2010-11-20, 12:11
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masse112
Arsenal - Tottenham idag. Om man bortser från titelracet så är detta den mest viktigaste matchen. Om Arsenal skulle förlora alla andra matcher så bara man vinner denna match så är de flesta nöjda. Tror att det kan bli en riktigt bra match. Visst har Spurs skador men dom har en Bale i toppform. Hoppas Sagna kan stoppa honom. Tror på följande startelva:
Fabianski
Sagna-Koscielny-Squillaci-Clichy
Song
Fabregas - Rosicky
Nasri - Chamakh - Arshavin

Sedan inhopp av åtminstone Walcott.
Rosicky startar ju aldrig i ligan, särskilt inte som defensiv mittfältare (Arsenal kör 4-2-3-1 nuförtiden). Denilson tar hans plats och Djourou måste få starta bredvid Squillaci då de bägge var riktigt bra mot Everton.
Citera
2010-11-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Rosicky startar ju aldrig i ligan, särskilt inte som defensiv mittfältare (Arsenal kör 4-2-3-1 nuförtiden). Denilson tar hans plats och Djourou måste få starta bredvid Squillaci då de bägge var riktigt bra mot Everton.

Arshavin lär väl inte starta då han spelade 90 min för Ryssland, kanske flytta över Nasri och in med RvP?
Citera
2010-11-20, 12:33
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Jag tror helt enkelt att man vill ha Tevez i en fri roll bakom en spets och man har ingen sådan spelare i truppen bra nog. Får man in det lär man som de flesta andra köra en 4-2-3-1 med Silva-Tevez-Johnson.

Jo, jag kan köpa argumentet men det är ju liksom att ge sig själva ett stort jävla underkänt, för varför köpte man isåfall Balotelli i somras? Nä, man får känslan av att det köps och säljs lite i City, sen prövar man ett tag och kör några transfers till. Och att det är stökigt i omklädningsrummet, no shit, det kunde varenda en som har nån koll på spelarna inse innan. Nu börjar Mancini prata i pressen om att Balotelli måste skärpa till sig, fattade han inte vad han köpte i somras? Jag ställer mig rätt frågande till Mancini, konstiga laguttagningar och verkar inte ens försöka skapa en relation med spelarna. Hur fan ska man få alla att dra åt samma håll om man utser Tevez till lagkapten och knappt pratar med honom?

Nä, jag tycker man har materialet för att utmana om titeln även om det är svårt att spela ihop ett lag så snabbt. Och man borde helt klart kunna ha Adebayor eller Balotelli framför en släpande Tevez. Köper inte att Balo/Ade skulle va så mycket sämre än de andra topplagens strikers.

Well well, nu jävlar är det snart dags för Gunners att köra över Spurs... man kan ju alltid hoppas iaf.
Citera
2010-11-20, 12:43
Medlem
GSE_s avatar
Fan kan det va läge för Hammers att ta 3 poäng kväll mot Liverpool nu när Gerrard är skadad tillsammans med Joe Cole och Leiva avstängd?

COYI!
Citera
2010-11-20, 12:47
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Arshavin lär väl inte starta då han spelade 90 min för Ryssland, kanske flytta över Nasri och in med RvP?
Nja, det är väl den positionen som känns tveksam. Arshavin har ju vilat ett par matcher, främst på grund av en liten skada, och Wenger vill verkligen ha med Arshavin i varje match, det känns nästan som den mest ordinarie spelaren i offensiven tillsammans med Cesc. Mest för att Arshavin verkar vara Wengers favoritspelare. Men visst, är Arshavin inte fullt fit så lär nog Rosicky få starta som vänsterytter, alternativt Walcott (till höger, Nasri till vänster) förstås.
Citera
2010-11-20, 15:43
Medlem
Vad ska man säga? Helt makalöst, men 2-0 ledningar är inte så säkra som vissa vill få det till. Kände hela tiden att om Spurs skulle göra 2-1 skulle det rasa. Det gick alldeles för enkelt för Arsenal i första halvlek.

Tråkigt, men samtidigt jävligt imponerande av Spurs. Ska bli intressant att se hur Arsenal lyckas tackla detta.

November alltså...
Citera
2010-11-20, 15:46
Medlem
Vegards avatar
Håller på Arsenal men ska det vara så jävla svårt för Wenger att tacka för matchen? Spurs har väl inte gjort något fel bara för att laget var sämre än korpen i andra halvlek.

Jävla fasoner.
Citera
2010-11-20, 15:54
Medlem
TheBunks avatar
La in i matchtråden först men handlar mest om generella problem i Arsenal, så klistrar in här.

