2011-03-02, 14:33
Medlem
Om domaren ska granskas i minsta detalj får inte Torres mål i början av matchen glömmas bort. Efter att ha sett det ett par gånger till kan jag konstatera att avblåsningen är skamlig och jag är nästan helt säker på att varken VDS eller Evra, som står på mållinjen, skulle räddat skottet. Glöm inte det alla ni som raljerar över domarens insats.

http://soccertvlive.blogspot.com/2011/03/video-torres-goal-disallowed-vs-man.html

På tal om inget så verkar Vidic ha utvecklats till en väldigt mogen fotbollspelare. Han uppträdde värdigt och som en sann kapten under hela matchen igår. Det märktes framförallt då han fick sina kort. Inget tjafs what so ever.
Citera
2011-03-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Om domaren ska granskas i minsta detalj får inte Torres mål i början av matchen glömmas bort. Efter att ha sett det ett par gånger till kan jag konstatera att avblåsningen är skamlig och jag är nästan helt säker på att varken VDS eller Evra, som står på mållinjen, skulle räddat skottet. Glöm inte det alla ni som raljerar över domarens insats.

http://soccertvlive.blogspot.com/2011/03/video-torres-goal-disallowed-vs-man.html

Det är väl sånt som blåses för 9 av 10 gånger, till det försvarande lagets fördel? Sedan slutar ju United spelarna att spela långt innan Torres skjuter, det är ju inte direkt så att det var ett kontroversiellt domslut i det fallet att det är ett bortdömt mål, det är som sagt avblåst flera sekunder innan.
Citera
2011-03-02, 15:13
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotto
Ivanovic dominerade Nani enligt regelboken.

Klart det bör vara gult på Luiz, lika mycket som det borde varit rött för Rooney i matchen innan, därmed missat Chelsmatchen.

Rooney får inget då ska fan inte Luiz ha något heller. Rättvist skall det vara!

KTBFFH!
Enligt vilken regelbok? Inte den tillhörande fotbollen i alla fall, den saken står säker. Nanis tröja måste ju vuxit ett par storlekar under matchen.

Använder du helt seriöst den logiken eller skämtar du med mig? "Ööhhh, Rooney skulle inte spelat egentligen så vi kan kötta extra på honom". Att Rooneys armbåge skulle bestraffas annorlunda är jag med på, men att ha det som legitim anledning till att få tackla extra på honom i kommande match är ju sandlådeargument i den större skolan. Two wrongs don't make a right.
Citera
2011-03-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Det är väl sånt som blåses för 9 av 10 gånger, till det försvarande lagets fördel? Sedan slutar ju United spelarna att spela långt innan Torres skjuter, det är ju inte direkt så att det var ett kontroversiellt domslut i det fallet att det är ett bortdömt mål, det är som sagt avblåst flera sekunder innan.

Har du sett videon? Det är en VÄLDIGT billig situation som domaren ger till United men som av någon anledning helt tycks glömmas bort. Torres måttar för skott långt innan domaren blåser och det finns ingen i United som skulle hunnit fram till honom även om spelet inte skulle blivit avblåst. Evra står på mållinjen men går därifrån efter att domaren blåst. Jag tror inte det skulle spelat någon roll om han stått kvar eftersom bollen går ribba in.
Citera
2011-03-02, 16:17
Medlem
Mr...Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Det är inte direkt jämförbart att en spelare "kanske" fick bollen på handen mot att Drogba var 2 meter offside, dessutom var det ett mål som i stort sett dödade matchen. Du måste ju förstå att det blir ganska svårt att smälta sett till vad Chelsea har fått med sig mot United i de senaste matcherna. För två säsonger sedan var det ju en ytterst tveksam straff som linjedomaren går in och tar i 88:e minuten.

Varför skulle inte det vara jämförbart? Den enda skillnaden är väl att det Macheda gjorde är direkt fusk och vanligtvis brukar belönas med ett gult kort. Sen är jag ganska så övertygad om att ifall man skulle gå igenom samtliga matcher mellan United och Chelsea genom åren så skulle förmodligen domsluten jämna ut sig ganska så väl. Att United sedan under gårdagens match får en 50/50 straff mot sig och en liknande straff två år tillbaka i tiden är väl snarare en olycklig slump än någonting annat.
Citera
2011-03-02, 16:30
Medlem
http://www.gifsoup.com/view4/2086526/rooney-dive-vs-chelsea-o.gif Rooney's filmning från igår.

