2010-07-29, 00:25
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.Sthlm
Är inte det här ett perfekt tillfälle annars att plocka tillbaka Cookie? Jag förstår om ni håller Roy högre än honom men för mig kommer bilden av Fulham alltid vara den som ni drog på er under honom. Ni var den där mysiga lilla klubben i London som hade blandläktare, sköna profiler som Boa Morte, Malbranque och givetvis McBride (som alltid gjorde mål på oss! ) samt ligans härligaste tränare i Coleman som på något mirakulöst vis höll er kvar i Premier League trots att alla andra tippade på att det här blir säsongen ni åker ur. Those were the days...

Nu är det kört!

Jag korspostar min rant från FFC-forumet:

"Great! Now we will finish 14th this season!

Just like Maradona, he needs to bring three other people with him - who, in reality will be the true managers of the team.
Bringing in a self righteous, full of himself, pompous and arrogant air-headed besserwisser like Hughes, pisses on the great gentlemen's legacy that FFC is known for. It pisses on the names of great human beings like Cookie and McCaptain Fantastic and other true gentlemen who have worn the FFC shirt.

I am truly and deeply gutted, disgusted and utterly disappointed at FFC for appointing such a disgraceful joke of a human being as Mark Hughes and the lack of ambition shown with this appointment as well.

Have in mind that, at his latest job before this, Mark Hughes lead a much better crop of players to a mid table finish, followed by only two wins in the first 11 games, the following season. No other club wanted to appoint him, after that, so - he has been unemployed since then. Sure, he had a much better record with Blackburn, but that was in a Premier League that was not as competitive as it is and has been in the last couple of years.

People supporting FFC seemed happy enough that Jimmy Bullshit was no longer an FFC player, when he showed his true colours. Now, when a leaf from the same branch of the shady, dark side, of the tree of life has fallen on the Craven Cottage turf, many FFC fans seem joyful. Most likely it is because a manager from the UK, is the preferred choice. Well, from another point of view, a gentleman - not a hypocrite pompous ass - should be in charge for my beloved FFC. This is why, I for one, won't be visiting the Cottage until Hughes is thrown out - head first - in the Thames; trust me - he will be!"
Citera
2010-07-29, 04:57
Medlem
Aritzos avatar
Man United hade träningsmatch nyss mot MLS All Star. Matchen slutade 5-2.
Det var Javier Hernández's debut!

efter 20 sekunder eller 10 minns ej precis så satte Macheda 1-0.

Målskyttar:
Macheda 2
Cleverley 1
Gibson 1
Hernández 1 (debut)

Trodde det skulle vara lite svårare match då man tänker på All star i USA.
Citera
2010-07-29, 10:26
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Man United hade träningsmatch nyss mot MLS All Star. Matchen slutade 5-2.
Det var Javier Hernández's debut!

efter 20 sekunder eller 10 minns ej precis så satte Macheda 1-0.

Målskyttar:
Macheda 2
Cleverley 1
Gibson 1
Hernández 1 (debut)

Trodde det skulle vara lite svårare match då man tänker på All star i USA.

De är alla ett år äldre, och bättre, också inkl Welbeck, Smalling och Evans. Lägg där till 25-mannatrupperna och en gratulation till ligasegern kan nog utfärdas redan nu.
Citera
2010-07-29, 11:32
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
De är alla ett år äldre, och bättre, också inkl Welbeck, Smalling och Evans. Lägg där till 25-mannatrupperna och en gratulation till ligasegern kan nog utfärdas redan nu.

nåja, nu ska vi inte dra allt för stora växlar på segern. Om united ska vinna ligan så behöver vi ha det rätta flytet och marginalerna på den rätta sidan (självklart).

Jag är nöjd med en topp 3 placering iår även om jag självklart drömmer om ligatiteln.
Citera
2010-07-29, 13:54
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
nåja, nu ska vi inte dra allt för stora växlar på segern. Om united ska vinna ligan så behöver vi ha det rätta flytet och marginalerna på den rätta sidan (självklart).

Jag är nöjd med en topp 3 placering iår även om jag självklart drömmer om ligatiteln.

