Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Jag tror helt enkelt att man vill ha Tevez i en fri roll bakom en spets och man har ingen sådan spelare i truppen bra nog. Får man in det lär man som de flesta andra köra en 4-2-3-1 med Silva-Tevez-Johnson.
Jo, jag kan köpa argumentet men det är ju liksom att ge sig själva ett stort jävla underkänt, för varför köpte man isåfall Balotelli i somras? Nä, man får känslan av att det köps och säljs lite i City, sen prövar man ett tag och kör några transfers till. Och att det är stökigt i omklädningsrummet, no shit, det kunde varenda en som har nån koll på spelarna inse innan. Nu börjar Mancini prata i pressen om att Balotelli måste skärpa till sig, fattade han inte vad han köpte i somras? Jag ställer mig rätt frågande till Mancini, konstiga laguttagningar och verkar inte ens försöka skapa en relation med spelarna. Hur fan ska man få alla att dra åt samma håll om man utser Tevez till lagkapten och knappt pratar med honom?
Nä, jag tycker man har materialet för att utmana om titeln även om det är svårt att spela ihop ett lag så snabbt. Och man borde helt klart kunna ha Adebayor eller Balotelli framför en släpande Tevez. Köper inte att Balo/Ade skulle va så mycket sämre än de andra topplagens strikers.
Well well, nu jävlar är det snart dags för Gunners att köra över Spurs... man kan ju alltid hoppas iaf.