Rooney känns för övrigt som den nya C.Ronaldo när det gäller filmningar. Han är den största idioten i fotbollen just nu, helt överlägset. Armbågar, filmningar och allmänt aggressivt beteende mot motståndare, lagkamrater och domare.
Senast redigerad av Supersvenne 2011-03-02 kl. 16:35.
Citera
2011-03-02, 16:46
Medlem
Lottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Enligt vilken regelbok? Inte den tillhörande fotbollen i alla fall, den saken står säker. Nanis tröja måste ju vuxit ett par storlekar under matchen.

Använder du helt seriöst den logiken eller skämtar du med mig? "Ööhhh, Rooney skulle inte spelat egentligen så vi kan kötta extra på honom". Att Rooneys armbåge skulle bestraffas annorlunda är jag med på, men att ha det som legitim anledning till att få tackla extra på honom i kommande match är ju sandlådeargument i den större skolan. Two wrongs don't make a right.

Aja, vi får helt enkelt leva med att domare gör misstag, bara härligt att misstagen inte bara gynnar Man U.

Möjligen borde Nani fått gult för tröjdragning när han desperat försökte komma förbi Ivanovic. Annars gick allt rätt till.
Citera
2011-03-02, 16:53
Medlem
Lottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersvenne
http://www.gifsoup.com/view4/2086526/rooney-dive-vs-chelsea-o.gif Rooney's filmning från igår.

Rooney känns för övrigt som den nya C.Ronaldo när det gäller filmningar. Han är den största idioten i fotbollen just nu, helt överlägset. Armbågar, filmningar och allmänt aggressivt beteende mot motståndare, lagkamrater och domare.

Ja Rooneys fusk fortsätter, fast han kommer aldrig komma i klass med Ronaldos filmningar.
Citera
2011-03-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr...X
Varför skulle inte det vara jämförbart? Den enda skillnaden är väl att det Macheda gjorde är direkt fusk och vanligtvis brukar belönas med ett gult kort. Sen är jag ganska så övertygad om att ifall man skulle gå igenom samtliga matcher mellan United och Chelsea genom åren så skulle förmodligen domsluten jämna ut sig ganska så väl. Att United sedan under gårdagens match får en 50/50 straff mot sig och en liknande straff två år tillbaka i tiden är väl snarare en olycklig slump än någonting annat.

Varför det inte är jämförbart?

Till att börja med står linjemannen (Simon "blindman" Beck) i en perfekt position för att se att TVÅ Chelsea spelare är offside, varav Drogba TVÅ meter på fel sida och det är också i stort sett hans eda uppgift. http://1.bp.blogspot.com/_sWjJs4tp6O8/S7hU1smUlbI/AAAAAAAAA3w/DuIIs5hafms/s1600/ferg1_516x350_103975a.jpg

Jag tycker det är oerhört svårt att se om Macheda spelar handboll, men en sak kan vi vara säker på och det var definitivt inte medvetet och inget fusk på så vis. Chelsea spelarna som stod närmast reagerade ju knappt heller, hur är det då jämförbart? Dessutom var ju straffområdet packat med folk, oerhört svårt att se den situationen, till och med på repriser.

Att antal feldomslut jämnar ut sig må väl så vara, men aldrig betydelsen av dem. De två matcherna förra säsongen som i slutändan var direkt avgörande är ett praktexempel, hur ska det kunna jämna ut sig? Det är ju om United får enorma fördelar över två matcher mot ett lag som de slåss om ligatiteln med, sannolikhet att det inträffar? 0.1% på ett ungefär.
Citera
2011-03-02, 16:56
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:

Tror du Rooney filmar där?
Han snubblar ju bara på sig själv och reser sig direkt inte ens en blick mot domaren vad jag minns.
Citera
2011-03-02, 16:57
Medlem
Citat:

Alltså, han lägger ju krokben för sig själv, klantigt men knappast en hårresande filmning som ni vill få det till.
Citera
2011-03-02, 17:10
Medlem
Är väl bara att konstatera att domaren var rätt dålig igår, inget som går att förändra direkt. Get on with it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in