2011-01-13, 11:36
Medlem
Lundbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Det är så härligt ju! Just nu har vi (Pool) redan vunnit nästa säsong!

Haha, ja eller hur.
Och det här med ny arena, när snackades det för första gången om det -2000 men då var stålpriserna för höga. Dom har väl inte gått ner ännu.

Jag gillar absolut inte Liverpool men nu lider till och ned jag lite med Er.
Citera
2011-01-13, 11:40
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundberg
Haha, ja eller hur.
Och det här med ny arena, när snackades det för första gången om det -2000 men då var stålpriserna för höga. Dom har väl inte gått ner ännu.

Jag gillar absolut inte Liverpool men nu lider till och ned jag lite med Er.
2000 hade vi inte dom nya ägarna. Dom som ljög direkt och sa "En ny arena kommer definitivt att byggas" eller något liknande. Dom nya ägarna har sagt att dom ska ta ca ett halvår till att fundera vad som är bäst för klubben; en helt ny eller en utbyggnad av Anfield.
Citera
2011-01-13, 12:10
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Nej det har vi inte. Problemet är att de aldrig får chansen att spela in sig i A-laget, och de få som får chansen tar den inte (vilket kanske är likamed dålig ungdomsverksamhet ifs). Men nej, jag skulle inte vilja påstå att Pool har så dålig ungdomsverksamhet.

Problemet ligger någon annanstans.
Om problemet var att tränarna inte gav spelarna chansen i A-laget, borde inte de unga spelarna bli bra någon annanstans då? Pool har väl knappt en enda egen produkt i PL som kommit fram under 2000-talet? De enda jag kan komma på är Warnock och Guthrie, där den förstnämnda lirade 67 A-lagsmatcher med Pool...
Citera
2011-01-13, 12:53
Medlem
Lundbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Om problemet var att tränarna inte gav spelarna chansen i A-laget, borde inte de unga spelarna bli bra någon annanstans då? Pool har väl knappt en enda egen produkt i PL som kommit fram under 2000-talet? De enda jag kan komma på är Warnock och Guthrie, där den förstnämnda lirade 67 A-lagsmatcher med Pool...

Owen förfan! Han gör ju succé nu!
Citera
2011-01-13, 12:53
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:

Det är säkert andra saker som spelar in också, men jag vill inte påstå att den är så dålig. Ungdomslaget spelar ofta final i FA Youth cup och går bra i sina respektive ligor.

Men om vi räknar spelare som slår igenom i A-laget och kommer från egna led så kan man väl räkna dem på ett finger i princip...
Citera
2011-01-13, 13:24
Medlem
Citat:
Samtidigt är ju detta också beroende av vilka lag som går bra. Talanger som var 16 år 2000 föddes ju 84 och är uppväxta med ManUtds dominans i ligan och tittar vi där på antalet produkter som skeppats iväg till andra klubbar så är det en rätt lång lista. Arsenal har ju gått på ett annat spår under den tiden även om man nu mer och mer tar inhemska med.

Partridge, Otsemebor, Mellor, Hamill, Spearing, Kelly förutom dina två är de enda jag ens tillstymmelse kan säga att jag hört talas om (har bara kollat transfermarkt igen sen 00 där de listar det år de går från u18 till trupp). Det är inga större namn direkt.
Citera
2011-01-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det mest underbara i lex Liverpool är ju att supportrarna på fullaste allvar såg Dalglish som vändningen. Det var 15 år sedan han tränade ett lag i mer än en säsong! 15 år! Sedan har vi det här lilla dilemmat med att han är en legendar i klubben och kommer tillbaka som den ultimata frälsaren. Något som oftast slutar i rena rama soppan, Shearer i Newcastle och Lippi i landslaget är väl bara några moderna exempel. Jag och många andra har påpekat det ett bra tag nu - er trupp är inte mycket bättre än mittenskiktet! Vakna!

Och du tror på fullaste allvar att man kan döma ut någon efter 2 matcher?
Citera
2011-01-14, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Haha du använder alltså Sky(!) som källa?

