2010-09-24, 22:14
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McPhail
Kul att klubben går bra men ibland blir jag bara less. Hur svårt kan det vara att skrapa fram 1 miljon pund extra för att köpa loss Mark Schwarzer? Ligger ju 127 miljoner pund och skräpar på banken tydligen!

Wenger tänker lite mer brett och även längre fram i tiden än vad du gör. Förmodligen hade Wenger satt ett pris på hur mycket han tyckte att Schwarzer var värd och tänkte inte betala mer än så. Det är sådana ideal han har. Tack vare detta så har han skickat signalen till andra lag att det inte går att kohandla med Wenger. Han kommer aldrig vara så desperat så att han släpper på sina ideal.

Alla som försöker mjölka Wenger på pengar får bita i gräset.
Citera
2010-09-24, 22:16
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Wenger tänker lite mer brett och även längre fram i tiden än vad du gör. Förmodligen hade Wenger satt ett pris på hur mycket han tyckte att Schwarzer var värd och tänkte inte betala mer än så. Det är sådana ideal han har. Tack vare detta så har han skickat signalen till andra lag att det inte går att kohandla med Wenger. Han kommer aldrig vara så desperat så att han släpper på sina ideal.

Alla som försöker mjölka Wenger på pengar får bita i gräset.

jag köper det och det är en fin tanke. Men för att kunna agera så bör man 1, inte gå ut i press och mer eller mindre säga att man letar efter en ersättare till sig målvakt utan vänta tills det är klart 2, levererar titlar och det är väl här vi är nu. Det är dax att Wengers lagbygge börjar visa varför man har givit de tid att växa.
Citera
2010-09-24, 22:20
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
jag köper det och det är en fin tanke. Men för att kunna agera så bör man 1, inte gå ut i press och mer eller mindre säga att man letar efter en ersättare till sig målvakt utan vänta tills det är klart 2, levererar titlar och det är väl här vi är nu. Det är dax att Wengers lagbygge börjar visa varför man har givit de tid att växa.

Ja, Wenger har själv uttalat sig om att ifall de inte blir nogra pokaler (CL eller PL) den här säsongen så ska han överge sina ideal och spendera mer.

Appropå att ingen kan mjölka Wenger på pengar, så är han själv dock en jävel på att mjölka andra. Försäljningen av Adebayor och Touré till Man City framstår bara som en bättre och bättre affär för var dag som går. Helt sjukt vad mycket pengar han fick för dessa.
Citera
2010-09-24, 22:25
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Ja, Wenger har själv uttalat sig om att ifall de inte blir nogra pokaler (CL eller PL) den här säsongen så ska han överge sina ideal och spendera mer.

Appropå att ingen kan mjölka Wenger på pengar, så är han själv dock en jävel på att mjölka andra. Försäljningen av Adebayor och Touré till Man City framstår bara som en bättre och bättre affär för var dag som går. Helt sjukt vad mycket pengar han fick för dessa.

Fast man kan inte använda City som referenspunkt tanke på hur lite pengar är värda där.

Sen så har ju Wenger sakta börja överge sitt system med köpen av Arshavin och Chamakh
Citera
2010-09-24, 22:29
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Fast man kan inte använda City som referenspunkt tanke på hur lite pengar är värda där.

Sen så har ju Wenger sakta börja överge sitt system med köpen av Arshavin och Chamakh

Arshavin (Arsenal hade en del skador då samt slogs om fjärdeplatsen) var väl så nära ett desperat köp Wenger kan komma. Chamakh kom gratis eftersom Wenger var stenhård förra sommaren och inte vill betala mer än han var värd.
Citera
2010-09-25, 00:17
Medlem
Citat:

När har Wenger gått ut i pressen och mer eller mindre sagt att han är ute efter en målvakt? Jag vill minnas att det var representanter från Fulham som sade att en förfrågan på Schwarzer hade kommit in från Arsenal.
Citera
2010-09-25, 02:04
Avslutad
Med min nya tatuering blir det en 4 - 0 seger imorgon.... YNWA

http://www.imagehost.se/images/nupqf6q8.jpg
Citera
2010-09-25, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

4-0 känns väl lite väääl optimistiskt?
Citera
2010-09-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

Antar att du har någon koppling till Liverpool för inte är det så att du ser matcherna på Olearys eller hemma i soffan?
Citera
2010-09-25, 11:48
Medlem
FabioAugustos avatar
Nja... En så desperat värvning var väl inte Arshavin? Jag tror det snarare är så att Arshavin är lite av Wengers favoritspelare, både innan och efter flytten. Det är sällan han bänkas eller dylikt utan han får starta nästan varje match.
Citera
2010-09-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersvenne
När har Wenger gått ut i pressen och mer eller mindre sagt att han är ute efter en målvakt? Jag vill minnas att det var representanter från Fulham som sade att en förfrågan på Schwarzer hade kommit in från Arsenal.
I somras gick han ut vid minst ett tillfälle och kritiserade Almunia om hur att han inte var hans förstemålvakt utan att han är ute på marknaden efter en ny.
Citera
2010-09-25, 12:45
Medlem
Wenger med ett desperat arrogant uttalande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här