2011-01-05, 22:47
  #4765
Medlem
Citys spel idag var så cyniskt att det var löjligt. Som att se ett Lagerbäckst Sverige mot Brasilien. Skillnaden ligger i att City har fantastiska spelare, men vägrade spela fotboll. Tråkigt när det lönar sig, Van Persies skott var värt ett bättre öde. Hoppas verkligen att City inte vinner, och gärna missar top4. De har spelarna för att vara i toppen men saknar både offensiv spelidé och långsiktig idé som förening. Frågan är hur länge det håller.

Röda korten var väl inte så mycket att snacka om, löjligt av främst Sagna att brusa upp sådär i en så viktig match.

I övrigt noterar man att Chelsea fortsätter sjunka, Pool likaså... kommer vara United som står där med bucklan i hand till sist. De har jämnheten och vinnarmentalitet, till skillnad från övriga utmanare.
Citera
2011-01-05, 22:48
  #4766
Medlem
ischs avatar
Bästa omgången på evigheter om man är, som jag, Unitedsupporter. Riktigt många oväntade resultat och det lär hända ett och annat i de olika klubbarna imorgon.
Citera
2011-01-05, 22:53
  #4767
Medlem
TureTratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Citys spel idag var så cyniskt att det var löjligt. Som att se ett Lagerbäckst Sverige mot Brasilien. Skillnaden ligger i att City har fantastiska spelare, men vägrade spela fotboll. Tråkigt när det lönar sig, Van Persies skott var värt ett bättre öde. Hoppas verkligen att City inte vinner, och gärna missar top4. De har spelarna för att vara i toppen men saknar både offensiv spelidé och långsiktig idé som förening. Frågan är hur länge det håller.

Tack för att du sammanfattade mina tankar fullständigt och besvarade mig arbetet att skriva ner dem!

Väljer att släppa Arsenals ineffektivitet och bara fråga; Ni Cityfans, kan ni verkligen känna er stolta efter den här matchen?
Citera
2011-01-05, 22:54
  #4768
Medlem
Grymt jobbat av Everton, blir riktigt glad! Undrar när vi ska börja vinna mot bottenlagen och inte bara mot topplagen..
Citera
2011-01-05, 22:57
  #4769
Medlem
bananjukkas avatar
Kompany är för övrigt en helt fantastisk mittback.
Citera
2011-01-05, 22:57
  #4770
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Bästa omgången på evigheter om man är, som jag, Unitedsupporter. Riktigt många oväntade resultat och det lär hända ett och annat i de olika klubbarna imorgon.


Tänkte precis samma sak. Inte ens om jag hade fått bestämma resultatet helt själv i alla matcher hade det kunnat vara bättre

Fy fan vad City kör fegt och tråkigt spel förövrigt. Man har investerat miljarder i offensiva spelare och lyckas inte ens få ett enda (?) avslut på mål under 90 minuter. Skamligt faktiskt.
Citera
2011-01-05, 23:09
  #4771
Bannlyst
Leon Best mår nog riktigt bra nu.
Citera
2011-01-05, 23:11
  #4772
Medlem
Trots att man är besviken över endast en poäng idag måste jag ändå säga att det känns riktigt bra inför andra halvan av säsongen.

Förresten, missar Sagna tre ligamatcher eller gäller avstängningen även för Ligacupen och FA-cupen?
Citera
2011-01-05, 23:12
  #4773
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Trots att man är besviken över endast en poäng idag måste jag ändå säga att det känns riktigt bra inför andra halvan av säsongen.

Förresten, missar Sagna tre ligamatcher eller gäller avstängningen även för Ligacupen och FA-cupen?

Gäller även cupmatcher va.
Citera
2011-01-05, 23:12
  #4774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Trots att man är besviken över endast en poäng idag måste jag ändå säga att det känns riktigt bra inför andra halvan av säsongen.

Förresten, missar Sagna tre ligamatcher eller gäller avstängningen även för Ligacupen och FA-cupen?

Gäller även i cuperna, så han blir väl bara borta en ligamatch eftersom det är FA-cupen i helgen och Arsenal har Ipswich i ligacupen nästa onsdag eller va det är.
Citera
2011-01-05, 23:14
  #4775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Gäller även i cuperna, så han blir väl bara borta en ligamatch eftersom det är FA-cupen i helgen och Arsenal har Ipswich i ligacupen nästa onsdag eller va det är.

Väldigt bra, Sagna missar alltså bara matchen mot West Ham!

Eboue behöver ändå lite speltid så.
Citera
2011-01-05, 23:19
  #4776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Väldigt bra, Sagna missar alltså bara matchen mot West Ham!

Eboue behöver ändå lite speltid så.

På tal om Eboue, var det någon som noterade hans bling-bling-outfit när han kramade om Fabregas efter matchen? Såg ut som en random 50cent-wannabe. Pengar kan inte köpa stil eller vett!

Som kommentatorerna sade under matchen, hur fan Jô kan spela från start med den trupp City har är förbluffande. Adam Johnson borde givetvis startat.

...och på tal om märkliga uppställningar, vad farao gjorde Bendtner för nytta på kanten? Ett OK byte om det inte vart för formationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in