2010-10-19, 08:16
Medlem
Utd behöver pengar, Rooney behöver miljöombyte. Om Rooney vill gå och nån klubb hostar upp 700-800 mille så är han borta.
Citera
2010-10-19, 10:00
Medlem
Blir äcklad när jag läser alla dessa kommentarer om Rooney från s k United-supporters. För 25 matcher sedan var han bättre än Messi, nu är han skit och kan försvinna. Visst kommer klubben ALLTID vara större en enskilda spelare, men om man inte inser vilket oerhört tapp det vore att bli av med Roo så kan man besöka en anläggning för mindre vetande folk.

Innan sin ankelskada gjorde Rooney 22 mål eller något på 21 matcher. På 21 matcher efter hade han gjort 1 eller något (stod i någon blaska). Han har vart otrogen mot sin gravida fru, han hade ett uselt VM som många andra - det ger engelsk press rätt att massakrera. Dessutom att inte förglömmas. Rooney HATAR att vara bänkad eller inte få spela. Fergie har säkert sett sambandet med ankeln sen Bayern-matchen (han har ju haltat i vissa matcher och förra matchen satt han med ett stort ispaket) och den sämre formen och gör vad han skall vilket Rooney inte uppskattar. Killen kan ju fan dra iväg 70m på tjurrusning för att få tag på bollen bara..

Nej, Rooney kommer alla gånger vara bänkad nästa match. Chicarito har visat form och Berba är i slag. DEssutom tror jag Fergie vill säga till Rooney - här bestämmer jag och det är fan rätt.
Citera
2010-10-19, 10:01
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Utd behöver pengar, Rooney behöver miljöombyte. Om Rooney vill gå och nån klubb hostar upp 700-800 mille så är han borta.
Frågan är om man får så mycket för honom vid en försäljning. Om han fortsätter att vara ur form vid nästa transferfönster har hans marknadsvärde gått ner ganska ordentligt skulle jag tro, att han uppges vilja dra från klubben bidrar också.
Tänk att anfallsparet Rooney - Torres som nyligen skulle skrämma vilket försvar som helst idag är helt under isen. Konstiga tider...
Citera
2010-10-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Tänk att anfallsparet Rooney - Torres som nyligen skulle skrämma vilket försvar som helst idag är helt under isen. Konstiga tider...
Det är inte så konstigt, Torres har enorma skadeproblem och det sätter spår i hans spel. Killen har ju knappt varit hel sedan han kom till England. Rooney har haft en hel del med, metatersalen två gånger, ankel och sedan ett privatliv som heter duga med bordellmamma och otrohet - sådant sätter spår med.

Sedan skall inte förglömmas, Rooney är 24 år och har vart på "den stora scenen" sedan 16 års ålder. Torres är 26 och har väl vart där ännu längre. Spelare bränns ut snabbare idag med 50-60 matcher om året helt enkelt.

Dock, lite vila och låt dem komma iform så garanterar jag - de båda kommer sätta skräck igen...
Citera
2010-10-19, 13:26
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Frågan är om man får så mycket för honom vid en försäljning. Om han fortsätter att vara ur form vid nästa transferfönster har hans marknadsvärde gått ner ganska ordentligt skulle jag tro, att han uppges vilja dra från klubben bidrar också.

Gäller inte regeln att en spelare kan köpa ut sig från sitt kontrakt för en årslön när han bara har 1 år kvar på kontraktet?
Citera
2010-10-19, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Gäller inte regeln att en spelare kan köpa ut sig från sitt kontrakt för en årslön när han bara har 1 år kvar på kontraktet?

Nej, tror det är om man spelat i klubben mer än 3 år och är över 27 år. Har glömt vad regeln heter så kan inte googla. Paulo Assuncao i Atletico Madrid använde den mot Porto och är hatad där nu.
Citera
2010-10-19, 14:25
Medlem
Bigmassys avatar
Skippar det här skit snacket nu!

Den här bilden från dagens träning, måste väl räcka som bevis på att det inte finns någon sanning i ryktena eller? Finns flera bilder där Rooney verkar ha väldigt roligt på träningen både från idag och från den 15 oktober

Rooney stannar i United!
Citera
2010-10-19, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmassy

Den här bilden från dagens träning, måste väl räcka som bevis på att det inte finns någon sanning i ryktena eller? Finns flera bilder där Rooney verkar ha väldigt roligt på träningen både från idag och från den 15 oktober

Rooney stannar i United!

Ronaldo och Ruud hade också roligt på träningarna.
Citera
2010-10-19, 14:35
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Ronaldo och Ruud hade också roligt på träningarna.

Samtidigt som de skrevs fyra artiklar om dagen om att de skulle lämna united?
Senast redigerad av Bigmassy 2010-10-19 kl. 14:38.
Citera
2010-10-19, 14:43
Medlem
Viking-s avatar
Citat:

Rooney stannar i United!

Jag antar att du skämtar? Måste Rooney sitta och skära sig under träningen för att det ska finnas någon sanning i ryktena?

Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan

Hmm.. Jag minns att jag läste någonstans att det var möjligt, minns inte om det var Daily Mail eller The Guardian.
Citera
2010-10-19, 14:50
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:
Jag antar att du skämtar? Måste Rooney sitta och skära sig under träningen för att det ska finnas någon sanning i ryktena?

Självklart inte, men om sprickorna ska vara så stora som det sägs så skulle välja Rooney inte ens vara på träningarna eller?
Nu är han på träningarna och verkar ha roligt och trivs med livet.
Vi har fortfarande inte fått något officiellt uttalande från Rooney eller Ferugson, så för tillfället är det bara rykten.
Citera
2010-10-19, 15:19
Medlem
pardeeos avatar
Citat:

Rooney stannar i United!

Haha det där kan vara vad som helst? Kan lika gärna vara att han gav ett sarkastiskt leende åt någon som försökte vara rolig på Rooneys bekostning? Men det hade varit synd för PL om de tappat en stor ikon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in