Jag är också nöjd med top 3 om vi väljer att satsa på ungdomarna i år. Tyvärr kommer någon av Kicko och Welbeck att bli utlånad vilket känns rät surt.
Citera
2010-07-29, 14:33
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag är också nöjd med top 3 om vi väljer att satsa på ungdomarna i år. Tyvärr kommer någon av Kicko och Welbeck att bli utlånad vilket känns rät surt.
Känns som att det är lika bra. Rooney, Berbatov, Owen, Hernandez, Diouf verkar alla gå före både Macheda och Welbeck så det är nog bara nyttigt om en av dem får speltid i någon annan klubb. Annars får båda slåss om de få tillfällena som kommer finnas och Welbeck kommer få spela på kanten där han inte är lika bra osv.
Citera
2010-07-29, 14:38
Medlem
Det är ju lite för tidigt att prata om placeringar redan nu med tanke på att transferfönster fortfarande är öppet och de enda klubbarna som väl vart "aktiva" är Man City och Pool.

Så trupperna som sådana kan komma att förändras rejält, t ex om Arsenal tappar Cesc och inte tar vad som VDB/Fabio/Ziz redan bra spekulerat i så kommer de ha en extremt tunn trupp. Chelsea har en bra grund men även de behöver några positioner tycker jag (om Carvalho lämnar plus Ballack/Cole/Belletti). Visst, de är kanske inte starters men de utgjorde en väsentlig del av truppen ändå.

Mitt kära ManUtd behöver som jag sagt flera gånger bara en kreatör på mitten men redan påpekat av andra - det finns inte så himla många att hämta in till rimligt pris. De inköp vi gjort ser väldigt lovande ut och ser Chicarito som en potentiell skräll-succe med vad han visade i VM.

Nu skall bara jädra BBB ta bort startavgift på 700Kr för IpTv - sjukt att man får göra så :S
Citera
2010-07-29, 14:44
Medlem
NirvanAs avatar
Inte för att det hade nån betydelse för matchen men Hernandez mål var solklar offside
Hoppas fortfarande på ett till bra nyttigt o billigt nyförvärv på mittfältet som kan utvecklas till något större i den röda tröjan
Citera
2010-07-29, 15:24
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Känns som att det är lika bra. Rooney, Berbatov, Owen, Hernandez, Diouf verkar alla gå före både Macheda och Welbeck så det är nog bara nyttigt om en av dem får speltid i någon annan klubb. Annars får båda slåss om de få tillfällena som kommer finnas och Welbeck kommer få spela på kanten där han inte är lika bra osv.

I min bok kommer Diouf bakom både Welbeck och Kicko, spec då Welbeck även kan lira på kanten. Men ja, minst en troligen två kommer att bli utlånad.
Citera
2010-07-29, 15:59
Medlem
sparvens avatar
Citat:
I min bok kommer Diouf bakom både Welbeck och Kicko, spec då Welbeck även kan lira på kanten. Men ja, minst en troligen två kommer att bli utlånad.
Jo det håller jag med dig om, har inte imponerats speciellt mycket av Diouf hittills. Känns som en ny Manucho. Låna ut Welbeck dit han får mycket speltid och låt Macheda få agera 5:e anfallare.
Citera
2010-07-29, 19:56
Medlem
Aritzos avatar
Citat:

Vad tror du om SAFs bok?
Jag tror han har Diouf före Kiko och Welbeck.

Skulle inte bli glad om Kiko blev utlånad men Welbeck som inte har briljerat när han ska så tycker jag e kort lånetid vore ok.

Obertan däremot vill jag se mycket mer!
Citera
2010-07-29, 20:16
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Vad tror du om SAFs bok?
Jag tror han har Diouf före Kiko och Welbeck.

Skulle inte bli glad om Kiko blev utlånad men Welbeck som inte har briljerat när han ska så tycker jag e kort lånetid vore ok.

Obertan däremot vill jag se mycket mer!

Det är väl mer eller mindre klart att det är Welbeck och Diouf som går på utlån?
Senast redigerad av isch 2010-07-29 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in