Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Ju mer jag tittar på Arsenals och Uniteds återstående matcher så kan jag bara se att Arsenal kommer att vinna ligan med några poäng tillgodo. Uniteds dubbelmöten mot Chelsea är en sak men att de dessutom ska möta Liverpool och Arsenal borta samt Newcastle och Blackburn också på bortaplan gör att jag tror att Arsenal kommer att vinna med bra marginal. Arsenal har endast derbyt mot Spurs borta som svår bortamatch för de möter nu också Stoke hemma och borta men Stoke har kanske aldrig varit sämre än nu och bortamatchen hade i vanliga fall varit en svår match men inte denna säsong.
Där kom det igen
Känns som att väldigt ofta i ett inför-snack så möter Arsenal ett lag som aldrig varit så dåligt som just nu medan det ofta är tvärtemot med Uniteds motstånd... Så när United ska möta Newcastle borta så är det en svår bortamatch men när Arsenal mötte dem så skulle det inte vara några problem då Newcastle inte varit så dåliga på flera år?
Sen är det lite kul att se hur du ändrar dig totalt väldigt snabbt, först var du helt säker på att Chelsea skulle springa hem ligan. Och vid jul så räknade du bort både Chelsea och Arsenal, men nu så kommer tydligen Arsenal leka hem ligan?
Visst kan man ändra sig om vilka man tror ska vinna ligan under säsongens gång, men man kanske inte ska ta till så stora ord om hur övertygad man är om nånting för att senare ändra sig helt bara en stund senare... Men det är ju bra att du har helgarderat dig iaf när tabellen summeras i slutet av säsongen
Visst, Arsenal har ett lättare spelschema kvar på papperet men man kan ju knappast räkna bort United när de leder ligan 4p före Arsenal. United kan säkert tappa poäng i ett par av de återstående matcherna, men vad säger att inte Arsenal tappar poäng igen mot sämre lag som de gjort tidigare?
Jag vågar iaf inte spå vilka som vinner ligan, Arsenal har ju en fördel i spelschemat men United har vinnarmentaliteten och rutinen. Vad händer med Arsenal om RvP drar på sig en ny skada? Arsenal-United lär iaf bli minst sagt ett intressant möte.