2011-01-26, 16:25
Medlem
Hakapelitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Med Gerrard tillbaks i laget ikväll blir det en komfortabel seger med 4 - 0 YNWA

Optimisten Önskar att jag kunde ha samma inställning, är rätt deprimerande och se Liverpool.
Men ikväll bör det bli seger, annars ska Kenny bort (skämtade, han får en eller två till på sig till vid ev förlust ikväll).
Citera
2011-01-26, 17:02
Medlem
DertyHarrys avatar
Efter den väldigt intressanta matchen igår mellan Blackpool och Manchester United började jag fundera lite på hur stor skillnaden är egentligen mellan dessa två lag:

Dyraste nyförvärv
United: Berbatov, £30.75m (2008)
Blackpool: Charlie Adam, £0.5m (2009)
(£0.5m var Uniteds rekord 1978 då de köpte Gordon McQueen från Leeds.)

Arenakapacitet
United: Old Trafford, 75 957
Blackpool: Bloomfield Road, 16 220

Snittpublik 2009/2010
United: 74 864 (Bäst i Premier League)
Blackpool: 8 611 (23 i Championship)

Av vad jag har kunnat googla mig fram till så betalar United någonstans runt £120m+ i spelarlöner årligen och Blackpool runt £6m. Wayne Rooney tjänar mer än hela Blackpools trupp i sådana fall. Missförstå mig inte, jag är ett United-fan sedan barnsben men summorna dessa herrar får för att spela fotboll är sanslösa tycker jag. Så med facit i hand höll Blackpool på att göra något riktigt stort när de hade 2-0 i halvtid mot United. Och även om de förlorade så gjorde de en riktigt bra match.
Citera
2011-01-26, 17:15
Medlem
FabioAugustos avatar
Inte så mycket snack om Bendtner, men igår gjorde han en riktigt fin insats. Nyttig som fan, både med och utan boll. Dessutom gjorde han det riktigt läckra och viktiga 1-0 målet; Lång elegant boll från Jack till Bendtner som löper perfekt, snygg nedtagning, finta bort Ipswichspelare med en Cruyffliknande vändning och snyggt avslut vid bortre stolpen. Som Arseblogger sa, hade RvP gjort det målet hade Arsenalfansen sprutat ned hela arenan.
Citera
2011-01-26, 17:39
Medlem

Det Holloway har gjort med Blackpool är, helt enkelt, genialiskt. Den mannen förtjänar priser. Att få ett lag att prestera så som Blackpool gör/gjort med dom resurserna är makalöst.
Citera
2011-01-26, 18:40
Medlem
torrenttobbes avatar
Såg inte matchen men trodde faktiskt Blackpool skulle ta det.
Blev inte ens sur när dom vann över Liverpool, verkar vara ett härligt gäng, man kan ju bara tycka om dom.
Det här hade han att säga om Kenny:
http://www.youtube.com/watch?v=dkRDNG93LlM
Citera
2011-01-26, 19:09
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Aboslut!
Tycker man kan sälja Rosicky, han är bara skadad helatiden. Tillochmed jag har glömt bort hans senaste kanon för 3-4år sen i CL som skulle vara hans trademark. Och lika ledsamt är de alltid när Wenger drar sin: "När den å den kommer tillbaka kommer de vara som att få ett nyförvärv" för att han ska snåla.

Vela borde lånas ut igen. Tycker inte han håller, en kass Wallcottkopia som bäst.
Ge han ett halvår i ett köttgäng som Bolton, Stoke eller Newcastle så blir de fason på han, eller reapris.

Håller med dig helt där. Rosicky kan ersättas av i princip vem som helst av juniorerna, bort med han!

Vela är en riktig klassavslutare, de få gånger jag sett honom har han alltid varit pigg och kreativ. Tycker dock han borde lära sig de engelska spelet, känns inte riktigt som om han anpassat sig..
Citera
2011-01-26, 19:24
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Håller med om att politisk korrekthet är väldigt tråkigt, men där kan jag tycka det går över gränsen.
Skitkommentator. Kommer inte sakna honom.

