2010-11-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
27 - Cesc Fabregas misplaced 27 passes against Newcastle, his worst ever tally in a Premier League game. Astray.

Säger väl lite om Fabregas insats idag...

Känns som att tankarna är på annat håll nu när kylan börjar komma..
Citera
2010-11-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Han har gjort lite många sånna räddningar för att det ska sägas vara tur längre.
Reine är bra, jag uttryckte mig något dåligt tyvärr, men att nämna just DEN räddningen som ett bevis för hur viktigt det är med en bra målvakt blir som att nämna Cesc mål mot, hmm Sunderland va, som ett bevis på hur viktigt det är med mittfältare som producerar mål.

Att Reina har reflexer utöver det vanliga syns bättre på hans fenomenala räddningsprocent på straffar. Men när det kommer till fantomräddningar så var Krul igår ett bättre exempel än Reina.
Citera
2010-11-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Varför startade inte Drogba? Även om Pool är ur form så är väl aldrig Anfield a walk in the park.

Hade Drogba varit frisk hade han nog spelat oavsett vilket lag som hade stått för motståndet, med tanke på att Chelsea saknade sina två bästa innermittar hade det blivit jobbigt utan Drogba oavsett vilken bortamatch det hade gällt. När topplagen saknar i stort sett alla sina "stand-out" offensiva spelare blir det oftast svårt med kreativiteten på bortaplan, att förvänta sig att man ska dominera på Anfield med tre av lagets fyra bästa spelare offensiva spelare borta är att hoppas på för mycket.
Citera
2010-11-08, 13:36
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
27 - Cesc Fabregas misplaced 27 passes against Newcastle, his worst ever tally in a Premier League game. Astray.

Säger väl lite om Fabregas insats idag...
Nepp, den siffran stämmer inte. 16 enligt Guardian Chalkboard och då är hörnor inräknade.
Citera
2010-11-08, 14:24
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte
Självklart är Flappyhandskys ingripande vid målet jävligt dåligt, men jag tycker inte vi kan lasta allt på våran målvakt, då vi är ganska ofarliga framåt i matchen.
Men det är som du säger, med en bättre målvakt hade vi möjligtvis haft ett par viktiga poäng fler den här säsongen..
Kommer ju förmodligen vara de där målvakts poängtappen som avgör i slutet av säsongen.!
Hoppas att Wenger agerar i Januari.

Läste för övrigt att Arsenal hade lagt ett ganska rejält bud på Reina i somras, dock var det någon skum källa jag inte kommer ihåg.

Absolut, 0-0 är ju inte heller acceptabelt hemma mot Newcastle naturligtvis så självklart ska ju anfallsspelet ha sin släng av sleven också, även om jag tyckte det rullade på rätt bra i första. Dock finns det ju inte direkt någon som sätter dit bollen utan ineffektivitet är ju ledordet.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Nog för att det var klantigt av målvakten, men hur som helst låg väl de största problemen i offensiven. Tyckte Newcastle neutraliserade Arsenal på ett mycket effektivt/enkelt sätt.

Åtminstone i andra så gjorde de helt klart det. Och det är naturligtvis inte ett okej sätt att spela på.

Jag undrar om det var underskattning. Vi spelade ju nyligen mot Newcastle i carling cup och det gick ju ganska lätt, trots reservbetonade lag naturligtvis.

Citat:
Varför ska Fabianski få fler chanser? Han har fått fler chanser än han har förtjänat, får vara slut på "nu ska vi ge den unga killen en chans till" skiten. In med Szczesny nu, han verkar ha självförtroende och pondus vilket våra andra målvakter saknar.

Sen som så många andra skrivit var det offensiven som var det största problemet idag. Kändes helt motivationslöst och när den enda pigga spelaren i offensiven dessutom blir skadad gör det inte saken bättre. Sen var det nog den sämsta match jag någonsin sett Fabregas göra, nån som har statistik på hur många passningar han slog bort idag?

Grejen är att det inte håller att byta mellan Almunia och Fabianski i match efter match. Trots tabben så har Fabianski spelat bra i övrigt så man bör nog fortsätta med honom hösten ut jämfört med Almunia åtminstone. Undantaget naturligtvis om han åter börjar göra bort sig regelbundet.

Problemet med Szczesny är att han är så oprövad. Han har stått i carling cup mot ett reservbetonat newcastle, vilket han gjorde väldigt bra iofs. Men vill man verkligen ställa honom mot ett Chelsea, Man united, Liverpool, City eller Tottenham? Har vi råd att chansa när det kan gå riktigt illa, eller ska vi ställa någon av de mediokra målvakter vi har i mål och som förvisso kan klanta sig, men som åtminstone har erfarenhet, har mött drogba, Torres och Rooney förut och som det åtminstone inte blir haveri med.

Det enda vettiga är nog trots allt att köpa en ordentlig målvakt i januari oavsett hur gärna man vill att szczesny ska ta över och göra det exemplariskt. Men det kanske är lite naivt att hoppas på att han ska kliva in som någon slags frälsare och rädda oss. Det är egentligen inte riktigt värdigt ett storlag av Arsenals kaliber att gambla sätta allt hopp till en talang.

