2011-02-15, 10:26
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Just nu är spurs dessutom förbi City om man får räkna in en vinst mot Blackpool.

Nej just nu är Spurs fortfarande fyra med 27 pts och en match mindre spelad. Du kan ju inte bara räkna bort Blackpool och tänker spelarna som du gör så kommer de åka hem med noll poäng.
Citera
2011-02-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
men kan nog garantera dig om att den där startelvan spelade för att man förlorade i första semin och Wenger ville verkligen vinna och då var han tvungen att starta med en bättre elva.
Har tagit mig lite tid att kontrollera samtliga Carling Cup och FA-cupmatcher för Arsenal. Wenger har gått ifrån sin policy att ge "ungdomarna" chansen i cuperna för det där är starka elvor som levereras gång på gång, börjar han månne känna pressen att ta en titel, även om det är CC "bara" ?

Sett till matcher med inhopp så ser det ut enligt följande (satt i spoiler för utrymme):
Szczesny
Eboue Djourou Koscielny Gibbs
Wilshere Denilson Nasri
Arshavin Bendtner Walcott
Subs: Vela Rosicky Chamakh Fabregas

Citera
2011-02-15, 11:34
Bannlyst
Ju mer jag tittar på Arsenals och Uniteds återstående matcher så kan jag bara se att Arsenal kommer att vinna ligan med några poäng tillgodo. Uniteds dubbelmöten mot Chelsea är en sak men att de dessutom ska möta Liverpool och Arsenal borta samt Newcastle och Blackburn också på bortaplan gör att jag tror att Arsenal kommer att vinna med bra marginal. Arsenal har endast derbyt mot Spurs borta som svår bortamatch för de möter nu också Stoke hemma och borta men Stoke har kanske aldrig varit sämre än nu och bortamatchen hade i vanliga fall varit en svår match men inte denna säsong.
Citera
2011-02-15, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baccalieri
hur FAN missar han?
För att Murphy är deras straffläggare och han blev utbytt. En mer given straffmiss på förhand har jag aldrig upplevt även om Cech så klart räddade den svaga straffen.
Citera
2011-02-15, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Ju mer jag tittar på Arsenals och Uniteds återstående matcher så kan jag bara se att Arsenal kommer att vinna ligan med några poäng tillgodo. Uniteds dubbelmöten mot Chelsea är en sak men att de dessutom ska möta Liverpool och Arsenal borta samt Newcastle och Blackburn också på bortaplan gör att jag tror att Arsenal kommer att vinna med bra marginal. Arsenal har endast derbyt mot Spurs borta som svår bortamatch för de möter nu också Stoke hemma och borta men Stoke har kanske aldrig varit sämre än nu och bortamatchen hade i vanliga fall varit en svår match men inte denna säsong.

Hoppas du får rätt. Som Liverpoolsupporter mår man illa varje gång united vinner en match
Citera
2011-02-15, 12:13
Medlem
Citat:

Där kom det igen

Känns som att väldigt ofta i ett inför-snack så möter Arsenal ett lag som aldrig varit så dåligt som just nu medan det ofta är tvärtemot med Uniteds motstånd... Så när United ska möta Newcastle borta så är det en svår bortamatch men när Arsenal mötte dem så skulle det inte vara några problem då Newcastle inte varit så dåliga på flera år?

Sen är det lite kul att se hur du ändrar dig totalt väldigt snabbt, först var du helt säker på att Chelsea skulle springa hem ligan. Och vid jul så räknade du bort både Chelsea och Arsenal, men nu så kommer tydligen Arsenal leka hem ligan?

Visst kan man ändra sig om vilka man tror ska vinna ligan under säsongens gång, men man kanske inte ska ta till så stora ord om hur övertygad man är om nånting för att senare ändra sig helt bara en stund senare... Men det är ju bra att du har helgarderat dig iaf när tabellen summeras i slutet av säsongen

Visst, Arsenal har ett lättare spelschema kvar på papperet men man kan ju knappast räkna bort United när de leder ligan 4p före Arsenal. United kan säkert tappa poäng i ett par av de återstående matcherna, men vad säger att inte Arsenal tappar poäng igen mot sämre lag som de gjort tidigare?

Jag vågar iaf inte spå vilka som vinner ligan, Arsenal har ju en fördel i spelschemat men United har vinnarmentaliteten och rutinen. Vad händer med Arsenal om RvP drar på sig en ny skada? Arsenal-United lär iaf bli minst sagt ett intressant möte.
Citera
2011-02-15, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Där kom det igen

Känns som att väldigt ofta i ett inför-snack så möter Arsenal ett lag som aldrig varit så dåligt som just nu medan det ofta är tvärtemot med Uniteds motstånd... Så när United ska möta Newcastle borta så är det en svår bortamatch men när Arsenal mötte dem så skulle det inte vara några problem då Newcastle inte varit så dåliga på flera år?

Sen är det lite kul att se hur du ändrar dig totalt väldigt snabbt, först var du helt säker på att Chelsea skulle springa hem ligan. Och vid jul så räknade du bort både Chelsea och Arsenal, men nu så kommer tydligen Arsenal leka hem ligan?

