, när man lägger ribban så lågt.
Citera
2011-02-01, 20:01
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Detta måste vara en av PL, eller iaf Liverpools, sämsta värvningar på väldigt länge.
Kmr ihåg när jag såg Sverige - Grekland i EM 08, och han var såååå dålig. Min personlige kandidat till turneringens sämste spelare.
Och sen nån månad senare så ser man att Liverpool värvar honom. Sa direkt att detta blir ingen bra säsong för Pool, när man lägger ribban så lågt.
Han kostade ett par miljoner pund och har gjort ett helt ok jobb.
Det var en nödlösning som har fungerat bra.

EDIT kanske dags att ändra signatur
Citera
2011-02-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Han kostade ett par miljoner pund och har gjort ett helt ok jobb.
Det var en nödlösning som har fungerat bra.

EDIT kanske dags att ändra signatur

Ja visst, med tanke på priset så har han varit okej.
Syftade mer på att en klubb som siktar på CL köper in en såpass medioker spelare.
Men för alla Poolfans är det väl förhoppningsvis nya tider nu.
Måste erkänna att jag varit lite skadeglad
Citera
2011-02-01, 21:10
Medlem
pastafazools avatar
målisen gick för tidigt. Finns Torres med på bänken? kommer han att komma in tror ni?
Citera
2011-02-01, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pastafazool
målisen gick för tidigt. Finns Torres med på bänken? kommer han att komma in tror ni?

Nej
Citera
2011-02-01, 22:54
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Valde djävulsmaskinen och deras match mot Villa ikväll och det ångrar jag inte, en trevlig match får man ju säga. Men tyvärr var det ingen match som gav ökad spänning till PL precis
Citera
2011-02-01, 23:02
Medlem
Segern mot Everton satt långt inne. En tveksam situation leder till att Saha gör 0-1, han är solklart offside men Kos är sist på bollen och förstår därför att linjemannen friar. Han gör inget misstag och sätter den distinkt till vänster om Woz. 0-1 har dom med sig in i paus.

Wenger bestämmer sig i början av andra halvlek för att byta ut Rosicky som gjorde en dålig match mot Arshavin som börjat komma tillbaka i gammal EM form. Några minuter senare sätter han 1-1 på en magnifik passning av vår kapten! van Persie som kanske är MOM lägger en vänsterhörna och som gubben i lådan nickar en omarkerad Kos in 2-1 och Howard är chanslös i målet. Här får man lite revansch efter 0-1 målet och man ser glädjen hos spelarna när dom bildar en hockeyhög över Kos.

En skön seger, en välförtjänst seger och en skön upphämtning!
Citera
2011-02-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Ja visst, med tanke på priset så har han varit okej.
Syftade mer på att en klubb som siktar på CL köper in en såpass medioker spelare.
Men för alla Poolfans är det väl förhoppningsvis nya tider nu.
Måste erkänna att jag varit lite skadeglad

Jo men så är det ju, han har gjort ett okej jobb med tanke på vad han kostade. Men för en klubb som Liverpool som bör ligga bättre är han ett par klasser för dålig. Det är väl egentligen det som är Liverpools problem efter de magra åren nu, man har spenderat en lägre summa på flera nyförvärv och värvat för dåliga spelare. Har gärna blivit två killar för åtta miljoner istället för en på sexton.
Bredden behövs inte, vi behöver spetsen!
Vi har inte haft en duglig yttermittfältare av klassiskt snitt sen McManaman för tusan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in