2011-01-13, 10:13
Medlem
4522s avatar
Det mest underbara i lex Liverpool är ju att supportrarna på fullaste allvar såg Dalglish som vändningen. Det var 15 år sedan han tränade ett lag i mer än en säsong! 15 år! Sedan har vi det här lilla dilemmat med att han är en legendar i klubben och kommer tillbaka som den ultimata frälsaren. Något som oftast slutar i rena rama soppan, Shearer i Newcastle och Lippi i landslaget är väl bara några moderna exempel. Jag och många andra har påpekat det ett bra tag nu - er trupp är inte mycket bättre än mittenskiktet! Vakna!
Citera
2011-01-13, 10:29
Medlem
Lundbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det mest underbara i lex Liverpool är ju att supportrarna på fullaste allvar såg Dalglish som vändningen. Det var 15 år sedan han tränade ett lag i mer än en säsong! 15 år! Sedan har vi det här lilla dilemmat med att han är en legendar i klubben och kommer tillbaka som den ultimata frälsaren. Något som oftast slutar i rena rama soppan, Shearer i Newcastle och Lippi i landslaget är väl bara några moderna exempel. Jag och många andra har påpekat det ett bra tag nu - er trupp är inte mycket bättre än mittenskiktet! Vakna!

Det är något som är skumt med Liverpool.
Jag tycker att man de senaste åren har värvat en del bra spelare men ingen av dom har haft en positiv utveckling i Liverpool.
Skrtl,Agger,Kuyt,Lucas,Johnsson exempelvis, efter några månader i Liverpools tröja så blir dom sämre. Kan bara spekulera i vart problemet ligger men man såg igår ganska tydligt efter 1-1 att det är inte många spelare i Liverpool som har mycket till självförtroende.
Citera
2011-01-13, 10:47
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundberg
Det är något som är skumt med Liverpool.
Jag tycker att man de senaste åren har värvat en del bra spelare men ingen av dom har haft en positiv utveckling i Liverpool.
Skrtl,Agger,Kuyt,Lucas,Johnsson exempelvis, efter några månader i Liverpools tröja så blir dom sämre. Kan bara spekulera i vart problemet ligger men man såg igår ganska tydligt efter 1-1 att det är inte många spelare i Liverpool som har mycket till självförtroende.

Rätta mig gärna om jag har fel, men har inte Liverpool fruktansvärt dålig ungdomsverksamhet?
Citera
2011-01-13, 10:48
Medlem
Lundbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Rätta mig gärna om jag har fel, men har inte Liverpool fruktansvärt dålig ungdomsverksamhet?

Ingen aning, jag är Manchester united fan.
Citera
2011-01-13, 10:54
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ingen aning, jag är Manchester united fan.

En spelare har, om jag inte är helt ute och cyklar, gått hela vägen från juniorlaget till A-laget, och det är självklart Gerrard jag snackar om.
Jämför man detta med andra klubbar i Premier League (som förövrigt är sjukt dåliga på att släppa fram talanger) så har man oftast minst 2-3 spelare som kommit från ungdomsverksamheten. Dessutom så har väl ingen toppspelare förutom Gerrard spelat för Liverpool i unga åldrar?
Citera
2011-01-13, 10:56
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11

Nej det har vi inte. Problemet är att de aldrig får chansen att spela in sig i A-laget, och de få som får chansen tar den inte (vilket kanske är likamed dålig ungdomsverksamhet ifs). Men nej, jag skulle inte vilja påstå att Pool har så dålig ungdomsverksamhet.

Problemet ligger någon annanstans.
Citera
2011-01-13, 10:58
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Vändningen vet jag inte om han sågs som. Men en början på den i alla fall då Hodgeson var tvungen att lämna efter hans värvningar och spel (eller brist på spel). Och hur länge har Dalglish haft på sig? några dagar? Tar nog lite längre än så innan man ser någon förändring. Även fast matchen igår var bedrövlig. Men den omedelbara "byta-tränare-effekten" verkar inte fungera.

Det mest underbara är att dom som inte håller på Liverpool är helt säkra på att Dalglish kommer att misslyckas. Med det säger jag inte att han kommer att göra succé, men jag tror att han kommer ge laget ett lyft tills sommaren. Det är då det börjar på riktigt för oss, den här säsongen är bara att glömma. Känns som att man får vara glad om vi inte åker ur som det ser ut nu.
Citera
2011-01-13, 11:05
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Nej det har vi inte. Problemet är att de aldrig får chansen att spela in sig i A-laget, och de få som får chansen tar den inte (vilket kanske är likamed dålig ungdomsverksamhet ifs). Men nej, jag skulle inte vilja påstå att Pool har så dålig ungdomsverksamhet.

Problemet ligger någon annanstans.

Antar att det är tränarnas och ledningens fel då?
Om tränarna inte vågar släppa fram unga spelare så kan det bero på att de inte vill förlora matcher, för att de är osäkra på om de har ledningens förtroende. Detta gör att tränarna gör enorma misstag och spelar med de bästa spelarna i dem matcher man normalt sett vilar de bästa spelarna i. Detta blir till slut en ond cirkel där ledningen sparkar tränaren efter att halvår, klubben får ingen kontinuitet och spelarna känner sig osäkra.

Förmodligen är det det som hänt Liverpool, ser gärna andra teorier också
Citera
2011-01-13, 11:17
Medlem
Lundbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Vändningen vet jag inte om han sågs som. Men en början på den i alla fall då Hodgeson var tvungen att lämna efter hans värvningar och spel (eller brist på spel). Och hur länge har Dalglish haft på sig? några dagar? Tar nog lite längre än så innan man ser någon förändring. Även fast matchen igår var bedrövlig. Men den omedelbara "byta-tränare-effekten" verkar inte fungera.

Det mest underbara är att dom som inte håller på Liverpool är helt säkra på att Dalglish kommer att misslyckas. Med det säger jag inte att han kommer att göra succé, men jag tror att han kommer ge laget ett lyft tills sommaren. Det är då det börjar på riktigt för oss, den här säsongen är bara att glömma. Känns som att man får vara glad om vi inte åker ur som det ser ut nu.

No offence, men "nästa säsong" har vi hört ett par säsonger nu.
Citera
2011-01-13, 11:27
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Denna säsong är bara att ge upp = vi måste sikta in oss på nästa. Säger inte att vi kommer att slåss om guldet. Men en förbättring av årets resultat är väll en rimlig målsättning?
Sen så har vi nya ägare nu som förhoppningsvis kan pumpa in pengar i klubben. En ny arena alternativt en upprustning av Anfield har dom börjat fundera över så det verkar ju lovande.
Citera
2011-01-13, 11:28
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:

Det är så härligt ju! Just nu har vi (Pool) redan vunnit nästa säsong!
Citera
2011-01-13, 11:28
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Gör en fin ramsa om Lucas och Poulsen istället :=)

Eller så snor vi den här från Aston Villa:

http://www.youtube.com/watch?v=FZnYloe5rhw

Fantastiskt rolig

Ang Liverpools ungdomsverksamhet så är väl deras framgångar snarare det lilla ljuset i mörkret. Vi kan ju hoppas att man också köper några av dom talangerna som det ryktas kring, speciellt Oxlade-Chamberlain..men han lär ju hamna i Man Utd istället. Nä det kommer att ta tid innan vi får se Liverpool i CL igen, men det får ta den tid det tar så att säga. Den här truppen kommer inte renas på bara något år. Det gäller först och främst att hitta en ordentlig tränare tills i sommar, men sen så måste vi bli av med en hel drös av dessa nollor till spelare som knappt skulle duga i the championship.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in