Jag tycker det är barnsligt. Bara för att någon könsnazist blir upprörd så ska de genast sparkas. En tillsägelse vore snarare mer rimligt.

Ungefär som när Russell Brand och Jonathan Ross fick kicken från BBC.

De enda som tycks vara immuna mot politiskt korrekt trams i England verkar vara Jeremy Clarkson och Topgear. Det är otroligt vad de kommit undan med under årens lopp.
Citera
2011-01-26, 19:27
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag tycker det är barnsligt. Bara för att någon könsnazist blir upprörd så ska de genast sparkas. En tillsägelse vore snarare mer rimligt.

De enda som tycks vara immuna mot politiskt korrekt trams i England verkar vara Jeremy Clarkson och Topgear. Det är otroligt vad de kommit undan med under årens lopp.

Det är mer det att jag kan kräva att dom ska vara lite proffsiga. Men nej, kanske inte hela världen. Mest skoj
Citera
2011-01-26, 19:43
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Efter den väldigt intressanta matchen igår mellan Blackpool och Manchester United började jag fundera lite på hur stor skillnaden är egentligen mellan dessa två lag:

Dyraste nyförvärv
United: Berbatov, £30.75m (2008)
Blackpool: Charlie Adam, £0.5m (2009)
(£0.5m var Uniteds rekord 1978 då de köpte Gordon McQueen från Leeds.)

Arenakapacitet
United: Old Trafford, 75 957
Blackpool: Bloomfield Road, 16 220

Snittpublik 2009/2010
United: 74 864 (Bäst i Premier League)
Blackpool: 8 611 (23 i Championship)

Av vad jag har kunnat googla mig fram till så betalar United någonstans runt £120m+ i spelarlöner årligen och Blackpool runt £6m. Wayne Rooney tjänar mer än hela Blackpools trupp i sådana fall. Missförstå mig inte, jag är ett United-fan sedan barnsben men summorna dessa herrar får för att spela fotboll är sanslösa tycker jag. Så med facit i hand höll Blackpool på att göra något riktigt stort när de hade 2-0 i halvtid mot United. Och även om de förlorade så gjorde de en riktigt bra match.

Tror du kan vara intresserad av vad Erik Niva skrev om matchen igår:
http://blogg.aftonbladet.se/bankoniva/2011/01/the-sky-was-always-tangerine

Här är ett inlägg han skrev i November om klubben, och staden, Blackpool:
http://blogg.aftonbladet.se/bankoniva/2010/11/pier-pressure
Citera
2011-01-26, 20:32
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det är mer det att jag kan kräva att dom ska vara lite proffsiga. Men nej, kanske inte hela världen. Mest skoj

Det absurda är ju häxjakterna som påbörjas varje gång ngn gör ngt fel. Hela England ska kasta skit på dom(och jaga deras familjemedlemmar).. Trots att dom flesta killarna har knäckt dom replikerna säkert ett flertal ggr i sitt liv. Hyckleri på hög nivå..I alla fall så finns det en video med Keys nu där han ber om ursäkt..

http://www.talksport.co.uk/magazine/interviews/2011-01-26/richard-keys-apology-talksport-exclusive-video-footage-part-one
Citera
2011-01-26, 21:01
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoS-bLaNcOs
Båda mål kom på straff. Han har gjort två mål sedan mars förra året och båda på straff.

City lr Real hade lätt pungat ut en miljard kronor. Och bara för att man är en världstjärna betyder det inte att man är obetalbar.

Zlatan är också en världsstjärna, ändå sålde Inter honom (dessutom mkt bättre spelare än Ronney och inte i närheten av de pengarna United kunde fått) och vann allting året efter.

Det stämmer inte. Bra försök dock...

Någon som vet hur länge Rafael blir borta? Läste att han åtminstone blir borta mot Southampton.
Citera
2011-01-26, 21:44
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Vafan, England behöver få bort sina gamla dinosaurier från media och in med nytt blod. Så sjukt konservativ och gubbig miljö. Medan dom ändå håller på kan dom sparka bort alla "experter" som exempelvis Shearer som får orgasm i sändning så fort det kommer en ful tackling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in