2010-11-14, 19:32
Medlem
jaochss avatar
Blev nervös när jag såg vilken backlinje som skulle starta men 0-3 hade jag inte ens i min värsta mardröm väntat mig.

Tack Cech för att det inte blev 0-7. Resten borde bötfällas. Dags att fixa mittfältet kanske, Ancelotti?

Sen måste man ju beröma Sunderland också. Welbeck var också rktigt farlig.
Senast redigerad av jaochs 2010-11-14 kl. 19:36.
Citera
2010-11-14, 19:33
Medlem
QEX13s avatar
Chelseas största hemmaförlust sedan april 2002.
Citera
2010-11-14, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Jobbig förlust för Everton idag, jag trodde verkligen att dom skulle greja seger idag. Men men, det var ju ingen utklassning på något sätt, hedern i behåll alltså.

Coleman är grym, är så glad att vi har han, Arteta var ganska osynlig idag, Distin var bra, Cahill med, stundtals. Howard kunde inte göra så mycket på målen. Neville är grym som vanligt, otrolig ledare på planen. Vad gick egentligen fel? Tror mest att Arsenal bara var för bra helt enkelt.

Mer kul med jättestryk för äckel-chelsea. Kul att dom på pappret sämre lagen verkar kunna ta för sig denna säsong.
Ditt lag har väl alltid vikit ner sig när det verkligen gäller och med tanke på 1-6 förra året ska du vara nöjd.
Citera
2010-11-14, 19:38
Medlem
Daniel501s avatar
Det märktes och syntes väldigt bra att Terry, Alex saknades på backlinjen, 0-1 och 0-3 målen var riktiga försvarstabbar, även om A.Cole gav dom ett gratis mål.

Lampard och Essien borta från mittfältet är också märkbart, benstommen i Chelsea är borta mer eller mindre och det såg på man på lagets insants i matchen, den där Chelsea glöden fanns inte där. Sunderland gjorde en väldigt bra match och de tog tillfället i akt att krossa ett pre-game svagt Chelsea..

Mvh,
Citera
2010-11-14, 19:44
Medlem
Ja vad fan säger man..bra gjort av Sunderland. Katastrofalt illa av Chelsea. Jag menar..ÄVEN om man har så många spelare skadade så ska man slå Sunderland på hemmaplan med det laget de ställer upp med. Iallafall klara 1 poäng, inte bli helt förnedrade. Mittfältet är ju helt under isen, likaså backlinjen...när jag tänker efter var vi även helt tama framåt också. Hade vi en enda riktigt bra målchans!? Cech är den ända som får godkänt, han räddade oss från en rejäl utskåpning. Hoppas nu de har en riktigt bra sjukstuga för vi behöver verkligen ha tillbaka JT. Känns jävligt tamt och lite halvskumt att behöva säga det men det känns som man borde sälja endel spelare i januari och köpa lite. Tänker på Zhirkov, Ferreira och Ramires. Även om dessa normalt sätt är bänkvarmare så ser man ju nu att när de väl behövs håller de inte måttet! Årets första superskräll är ett faktum.

Enligt brittisk press har uppgifter "läckt ut" om Ray Wilkins kaoset. Tydligen är det ryssen i egen hög person som satt stopp för hans fortsättning i klubben då han skyller på Wilkins, att det var hans fel att Chelsea åkte ut mot Inter i CL. Sen att inte tro att detta påverkar spelarna är bara dumt. RW är mycket omtyckt och väldigt inflytelserik och är en stor del att Chelsea har varit den maskin de senaste åren.

Är så jävla besviken. En sida av mig vill att allt ska gå åt helvete nu och vi går tillbaka till att vara ett mittenlag och slippa ha denna favoritstämpeln på oss. Va så mycket enklare förr med dess losermentalitet utan förväntningar på laget. Jag bara går och väntar på att bubblan ska spricka, då spelarna blir för gamla och inga nya EGNA produkter skjutsas in i laget och man inte har pengar till att köpa nya spelare.

