2011-01-08, 13:37
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Men är inte det en del av tränarens ansvar att se till att spelarna vaknar till liv då? Och även om truppen inte är så bra så hjälper det inte att köpa in spelare som Poulsen vilket man gjorde på Roys begäran, eller att placera en kille som Meireles på yttermittfältet Nej det håller inte.

Jag säger inte att han har gjort något spec bra jobb men på er låter det som han är att skylla för allt.
Citera
2011-01-08, 13:42
Medlem
xenosans avatar
På kort sikt tror jag att King Kenny är ett bra val. Han om någon borde kunna motivera och få spelarna att kämpa och visa hjärta för klubben. Sen får vi se om han blir kvar tills nästa säsong, en fråga jag inte riktigt vet hur jag ska ställa mig till men våran senaste titel kom ju faktiskt med Dalglish vid rodret.
Citera
2011-01-08, 13:46
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag säger inte att han har gjort något spec bra jobb men på er låter det som han är att skylla för allt.
Nej, absolut inte (i alla fall inte jag). Men det ligger i en tränares ansvar att få spelet att fungera och att få alla att tro på idén. Nu har det inte fungerat och det har inte hjälp att han har "klagat" på fansen. Nu bad han om ursäkt för det, men Roy+Liverpool har inte fungerat tillsammans helt enkelt.

Jag tycker om han som person om tycker det är jävligt synd att det inte har fungerat. Lider med han.
Citera
2011-01-08, 13:48
Medlem
DonDrapers avatar
Åh herregud, tanken på att mosa Liverpool med Dalglish (och ännu bättre, med Rush vid hans sida) gör mig sexuellt upphetsad.
Citera
2011-01-08, 13:51
Medlem
Trumpeters avatar
Jag tycker inte man kan lasta Roy för Liverpools kassa spel och dåliga placering. Kortsiktigt kan dock ett tränarbyta ge en postiv effekt, inte minst då tränaren heter Kenny D. På lång sikt krävs dock mer genomgripande förändring.
Citera
2011-01-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Jag tycker inte man kan lasta Roy för Liverpools kassa spel och dåliga placering. Kortsiktigt kan dock ett tränarbyta ge en postiv effekt, inte minst då tränaren heter Kenny D. På lång sikt krävs dock mer genomgripande förändring.

Precis. Det jag ville få fram med mitt inlägg
Citera
2011-01-08, 14:06
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Poulsen är än så länge inget vidare köp men köptes han inte innan klubben fick nya ägare? Inte lätt att göra mycket med så lite pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Det hjälps inte, jag känner lite medlidande för Hodgson. Han är en bra coach som bevisligen klarar av att göra mycket med litet, dessutom verkar han vara en väldigt sympatisk karl.
Bevisligen fungerade det inte men jag gillar Roy så visst tycker jag synd om honom. Men tror han tar det på rätt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Egentligen är det ju spelarnas fel där vissa av dem vart tragiskt oengagerade och dåliga, men den snabba lösningen är att kicka Roy. Får hoppas på förbättring, även om jag är tveksam.

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag har full förståelse för att Roy fick gå men om man enbart skyller Liverpools dåliga placering på honom är man nog väldigt fel ute. Truppen är inte spec bra och även om det har varit en massa snack om konstiga/avsaknad av spelidé så går det väl inte blunda för hur oengagerade och lata en hel del av spelarna har varit?

Är väl Liverpoolsupportrars oändliga optimism som än en gång visar sig. "Om vi bara..." "När vi..." "Nästa år..."

Så med en gammal legend vid rodret och pengar att spendera i januari så kommer allt vända och vi slutar som etta tack vare att serien är såpass jämn.

Lär vänta en månad eller två innan jag utvärderar situationen.
Citera
2011-01-08, 14:26
Medlem
Smidvarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Ärligt talat nu, ni Liverpoolfans.... Ni kan väl inte på fullt allvar mena att bara för att ni får in en bra coach så kmr det gå bra igen?
Tror det kommer dröja länge innan man når en CL-plats. Enligt mig finns 3 spelare i Pool (Gerrard, Torres och Reina) som skulle hålla som startspelare i nån av Top5 (United, Chelsea, Arsenal, Spurs och City)
Resten är ju bara.... skit.
Och dessa spelare som ska bära klubben har ju varit direkt usla i år, Reina har väl varit okej men Torres och Gerrard har ju absolut inte gjort sig förtjänta av den lön dom har.
Nää Liverpool börja om på nytt, inse att er storhetstid är förbi och börja bygg om på nytt från grunden. Det är mer än tränare och spelare det är fel på. Behövs nytänkade och nytt blod i hela organisationen. Känns som att många lever kvar i 80-talets glansdagar och inte insett att man faktiskt aldrig vunnit Premier League!

Nya ägare, ny styrelse och ny tränare (som dessutom är en gammal klubblegend och top 3 bästa tränare Liverpool har haft). Om inte det är att börja om på nytt, vad är det då?

Ser gärna Dalglish som en långsiktig lösning om han är sugen. Det Liverpool behöver allra mest just nu är hjärta.
Citera
2011-01-08, 14:34
Medlem
Välkommen tillbaka Kung Kenny! In med lite Boot Room-mentalitet nu igen =)
Citera
2011-01-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Poulsen är än så länge inget vidare köp men köptes han inte innan klubben fick nya ägare? Inte lätt att göra mycket med så lite pengar.

Visst det var väldigt dåligt med pengar men man måste handla bara för att det transferfönster. Med tanke på att Poulsen vart petat av en spelare (Sissoko) som inte platsade i liverpool så känns köpet än märkligare.

Och allt gnäll om at det inte har varit lätt för Roy och att det är fel att sparka honom köper jag inte. På pappret hade han i stort sett samma trupp när han tog över bortsett från Alonso, som slog United borta med 4-1 och Real Hemma med 4-0 ett drygt år tidigare.

Jag vet att jag alltid tjatar om det med benitez hade långt värre förutsättningar när han slog Juventus hemma våren 2005 än vad Roy någonsin har varit i närheten av i LFC.
Citera
2011-01-08, 15:48
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidvark
Nya ägare, ny styrelse och ny tränare (som dessutom är en gammal klubblegend och top 3 bästa tränare Liverpool har haft). Om inte det är att börja om på nytt, vad är det då?

Ser gärna Dalglish som en långsiktig lösning om han är sugen. Det Liverpool behöver allra mest just nu är hjärta.
Haha, ja, för det är ju inte på planen som sakerna avgörs. En ny ägare och styrelse som inte verkar vara någon jättestor skillnad mot den gamla och en ny tränare som inte coachat alls de senaste 10 åren. Stort.
Citera
2011-01-08, 15:53
Medlem
Bagheeeras avatar
Liverfool behöver mer än en ny tränare för att kunna vara med och slåss om någon titel, spelar materialet är för tunt helt enkelt. Men visst, bra var det att Roy lämnade då han/hans fotbollsfilosofi inte passade in hos Liverfoolsen.

Ska bli kul att möta de imon och visst fan ska United sätta de på plast ännu en gång.

Glory glory man united!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in