2010-09-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innijo
Men kan du se Arsenal i framtiden som verkligen kämpar i toppen mot Chelsea och United (City också om några år..) med dagens policy?

Förändringen Wenger har gjort har varit nödvändig. Arsenal hade kunnat vara i samma sits som Liverpool om Wenger bara lyssnat på fansen. Med en pissig arena, halvkass trupp med många åldrade spelare och en fruktansvärd ekonomisk sits.

Jag är absolut inte för allting Wenger håller på med, men han har åtminstone byggt upp en grymt stark grund som lär bli svår att misslyckas med.
Citera
2010-09-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Skrev detta i Matchpratstråden men lägger de här också......

Självklart stjäl "sämre" lag poäng från "bättre" lag. Men så många felpass är helt jävla sjukt med tanke på vilken månadslön spelarna har. Det finns ingen fightingspirit i Arsenal längre. Ingen krigare a la Vieira på mitten, ingen tuff mittback som motståndarspelarna är rädda för att gå in i närkamp med.
Nu har man i princip bara små kvicka tekniska spelare som viker ner sig för lätt både fysiskt och mentalt.
Enligt mig har Wenger byggt laget på fel sätt sen stommen i The unbeaten Arsenal försvann. Man kan inte bara lira, iaf inte i Premier League. Det funkar kanske i La Liga.
Chelsea har Ivanovic, Essien, Drogba, Mikel.
United har Vidic, Scholes, Fletcher.
City har Richards, Kolo och Yaya Toure, de Jong.
Spurs har Ledley King, Palacios, Crouch, Huddlestone.

Vad har vi? Vermaalen, Diaby, Song, Bendtner. Allvarligt talat Wenger. Händer det inte nåt snart så är jag inte emot att man tittar på möjligheter att byta ut Wenger. Visst han har tagit klubben till en högre nivå men allt har ett bäst före datum. Jag tror att Arsenal + Wenger har passerat det datumet.
Vad tycker ni?
Lite väl hård analys kanske. Hade väl sett annorlunda ut om Arsenal vunnit idag eller?
Men håller med om att Wenger nog gjort sitt i Arsenal. Ser inte hur han kan vara kvar i Arsenal ifall de inte tar ligan i år. De är ju alltid med, för att sedan tappa poäng i sista omgångarna. Håller också med om stommen i laget, men det är väl inget att anklaga Wenger för då det har vart mycket skador och liknande. Utan skador hade stommen nog sett annorlunda ut, Fabregas och Van Persie in där tillexempel..
Citera
2010-09-25, 18:15
Medlem
Vem borde ta över då? Droppa gärna lite namn
Citera
2010-09-25, 18:18
Medlem
McPhails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

George Graham el. Pat Rice!
Citera
2010-09-25, 18:19
Medlem
innijos avatar
Citat:

Det finns ingen manager som kan göra det bättre än Wenger i denna situation. Det som borde ändras att sättet att leda Arsenal. Vill man skapa ett starkt märke runt om i världen eller vill man lyckas på fotbollsplanen?
Citera
2010-09-25, 18:19
Medlem
innijos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McPhail
George Graham el. Pat Rice!

Mår illa när jag ser honom sitta bredvid Wenger. Vad hade han kunnat åstadkomma?
Citera
2010-09-25, 18:21
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Jag har ingen aning om hur bra tränare Leonardo är, men han känns rätt på något sätt. Moyes finns ju alltid, men nä. Men som sagt; det finns nog ingen som kan göra det bättre än Wenger just nu.
Citera
2010-09-25, 18:24
Medlem
McPhails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av innijo
Mår illa när jag ser honom sitta bredvid Wenger. Vad hade han kunnat åstadkomma?

http://www.arsenal.com/assets/_files/images/apr_09/gun__1240835009_rice1979.jpg

Lite historia och vinnarmentalitet!
Citera
2010-09-25, 18:25
Bannlyst
Är verkligen inget Almunia-fan och har tyckt länge att vi skall göra oss av med honom. Men idag tycker jag knappast det är honom vi skall skylla för denna förlust. Visst han gör två tavlor tycker jag, men det är ingen ursäkt för utespelarna att klämma in två mål på slutet om vi spelat skit första 45 plus 30-35 i andra...
Denna förlust var verkligen lagets fel tycker jag! Nu hoppas jag innerligt att vi blir kvitt alla dessa skador, som jag anser är en stor del i denna förlust.
C´mon gooners!
Citera
2010-09-25, 22:47
Medlem
Skönt att släppa till en 3-2 förlust HEMMA mot WBA. Verkligen.

0-1 sagna blir så upp snurrad att han fortfarande är yr, övriga står som stenade statyer och tittar på bollen.
0-2 wenger, jag förstår fortfarande inte varför vi inte fick någon ny målvakt...
0-3 total kollaps, alla defensiva lagdelar ink almnuia får 5 överkryssade kanyler av 5 möjliga i betyg för sina ingripanden...
Citera
2010-09-25, 23:09
Medlem
1-1 mot Sunderland sen 1-4 mot Spurs för att sedan torska 2-3 mot WBA hemma...
Man börjar känna igen sig ....
- Almunia ska inte ha skulden för förlusten
- Wenger är och kommer alltid vara den rätta för Arsenal, han lämnar när han vill. Finns ingen som kan ge honom sparken..
- Arsenal har ett lag för att vinna allt, man måste bara börja vinna såna här skit matcher.
Citera
2010-09-25, 23:18
Medlem
McPhails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
1-1 mot Sunderland sen 1-4 mot Spurs för att sedan torska 2-3 mot WBA hemma...
Man börjar känna igen sig ....
- Almunia ska inte ha skulden för förlusten
- Wenger är och kommer alltid vara den rätta för Arsenal, han lämnar när han vill. Finns ingen som kan ge honom sparken..
- Arsenal har ett lag för att vinna allt, man måste bara börja vinna såna här skit matcher.

Arsenal kommer aldrig vinna någonting så länge det inte finns en beprövad, erfaren målvakt i klubben. Jag tror t o m Wenger insåg det idag även om han inte väljer att säga det rakt ut. Idioti att inte uppgradera under sommaren när chansen fanns. Så fruktansvärt frustrerande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in