2010-09-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Line-up vs Shitty:

Petr Cech, Branislav Ivanovic, Alex, John Terry, Ashley Cole, Michael Essien, John Mikel Obi, Ramires, Nicolas Anelka, Didier Drogba och Florent Malouda

4-3-3
Bästa backlinjen Chelsea besitter.
Ett mittfält hårt som sten.
Och en härlig anfallskombination!

3 poäng!

Jag längtar som fan. Jag är inte ens nervös. Det känns som att tre pinnar redan är spikade. Dock tror jag ändå på en möjlig förlust men jag är ändå inte ett dugg nervös.
Citera
2010-09-24, 14:59
Medlem
Saferider0.02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Line-up vs Shitty:
Petr Cech, Branislav Ivanovic, Alex, John Terry, Ashley Cole, Michael Essien, John Mikel Obi, Ramires, Nicolas Anelka, Didier Drogba och Florent Malouda
Ingen Lampard? Det ser man inte ofta.

Morgondagens dubbel blir ju helt klart X mellan Liverpool-Sunderland och Chelsea-City.
Citera
2010-09-24, 15:03
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
16placering efter 5omgångar inget och va stolt över.Att du ens orkar snacka skit om andra klubbar.
Jag håller på Liverpool, jag håller inte på en ligaplacering.
Alltid roligt när någon som håller på Plastprojektet C.F snackar om stolthet.
Citera
2010-09-24, 15:09
Medlem
Väntar med spänning på att alla rasbiologer som förklarade Frankrikes motgångar i VM på grund att det fanns för många svarta i laget, ska motivera Chelseas framgångar. För många svarta kan inte samarbeta, lät de i somras. Kolla in Chelseas startelva ovan och förklara sedan detta.
Citera
2010-09-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saferider0.02
Ingen Lampard? Det ser man inte ofta.

Morgondagens dubbel blir ju helt klart X mellan Liverpool-Sunderland och Chelsea-City.

Jag förstår vad du menar. Lampard har haft turen och skickligheten att få uppleva en karriär utan både allvarligare skador och mindre småskador. Men i år har han faktiskt missat 6 av 7 matcher för Chelsea plus ett par landskamper för England. Anledningen till att det inte snackas så mycket om det bland Chelseafansen, eller märks på resultaten, är framförallt för att Essien och Mikel varit två giganter på mittfältet hittills.

Det är ett mittfältspar som mycket väl kan gå till historien.
Senast redigerad av OscarDeLa 2010-09-24 kl. 15:26.
Citera
2010-09-24, 15:40
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Jag förstår vad du menar. Lampard har haft turen och skickligheten att få uppleva en karriär utan både allvarligare skador och mindre småskador. Men i år har han faktiskt missat 6 av 7 matcher för Chelsea plus ett par landskamper för England. Anledningen till att det inte snackas så mycket om det bland Chelseafansen, eller märks på resultaten, är framförallt för att Essien och Mikel varit två giganter på mittfältet hittills.

Det är ett mittfältspar som mycket väl kan gå till historien.

Ramires, Essien och Mikel på mittfältet känns dock lite overkill, Lampard behövs egentligen där då han är mycket vassare offensivt. Man C:s anfall kommer hur som helst att känna hur det är att springa in i en mur imorgon.
Citera
2010-09-24, 15:56
Medlem
liarsenics avatar
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1314800/Arsenal-announce-record-pre-tax-profits-56m.html

Ekonomin är riktigt god, nu fattas bara titlarna.
Citera
2010-09-24, 17:29
Medlem
McPhails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1314800/Arsenal-announce-record-pre-tax-profits-56m.html

Ekonomin är riktigt god, nu fattas bara titlarna.

Kul att klubben går bra men ibland blir jag bara less. Hur svårt kan det vara att skrapa fram 1 miljon pund extra för att köpa loss Mark Schwarzer? Ligger ju 127 miljoner pund och skräpar på banken tydligen!
Citera
2010-09-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McPhail
Kul att klubben går bra men ibland blir jag bara less. Hur svårt kan det vara att skrapa fram 1 miljon pund extra för att köpa loss Mark Schwarzer? Ligger ju 127 miljoner pund och skräpar på banken tydligen!
Man kan hylla Wenger hur mycket man vill för hans öga för talang men en manager är bara så bra som storleken av hans trofésamling!
Är han så envis att han inte tänker spendera innan klubben är helt skuldfri för att på något sätt bevisa en poäng?
Citera
2010-09-24, 21:32
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Man kan hylla Wenger hur mycket man vill för hans öga för talang men en manager är bara så bra som storleken av hans trofésamling!
Är han så envis att han inte tänker spendera innan klubben är helt skuldfri för att på något sätt bevisa en poäng?

Poängen skulle väl i så fall vara att du inte vinner några större titlar utan att putta in pengar. Att såga sin keeper på det sätt som Wenger gjort samtidigt som man inte ger ett bättre bud, fast pengarna finns, på en ersättare tycker jag är extremt dåligt agerat. Men ja, har överlag inte spec mycket övers för fransmannen och hans skenheliga sätt.
Citera
2010-09-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Poängen skulle väl i så fall vara att du inte vinner några större titlar utan att putta in pengar. Att såga sin keeper på det sätt som Wenger gjort samtidigt som man inte ger ett bättre bud, fast pengarna finns, på en ersättare tycker jag är extremt dåligt agerat. Men ja, har överlag inte spec mycket övers för fransmannen och hans skenheliga sätt.
Poängen jag syftade på vore väl enligt Wenger att man kan klamra sig fast i toppen utan att spendera stort och fokusera på egna talanger samtidigt som man vänder klubbens skulder till vinster och sedan spenderar något mer och kan börja vinna titlar.
Men ja, det är din poäng som är den realistiska.
Citera
2010-09-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz

Hans trofésamling är väl inte sådär jättedum va? 11 titlar på sina 9 första år som tränare i klubben. Bättre dessutom att som i dagens läge att ha en utmärkt ekonomi, en världsklassig arena och en ung talangfull trupp än att sitta på ett gammalt slitet Highbury med en trupp med gamla invincibles som möjligtvis hade kunnat ta någon liga eller FA-cup titel mellan 2005-2008 till.

Wenger har väl egentligen valt rätt väg även om det kanske har varit tråkigare på många sätt. Sen är det absolut dags att börja ställa höga krav på Wenger. Detta är väl egentligen den sista generationen som får misslyckas innan Wenger på allvar kommer sitta löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in