2010-09-19, 17:09
Medlem
QEX13s avatar
Man united läcker som ett såll. Hur ska det sluta? Sju mål på fem matcher, kommer de sluta med 50+ insläppta på hela säsongen?
Citera
2010-09-19, 17:11
Medlem
NirvanAs avatar
Åkte verkligen Ferdinand på en influensa? Han borde ju ha spelat denna match, ja jag skyller saker på Evans
Citera
2010-09-19, 17:29
Medlem
sparvens avatar
Synd att Evans har öppnat säsongen svagt. Jag tycker han har varit rätt stabil när han fått spela tidigare säsonger men just nu längtar jag till Ferdinand/Vidic igen. Dock lär väl Ferdinand vara borta halva säsongen ändå så Evans får skärpa sig. Smalling har inte heller imponerat, känns nästan som varje gång han spelar blir det darrigt. Han har dessutom varit nära att orsaka straff flera gånger.

Sen är vänsterkanten ett problem, Giggs håller inte där tycker jag, men eftersom Nani gör sig bäst på högerkanten så är det väl inte mycket att göra.
Citera
2010-09-19, 17:29
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Ja, United var värda 3 poäng. Kanske uttryckte mig lite fel menade att för två säsonger sedan lyckades de alltid på något sätt få med poängen i dessa matcher, ibland till och med vinna matcher där man inte var det bästa laget.

aha, jag kanske läste fel även.

Du har självklart rätt, liverpool verkar inte ha den där.. bonnturen som dom hade för två säsonger sedan.

För två säsonger sen: Alla marginaler med sig
Förra säsongen: De flesta marginalerna mot sig
Den här säsongen: De verkar inte ens våga testa marginalerna
Citera
2010-09-19, 17:36
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag tycker att segern för Man Utd var fullt rättvis, det verkade ju mest som att Liverpool ville hålla i bollen men inte göra mål
Håller med, vi vågade(?) inte anfalla verkade det som. Men det känns endå oerhört surt då vi var så nära och man hade kunnat trackat sina kompisarna lite imorron
Men men, nu har vi iaf mött tre av de riktigt bra lagen (City, Arsenal och United) och det är dags att börja ta lite poäng....
Citera
2010-09-19, 18:28
Medlem
Virrevargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
Steven Gerrard visar återigen varför han är en av de absolut bästa innermittfältarna i världen.
Är du ironisk? Gerrard satte en straff. Gerrard satte en frispark när Fletcher skapade ett hål i muren. En av världens absolut bästa mittfältare? No way.
Citera
2010-09-19, 18:32
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virrevarg
Är du ironisk? Gerrard satte en straff. Gerrard satte en frispark när Fletcher skapade ett hål i muren. En av världens absolut bästa mittfältare? No way.

Det var Liverpool som skapade hålet i muren genom att grundlura Fletcher.

Han är inte så smart den där grabben Fletcher.
Citera
2010-09-19, 18:58
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13

haha nae jag vet, titta bara på krossen som han lägger till nani till 2-0 målet
Citera
2010-09-19, 19:01
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Man united läcker som ett såll. Hur ska det sluta? Sju mål på fem matcher, kommer de sluta med 50+ insläppta på hela säsongen?

Ja, herregud börjar bli lite orolig även om säsongen fortfarande är ung. Försvaret känns för passivt och darrigt i för många situationer. Idag måste man kunna stänga matchen när det står 2-0 hemma på trafford, håller inte i längden att släppa in så mycket mål som vi gjort hittills. Viktiga poäng tappas i slutändan.
Citera
2010-09-19, 19:31
Medlem
WeeMans avatar
Får grattulera alla unitedfans till en välförtjänt seger. Och Berbatov till årets mål i PL.

I övrigt så var det åtminstonde ett fall framåt sen Birminghammatchen och Paulsen visade att han funkar i PL(samtidigt som Maxi visade att han är kass)

Jag blev dock förvånad över att se hur tunn trupp united har, bänken är ju inget som skrämer direkt.

Och så lämnar den uteblivna utvisningen en lite sur eftersmak, det är alltid trist när en sån sak blir avgörande. Jag antar att det känns likadant för utd-fans.

I övrigt tycker jag att Webb skötte sig bra, var väl handsen på Carra där Utd borde haft frispark.
Citera
2010-09-19, 19:48
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Får grattulera alla unitedfans till en välförtjänt seger. Och Berbatov till årets mål i PL.

I övrigt så var det åtminstonde ett fall framåt sen Birminghammatchen och Paulsen visade att han funkar i PL(samtidigt som Maxi visade att han är kass)

Jag blev dock förvånad över att se hur tunn trupp united har, bänken är ju inget som skrämer direkt.

Och så lämnar den uteblivna utvisningen en lite sur eftersmak, det är alltid trist när en sån sak blir avgörande. Jag antar att det känns likadant för utd-fans.

I övrigt tycker jag att Webb skötte sig bra, var väl handsen på Carra där Utd borde haft frispark.

Såg inte någon speciellt bra repris, men jag fick för mig att han var på linjen? Inte alls säker dock...
Citera
2010-09-19, 19:56
Medlem
ischs avatar
Citat:

Det man inte har i huvudet får man ha i benen. Passar iofs in på merparten av alla fotbollspelare.

Skön vinst idag och kanske en lite moralförstärkare efter att vi vikit ner oss lite väl mycket i början på säsongen. Sen så tycker jag åter igen att vi slarvar och låter Liverpool komma in i matchen. Fletcher som såg trött ut i stora delar av andra blir lurad och Evens, som börjat året förvånansvärt dåligt, gör en nybörjargrej när Torres fick bollen i ett hyfsat ofarligt läge. Förutom det så har vi matchen under kontroll och jag tycker vi är klart värdiga vinnare.

Att man sen säger att Gerrad är en av världens bästa mittfältare baserat på två mål är fan komiskt. Det var väl det han gjorde idag? Han var väldigt blek och samspelet med Torres, som egentligen bara lyckades med att trilla, ser helt bortblåst ut. Nästan så Ngog kändes farligare.

Sen hatten av för Berbatov. Nu spelar han som vi hoppats så att han skulle göra sedan han kom. Många sågade honom förra och inför denna säsongen (var väl bara ett fåtal av oss Unitedsuppotrar som förstod hans storhet) men snacka om ge svar på tal. 2-0 är helt otroligt snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in