Visst kan man ändra sig om vilka man tror ska vinna ligan under säsongens gång, men man kanske inte ska ta till så stora ord om hur övertygad man är om nånting för att senare ändra sig helt bara en stund senare... Men det är ju bra att du har helgarderat dig iaf när tabellen summeras i slutet av säsongen

Visst, Arsenal har ett lättare spelschema kvar på papperet men man kan ju knappast räkna bort United när de leder ligan 4p före Arsenal. United kan säkert tappa poäng i ett par av de återstående matcherna, men vad säger att inte Arsenal tappar poäng igen mot sämre lag som de gjort tidigare?

Jag vågar iaf inte spå vilka som vinner ligan, Arsenal har ju en fördel i spelschemat men United har vinnarmentaliteten och rutinen. Vad händer med Arsenal om RvP drar på sig en ny skada? Arsenal-United lär iaf bli minst sagt ett intressant möte.

För mig handlar det inte om att ha rätt utan se på saker och ting som de är just nu eller var just då. Inför Arsenals möte med Newcastle undrade en hel värld vem som skulle göra mål för Newcastle och de överraskade alla inklusive sig själva. När United ställs mot Newcastle kan det vara samma sak igen beroende på skador och annat men visst talar mycket för att United får svårt där för just den matchen har genom åren alltid varit oviss och svår att tippa.
Jag räknar inte bort United men tycker samtidigt att spelschemat är alldeles för tufft för United och de hade behövt de 7 poäng de hade haft ner till Arsenal om de vunnit mot Wolves. När det gäller skador så tror jag det kommer drabba alla och United har ännu inte fått Rooney eller Berbatov skadade och är för mig för tunna framåt när de i ärlighetens namn bara har Chicharito som är en bra forwardsersättare när nu Macheda lånats ut vilket förvånade mig stort. Skulle United vinna ligan med det spelschemat kvar så är det otroligt imponerande.
Citera
2011-02-15, 12:53
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Stoke har kanske aldrig varit sämre än nu och bortamatchen hade i vanliga fall varit en svår match men inte denna säsong.
Haha, va? Stoke har ju legat kring en mittenplacering sedan omgång sju med undantag för ett par-tre matcher? Just nu ligger man nia, till exempel. Aldrig varit sämre? Jisses. Det är snarare så att det var längesedan de var såhär bra.

Stokes hemma-bortastatisik är dessutom väldigt jämn när man ser på motsvarande lag; det skiljer kanske några poäng hit eller dit, men det kan likagärna bero på tillfälligheter.
Citera
2011-02-15, 13:21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Problemet med Arsenal är att dom går på en massa onödiga minor till och från, därför kommer dom inte att vinna. Man Utd har en högre lägstanivå och den tar dom tyvärr till ligaseger
Citera
2011-02-15, 13:21
Medlem
Med tanke på hur enormt denna tabell svängt så kommer jag inte börja utnämna några självklara vinnare. Kan Chelsea tappa ett par poängs försprång till 15p efter, kan Arsenal tappa 4-0 på 20min mot Maggies när dessa dessutom precis sålt sin stjärna, Andy Townsend i MOTD igår tog ett annat bra exempel - Fulham låg på nedflyttningsplats för inte så längesen och hade de vunnit igår vilket inte var orimligt med tanke på straffmissen så hade de legat på 9e plats.

Serien i år kommer leva ända in i sista omgången, utan tvekan och på ett sätt är det jävligt underbart.
Citera
2011-02-15, 13:32
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Där kom det igen

Ärligt talat tror jag United vinner. I och med att Arsenal ALLTID tappar under marsmånad så tror jag tyvärr att United tar hem ligan. Detta beror ju främst på, som du säger, att United har vinnarmentaliteten. Sen beror det också på att Ferguson är en så otroligt skicklig mananger, som alltid får fram det han vill ha ifrån sina spelare.
Jag tror dock Wenger känner att han måste vinna en titel för att inte bli ifrågasatt till den grad att han får fansen emot sig, för då tror jag att ledningen känner att de måste göra något. Jag litar fullt ut på Wenger och tycker att även om vi inte får någon titel på tre-fyra år så ska han sitta kvar om vi får fram kvalitativa spelare och spelar bra, än att vi vinner "chelsea-style" med dyra värvningar som inte håller i längden. Detta kan gynna Arsenal enormt...

Men man kan aldrig slå fast vilka som vinner ligan redan i Februari, det är alldeles för tidigt. Allting kan hända i fotbollen och jag hoppas att det också gör det i slutspurten.
Citera
2011-02-15, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Haha, va? Stoke har ju legat kring en mittenplacering sedan omgång sju med undantag för ett par-tre matcher? Just nu ligger man nia, till exempel. Aldrig varit sämre? Jisses. Det är snarare så att det var längesedan de var såhär bra.

Stokes hemma-bortastatisik är dessutom väldigt jämn när man ser på motsvarande lag; det skiljer kanske några poäng hit eller dit, men det kan likagärna bero på tillfälligheter.
Jag tänkte mest på den pågående trenden och det känns som det var länge sen något lag var rädda för Stoke.
Bra och dåliga nyheter för United är att Valencia börjar träna och håller tidsplanen för sin comeback medan Park blir borta 4 veckor efter att ha sträckt lårmuskeln med träningens sista spark i Fredags. Däremot ska man ta detta med hur länge en spelare är borta med en nypa salt och jag brukar halvera den tid som klubben säger för det brukar stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in