CAREFREE CAREFREE!!
Senast redigerad av Lazermonkey 2010-11-14 kl. 19:47.
Citera
2010-11-14, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Ja vad fan säger man..bra gjort av Sunderland. Katastrofalt illa av Chelsea. Jag menar..ÄVEN om man har så många spelare skadade så ska man slå Sunderland på hemmaplan med det laget de ställer upp med. Iallafall klara 1 poäng, inte bli helt förnedrade. Mittfältet är ju helt under isen, likaså backlinjen...när jag tänker efter var vi även helt tama framåt också. Hade vi en enda riktigt bra målchans!? Cech är den ända som får godkänt, han räddade oss från en rejäl utskåpning. Hoppas nu de har en riktigt bra sjukstuga för vi behöver verkligen ha tillbaka JT. Känns jävligt tamt och lite halvskumt att behöva säga det men det känns som man borde sälja endel spelare i januari och köpa lite. Tänker på Zhirkov, Ferreira och Ramires. Även om dessa normalt sätt är bänkvarmare så ser man ju nu att när de väl behövs håller de inte måttet! Årets första superskräll är ett faktum.

Enligt brittisk press har uppgifter "läckt ut" om Ray Wilkins kaoset. Tydligen är det ryssen i egen hög person som satt stopp för hans fortsättning i klubben då han skyller på Wilkins, att det var hans fel att Chelsea åkte ut mot Inter i CL. Sen att inte tro att detta påverkar spelarna är bara dumt. RW är mycket omtyckt och väldigt inflytelserik och är en stor del att Chelsea har varit den maskin de senaste åren.

Är så jävla besviken. En sida av mig vill att allt ska gå åt helvete nu och vi går tillbaka till att vara ett mittenlag och slippa ha denna favoritstämpeln på oss. Va så mycket enklare förr med dess losermentalitet utan förväntningar på laget. Jag bara går och väntar på att bubblan ska spricka, då spelarna blir för gamla och inga nya EGNA produkter skjutsas in i laget och man inte har pengar till att köpa nya spelare.

CAREFREE CAREFREE!!
Stora ord och stor pessimism men en hel värld vet redan att ni kommer knalla hem guldet denna säsong och inte lär det bara bli en pokal heller. En storm i ett vattenglas men spännande för stunden för oss som följer den enda liga i världen som betyder något i längden.
Citera
2010-11-14, 19:58
Medlem
Chelsea må ha den bästa elvan i Premier League men deras trupp är väldigt tunn. 3-4 nyckelspelare borta och man blir så här överkörda av Sunderland på hemmaplan?

För övrigt kul med lag som Bolton och Sunderland på femte och sjätteplats, hoppas det håller i sig.
Citera
2010-11-14, 19:59
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ska Chelsea släppa titeln till Man Utd trots allt? Illa..jävligt illa
Citera
2010-11-14, 20:00
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Blev nervös när jag såg vilken backlinje som skulle starta men 0-3 hade jag inte ens i min värsta mardröm väntat mig.

Tack Cech för att det inte blev 0-7. Resten borde bötfällas. Dags att fixa mittfältet kanske, Ancelotti?

Sen måste man ju beröma Sunderland också. Welbeck var också rktigt farlig.

Sunderland är helt klart ett lag att respektera. Nu har de väl mött United, Chelsea, Arsenal, City och Tottenham och har på de matcherna vunnit två och kryssat tre. Riktigt imponerande. Duktigt forwardspar trots Bents frånvaro. Ska bli riktigt spännande att se Welbeck i fortsättningen. Cattermole är ju trots allt en riktigt duktig och nyttig mittfältare.
Citera
2010-11-14, 20:02
Medlem
http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2220048,00.html

Skönt att Ancelotti inte kommer med dumma ursäkter iallafall. Chelsea var helt enkelt uselt.
Citera
2010-11-14, 20:06
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Chelseas största hemmaförlust sedan april 2002.

1-4 mot City förra säsongen?

Edit: ignorera det jag sa, resultatet var 2-4 den matchen kom jag på...
Citera
2010-11-14, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ska Chelsea släppa titeln till Man Utd trots allt? Illa..jävligt illa
Ja det normala har ju varit att United gör det något bättre än vad andra klarar av. Chelseas dubbla titlar under Mourinho blev tre raka för United. CL är Chelseas akilleshäl och kanske har det kostat mer än det smakar genom åren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in