Samtidigt vore det ju fantastiskt om han kunde ta över relativt snart och göra det oerhört bra. Det är en svår fråga men problemet är väl att just målvaktspositionen är så oerhört utsatt.
Senast redigerad av zizacon 2010-11-08 kl. 14:30.
Citera
2010-11-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Nepp, den siffran stämmer inte. 16 enligt Guardian Chalkboard och då är hörnor inräknade.
Men vafan, jag fick siffan ifrån OptaJoe och de brukar vara säkra på sin sak. Dock frånkommer det inte att han gjorde en riktigt svag insats.
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Absolut, 0-0 är ju inte heller acceptabelt hemma mot Newcastle naturligtvis så självklart ska ju anfallsspelet ha sin släng av sleven också, även om jag tyckte det rullade på rätt bra i första. Dock finns det ju inte direkt någon som sätter dit bollen utan ineffektivitet är ju ledordet.

Jag undrar om det var underskattning. Vi spelade ju nyligen mot Newcastle i carling cup och det gick ju ganska lätt, trots reservbetonade lag naturligtvis.

Grejen är att det inte håller att byta mellan Almunia och Fabianski i match efter match. Trots tabben så har Fabianski spelat bra i övrigt så man bör nog fortsätta med honom hösten ut jämfört med Almunia åtminstone. Undantaget naturligtvis om han åter börjar göra bort sig regelbundet.

Problemet med Szczesny är att han är så oprövad. Han har stått i carling cup mot ett reservbetonat newcastle, vilket han gjorde väldigt bra iofs. Men vill man verkligen ställa honom mot ett Chelsea, Man united, Liverpool, City eller Tottenham? Har vi råd att chansa när det kan gå riktigt illa, eller ska vi ställa någon av de mediokra målvakter vi har i mål och som förvisso kan klanta sig, men som åtminstone har erfarenhet, har mött drogba, Torres och Rooney förut och som det åtminstone inte blir haveri med.

Det enda vettiga är nog trots allt att köpa en ordentlig målvakt i januari oavsett hur gärna man vill att szczesny ska ta över och göra det exemplariskt. Men det kanske är lite naivt att hoppas på att han ska kliva in som någon slags frälsare och rädda oss. Det är egentligen inte riktigt värdigt ett storlag av Arsenals kaliber att gambla sätta allt hopp till en talang.

Samtidigt vore det ju fantastiskt om han kunde ta över relativt snart och göra det oerhört bra. Det är en svår fråga men problemet är väl att just målvaktspositionen är så oerhört utsatt.
Jag tycker inte det var speciellt många gånger det rulla på riktigt bra, högst en 2-3 gånger men när bollen kom fram till deras backlinje tog det stopp.

'Underskattning blandat med några som varit skadade och inte är i matchform plus en dålig match senast i cl.

Givetvis är det en enorm chansning att spela med den oprövade Szczesny men som jag skrev innan har de två andra fått sina chanser. Låt Szczesny få chansen fram till Januari och se var han står, det är svårt att se hur det ska kunna bli sämre än vad det är nu, även om Fabianski gjort det okej fram tills igår. Men så fort han gör en tavla brukar det oftast bli en dominoeffekt de kommande matcherna och vi har verkligen inte råd att tappa ännu fler poäng än vad vi redan gjort.

Sen är jag lite orolig över hemmaspelet hitills. Vi har haft 6 hemmamatcher så här långt och de är mot 3 nykomlingar, jumbolaget och sen mot två mittenlag. Vi har dock fått slita i 5 av dessa matcherna och allt annat än 18 p på dessa matcherna måste man se som en besvikelse med tanken på de hemmamatcherna vi har kvar där vi kommer få tuffare motstånd.
Citera
2010-11-08, 17:21
Medlem
Va fan är det här? Senaste matchen jag skulle åka på var Chelsea - Man City i februari tidigare i år. Då blev alla flyg inställda pågrund av snöstorm/kaos. Lagom tjurig man var då. Nu läser man i kvällspressen att "Snöoväder drar in över Sverige, skapar stora trafikproblem. SMHI har klass 2 varning och färjor stoppas"...jag menar hur i helvete kan man kanske ha sån otur att det ställs in 2 av 2 gånger!!! Fan vad nervös jag är nu. Åker imorgon...kanske. FAN, SNÖHELVETE!!
Citera
2010-11-08, 17:34
Medlem
ischs avatar
Någon som vet hur det gick med Nasri?
Citera
2010-11-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Någon som vet hur det gick med Nasri?
Wenger:
On the fitness of Samir Nasri…
Samir has a calf problem that will be assessed tomorrow. We think it is small.
Citera
2010-11-08, 20:19
Avslutad
Vinner Liverpool sin hängmatch mot Wigan på Onsdag med 4 mål så går dom upp på en 6:e plats. Det ni
Citera
2010-11-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Vinner Liverpool sin hängmatch mot Wigan på Onsdag med 4 mål så går dom upp på en 6:e plats. Det ni

Liverpool har ingen hängmatch. Alla har spelat 11 matcher.
Citera
2010-11-08, 21:07
Medlem
Aritzos avatar
Jag firade/blev glad när Liverpool gjorde mål känner mig smutsig..
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Sen går det inte att undkomma det faktum att varken Lampard eller Essien var med och att Drogba startade på bänken. Så, trots att jag är glad, så vet jag att det var ett lite mer reservbetonat Chelsea på Anfield idag. Men det var en taktiskt bra genomförd match av Liverpool och med lite magi från Torres så hoppar man snabbt i tabellen
överdriv lite mer.

Som om Lampard och Essien hade ändrat på mycket.
Jag kan hålla med om att Chelsea's mittfält skulle vara mer stabilare men vet inte vad som hände med Liverpool, deras mittfält såg på världklass nivå ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in