Blir äcklad av denna upplaga av Arsenal. Äcklad. Äcklad. Äcklad. Noll krigarmentalitet och vinnarinstinkt. Helt okej poängskörd i ligan så här långt men de poäng man tappar gör man ofta på ren nonchalans och lathet. Detta ska spelarna lastas för men kanske framförallt Wenger som inte kan skapa nåt jävlaranamma i det här laget. Vad säger han i paus egentligen? "Underbar halvlek, det här blir tre poäng. Drick lite vatten i paus och så firar ni med måtta ikväll."

Har sagt det förut och säger det igen, blir det inga titlar (Carling Cup räknas ej) detta år ska Wenger bort. Det finns en självgodhet och nonchalans i klubben som man inte har gjort sig förtjänta av. Målet för en klubb som Gunners ska inte va att ha god ekonomi, spela attraktiv fotboll då och då och ta en CL-plats.

Hur många chanser brände Arsenal egentligen? Helt jävla bisarrt. Man får känslan av att dom inte tar det på allvar när dom leder med 2-0. Bjuds på leenden a´la det står 4-0 för Barca mot Sporting och Messi träffar stolpen.

Fan, blir så jävla äcklad av hur Nasri, Fabregas och Song slutar spela efter 45 min. Småjoggar runt och dräller med bollen. Hade detta hänt Hammarby mot AIK hade jag fan aldrig kommit över det, hade velat hänga nån spelare i ett träd vid Årstaviken typ.

Äcklad.
Citera
2010-11-20, 16:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
La in i matchtråden först men handlar mest om generella problem i Arsenal, så klistrar in här.

Blir äcklad av denna upplaga av Arsenal. Äcklad. Äcklad. Äcklad. Noll krigarmentalitet och vinnarinstinkt. Helt okej poängskörd i ligan så här långt men de poäng man tappar gör man ofta på ren nonchalans och lathet. Detta ska spelarna lastas för men kanske framförallt Wenger som inte kan skapa nåt jävlaranamma i det här laget. Vad säger han i paus egentligen? "Underbar halvlek, det här blir tre poäng. Drick lite vatten i paus och så firar ni med måtta ikväll."

Har sagt det förut och säger det igen, blir det inga titlar (Carling Cup räknas ej) detta år ska Wenger bort. Det finns en självgodhet och nonchalans i klubben som man inte har gjort sig förtjänta av. Målet för en klubb som Gunners ska inte va att ha god ekonomi, spela attraktiv fotboll då och då och ta en CL-plats.

Hur många chanser brände Arsenal egentligen? Helt jävla bisarrt. Man får känslan av att dom inte tar det på allvar när dom leder med 2-0. Bjuds på leenden a´la det står 4-0 för Barca mot Sporting och Messi träffar stolpen.

Fan, blir så jävla äcklad av hur Nasri, Fabregas och Song slutar spela efter 45 min. Småjoggar runt och dräller med bollen. Hade detta hänt Hammarby mot AIK hade jag fan aldrig kommit över det, hade velat hänga nån spelare i ett träd vid Årstaviken typ.

Äcklad.
Arsenal behöver ha in fler britter med hjärta i startelvan, håller inte med 90-100% importer
Citera
2010-11-20, 16:11
Bannlyst
vad är det med La Masia produkter och handboll? Han kostade Arsenal 3poäng
Citera
2010-11-20, 16:16
Medlem
MrOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
vad är det med La Masia produkter och handboll? Han kostade Arsenal 3poäng

Just nu håller jag tyvärr med......... Han är kapten då kan man fan inte vara så jävla loj i en sån här match.
Citera
2010-11-20, 16:37
Medlem
davveboys avatar
Håller med en av talarna i Premier League-tråden angående motivationen i laget. Finns det någon som tror att spelare som Chamakh, Bendtner och Nasri känner högre motivation att vinna ligan? Grabbarna är glada för att få ha på sig Arsenal-tröjan. Finns ingen engelsk glöd i laget, finns ingen Terry som är ett med laget. Finns ingen Scholes som ger 100% oavsett ställning. Finns ingen Gerrard som spelar i motgångar. Kan någon lista upp en enda spelare i Arsenal som spelar med hjärta och som har någon vilja att komma långt med klubben, utan personliga mål att uppnå?

Jag förstår mig inte på Wenger. Fostra en spelare, sälj honom när han fyller 25 - motivation: för gammal. Spara pengar. Så Arsenal är med andra ord ett företag som fostrar spelare till att bli stjärnor? Har man någonsin funderat på att vinna en titel? In med tränare och folk med annan filosofi. Visserligen spelar de underbar fotboll, men helt oeffektiv. Man får ta sig en frågeställare, vill man bli en framgångsrik klubb eller vill man underhålla publiken. Om det senare fallet: i vilket syfte, att dra in ännu mer pengar? Vad ska dessa pengar användas till i så fall? Att _vägra_ köpa in kvalitativa spelare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in