2010-11-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Jag firade/blev glad när Liverpool gjorde mål känner mig smutsig..

överdriv lite mer.

Som om Lampard och Essien hade ändrat på mycket.
Jag kan hålla med om att Chelsea's mittfält skulle vara mer stabilare men vet inte vad som hände med Liverpool, deras mittfält såg på världklass nivå ut.

Motivation slår klass stämmer sällan, men i detta fall hade det nog en stor inverkan. Liverpools vinst mot Napoli gav dem lite luft under vingarna. Synd bara att de inte kunde visa samma inställning i förra säsongens möte...
Citera
2010-11-08, 22:17
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Motivation slår klass stämmer sällan, men i detta fall hade det nog en stor inverkan. Liverpools vinst mot Napoli gav dem lite luft under vingarna. Synd bara att de inte kunde visa samma inställning i förra säsongens möte...
Håller med, då hade vi troligtvis tagit titeln.
Men vi United ska inte leva på andra vinner över våra konkurrenter. Utan vi ska förtjäna poängen själva.
Citera
2010-11-08, 22:33
Medlem
WeeMans avatar
Citat:

Jag kommer nog känna likadant på onsdag när jag sitter o håller på City... Det gör jag bara 2ggr per säsong.
Citera
2010-11-08, 22:34
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
men vet inte vad som hände med Liverpool, deras mittfält såg på världklass nivå ut.

Ja men vad fan hände med exempelvis Lucas? Är det samma spelare som vi öst så mycket skit på? Jäklar om inte han och Meireles på sikt kan åstakomma något bra trots allt, jag börjar fan tro det. Det är kanterna som måste förstärkas rejält och en ny striker måste in. Ganska snart är det dags att pensionera mittbackarna också

Martin Kelly så ju riktigt stabil ut också, bådar gott inför framtiden
Citera
2010-11-08, 23:21
Medlem
sparvens avatar
Riktigt tuff vecka för United, två svåra bortamatcher kantat med skadeproblem. Jävligt bra att både Chelsea och Arsenal torskade i helgen för nu tror jag definitivt det kommer tappas poäng.
Citera
2010-11-09, 00:10
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:

överdriv lite mer.

Som om Lampard och Essien hade ändrat på mycket.
Jag kan hålla med om att Chelsea's mittfält skulle vara mer stabilare men vet inte vad som hände med Liverpool, deras mittfält såg på världklass nivå ut.

Essien som enligt mig och säkert många andra är en utav världens bästa spelare på sin position, många gånger bättre än Mikel. Behöver jag ens skriva hur bra och viktig Lampard är för chelsea. Står väldigt mycket utav det offensiva spelet. Så det var långt ifrån en överdrift.
Citera
2010-11-09, 00:30
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Jag kommer nog känna likadant på onsdag när jag sitter o håller på City... Det gör jag bara 2ggr per säsong.
Okej, bra och veta.

Men men jag blev glad för att Torres hittat formen igen, borde jag skämmas?

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ja men vad fan hände med exempelvis Lucas? Är det samma spelare som vi öst så mycket skit på? Jäklar om inte han och Meireles på sikt kan åstakomma något bra trots allt, jag börjar fan tro det. Det är kanterna som måste förstärkas rejält och en ny striker måste in. Ganska snart är det dags att pensionera mittbackarna också

Mm dags och ge Lucas lite berömd måste jag säga.

Kelly var faktiskt riktigt bra och stabil men tror inte han håller i längden. Känns som han gör 4 bra matcher utav 8.
Citera
2010-11-09, 02:15
Medlem
RoaldDahls avatar
Stoke skulle haft 17 poäng nu om domarna dömt som de skulle och inte 10.
T.ex har både Crouch och Cattermole har föst ut bollar som varit inne med armarna.
Imorgon får Birmingham erfara det, när domaren kommer att känna pressen på sig.

Citera
2010-11-09, 05:39
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll

Såja såja, Lucas som de senaste åren sågats som ingen annan och nu gör han en bra match. Känns som att det krävs mer för att man ska tro på fler stordåd.
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Essien som enligt mig och säkert många andra är en utav världens bästa spelare på sin position, många gånger bättre än Mikel. Behöver jag ens skriva hur bra och viktig Lampard är för chelsea. Står väldigt mycket utav det offensiva spelet. Så det var långt ifrån en överdrift.

Varken Lampard eller Essien petar Mikel. Det bästa mittfältet är när alla 3 är på plan. Att både Essien och Lampard saknades mot Liverpool märktes väldigt tydligt då det inte fanns någon som kunde styra spelet. En av anledningarna till att Lucas kunde dominera, naturligtvis.

Essien troligtvis tillbaka mot Fulham. Lampard som såg ut att vara tillbaka(igen) kommer dock att missa matchen(igen). KANSKE tillbaka mot Sunderland, enligt Ancelotti.
Citera
2010-11-09, 07:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simme
Liverpool har ingen hängmatch. Alla har spelat 11 matcher.

Jag blev också konfunderad när jag såg att de endast spelat 10 matcher men dom hade förmodligen glömt och uppdaterat. Trodde jag hade mer koll än så.. * skäms *
Citera
2010-11-09, 08:25
Medlem
olllies avatar
En intressant detalj med Liverpool är att bara reserver spelade i backlinjen mot Chelsea. Alla förstaval är skadade (Carragher exkluderad, även om greken varit bättre!):

Lineupen: Konchesky - Skrtel - Carragher - Kelly

Sjukstugan: Aurelio - Agger - Kyrgiakos - Johnson
Citera
2010-11-09, 08:55
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Men men jag blev glad för att Torres hittat formen igen, borde jag skämmas?

Det är väl ett tecken på hur långt bakom Pool är nu, antar att du inte skulel känt likadant för 2 säsonger sen...

Citat:
Ursprungligen postat av olllie
En intressant detalj med Liverpool är att bara reserver spelade i backlinjen mot Chelsea. Alla förstaval är skadade (Carragher exkluderad, även om greken varit bättre!):

Lineupen: Konchesky - Skrtel - Carragher - Kelly

Sjukstugan: Aurelio - Agger - Kyrgiakos - Johnson

Nja, är Aurelio verkligen 1:a-val? Det är väl jämnt skägg mellan dom?

Citat:
Kelly var faktiskt riktigt bra och stabil men tror inte han håller i längden. Känns som han gör 4 bra matcher utav 8.

Det är ju typ den 2:a matchen han gör i PL, så det är svårt att säga. Men det är klart att det imponernade att kliva in mot Chelsea och egentligen bara göra ett misstag på hela matchen. Dock höll han ju en ganska defensiv profil(förutom när han klev in o sköt), men det är kanske inte så konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Såja såja, Lucas som de senaste åren sågats som ingen annan och nu gör han en bra match. Känns som att det krävs mer för att man ska tro på fler stordåd.

Att Lucas har fått skit har väl mest berott på okunnighet. Iofs är det ju ganska lätt att framstå som grym när man jämförs med Paulsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in