Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Dalglish har en otroligt begränsad erfarenhet som manager och lever kvar i den gamla tidens sätt att spela. Det är väldigt märkligt att Liverpool hela tiden tittar i backspegeln men må det fortsätta länge. Liverpool kommer åka ur ligan för de har tappat så enormt mycket och den nedåtgående trenden går inte att stoppa under den tuffa vårsäsongen då alla slåss för sina liv. Otroligt spännande derby i helgen och båda lagen ligger på samma poäng precis som Blackpool och Liverpool gjorde inför deras match senast.
Om du har sett Liverpools senaste matcher så ser du en väldig skillnad i sättet man spelar, klapp klapp på backen och överlöpningar från ytterbackar. Precis så som jag tycker modern fotboll ska spelas.
Att han representerar "gammal" fotboll får nog stå för dig.
Daglish har sen han slutade vara förstalagstränare ägnat all sin tid åt ungdomsfotbollen där han har samarbetat väldigt tight med Rodolfo Borrell som är en mycket begåvad tränare. Åh om ändå alla lag kunde spela som Liverpools -18.
Vem hade du hellre sett mitt under en säsong som tränare?
Just det du nämner om vårsäsongen tycker jag bara stärker Daglish aktier i klubben. Det är just det han kommer införa.
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Han dömer väl inte direkt ut Dalglish (eller lite, kanske

), utan påpekar det som alla vet (förutom vissa Pool-supportrar kanske), nämligen att sådana här "frälsar"-effekter sällan funkar och Liverpool kommer knappast att börja prestera som ett topplag bara för att Dalglish kommer in, eftersom truppen inte är av topplags-standard. Visst, de kanske höjer sig lite framåt våren men det tror jag iofs de hade gjort till slut med Hodgson också.
Jämför med Inter, som hade en situation som delvis liknade Liverpools under hösten. Skillnaden är att i Inters fall var truppen i grunden bra, medan Liverpools trupp är medioker rakt igenom förutom en handfull spelare. Därför kan man inte förvänta sig att Liverpool ska lyfta sig på samma sätt som Inter håller på att göra nu.
Hade Hodgson varit kvar så hade situationen varit mycket värre nu. Han satsade inte på den kompetensen som finns i reservlaget/längre ner och hans spelstil var från 70talet. Liverpool SKA inte spela långbollar på anfallaren. Men jag håller absolut med om att truppen är medioker. De som ska ut så snabbt som möjligt från första 11an är kuyt och skrtel, kuyts förstatouch blir verkligen bara sämre och sämre och skrtel har jag aldrig sett storheten i.
EDIT ryktas om ganska spännande namn nu i transferen som kommer ge Liverpool mer speed, kreativitet och jävla anamma.