Erkänn att du hade fel istället.
Har tydligen så fel att Arsenal dumpar honom till Tjuventus. Arshavin vann aldrig något i England och var en stor besvikelse.
Citera
2011-01-14, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Dalglish har en otroligt begränsad erfarenhet som manager och lever kvar i den gamla tidens sätt att spela. Det är väldigt märkligt att Liverpool hela tiden tittar i backspegeln men må det fortsätta länge. Liverpool kommer åka ur ligan för de har tappat så enormt mycket och den nedåtgående trenden går inte att stoppa under den tuffa vårsäsongen då alla slåss för sina liv. Otroligt spännande derby i helgen och båda lagen ligger på samma poäng precis som Blackpool och Liverpool gjorde inför deras match senast.
Citera
2011-01-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Han dömer väl inte direkt ut Dalglish (eller lite, kanske ), utan påpekar det som alla vet (förutom vissa Pool-supportrar kanske), nämligen att sådana här "frälsar"-effekter sällan funkar och Liverpool kommer knappast att börja prestera som ett topplag bara för att Dalglish kommer in, eftersom truppen inte är av topplags-standard. Visst, de kanske höjer sig lite framåt våren men det tror jag iofs de hade gjort till slut med Hodgson också.

Jämför med Inter, som hade en situation som delvis liknade Liverpools under hösten. Skillnaden är att i Inters fall var truppen i grunden bra, medan Liverpools trupp är medioker rakt igenom förutom en handfull spelare. Därför kan man inte förvänta sig att Liverpool ska lyfta sig på samma sätt som Inter håller på att göra nu.
Senast redigerad av Jackbob 2011-01-14 kl. 15:11.
Citera
2011-01-14, 15:15
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Dalglish har en otroligt begränsad erfarenhet som manager och lever kvar i den gamla tidens sätt att spela. Det är väldigt märkligt att Liverpool hela tiden tittar i backspegeln men må det fortsätta länge. Liverpool kommer åka ur ligan för de har tappat så enormt mycket och den nedåtgående trenden går inte att stoppa under den tuffa vårsäsongen då alla slåss för sina liv. Otroligt spännande derby i helgen och båda lagen ligger på samma poäng precis som Blackpool och Liverpool gjorde inför deras match senast.
Om du har sett Liverpools senaste matcher så ser du en väldig skillnad i sättet man spelar, klapp klapp på backen och överlöpningar från ytterbackar. Precis så som jag tycker modern fotboll ska spelas.
Att han representerar "gammal" fotboll får nog stå för dig.
Daglish har sen han slutade vara förstalagstränare ägnat all sin tid åt ungdomsfotbollen där han har samarbetat väldigt tight med Rodolfo Borrell som är en mycket begåvad tränare. Åh om ändå alla lag kunde spela som Liverpools -18.
Vem hade du hellre sett mitt under en säsong som tränare?
Just det du nämner om vårsäsongen tycker jag bara stärker Daglish aktier i klubben. Det är just det han kommer införa.

Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Han dömer väl inte direkt ut Dalglish (eller lite, kanske ), utan påpekar det som alla vet (förutom vissa Pool-supportrar kanske), nämligen att sådana här "frälsar"-effekter sällan funkar och Liverpool kommer knappast att börja prestera som ett topplag bara för att Dalglish kommer in, eftersom truppen inte är av topplags-standard. Visst, de kanske höjer sig lite framåt våren men det tror jag iofs de hade gjort till slut med Hodgson också.

Jämför med Inter, som hade en situation som delvis liknade Liverpools under hösten. Skillnaden är att i Inters fall var truppen i grunden bra, medan Liverpools trupp är medioker rakt igenom förutom en handfull spelare. Därför kan man inte förvänta sig att Liverpool ska lyfta sig på samma sätt som Inter håller på att göra nu.

Hade Hodgson varit kvar så hade situationen varit mycket värre nu. Han satsade inte på den kompetensen som finns i reservlaget/längre ner och hans spelstil var från 70talet. Liverpool SKA inte spela långbollar på anfallaren. Men jag håller absolut med om att truppen är medioker. De som ska ut så snabbt som möjligt från första 11an är kuyt och skrtel, kuyts förstatouch blir verkligen bara sämre och sämre och skrtel har jag aldrig sett storheten i.

EDIT ryktas om ganska spännande namn nu i transferen som kommer ge Liverpool mer speed, kreativitet och jävla anamma.
Senast redigerad av torrenttobbe 2011-01-14 kl. 15:44.
Citera
2011-01-15, 00:04
Medlem
dires avatar
"Where the eagles cry, on a mountain high.. Love lift us up where we belooong.."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in