2010-09-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På fotbollsforumet här på FB räknas man som "retarderad" om man lägger isbrytare och ilska kommentarer och inte kör ryggdunket och "håller med", den historian vet jag om, men jag finner det inte acceptabelt att en så fin klubb som Manchester United inte investerar och visar att man vill vinna, det är inte realistiskt att united vinner något med nuvarande trupp och spelet man presterar på planen, det började gå utför redan när Ronaldo drog till Madrid. Det finns inget lönetak inom fotbollen så för fan utnyttja det...och vad fan kommer hända när SAF slutar, typ efter denna säsong...vill inte ens tänka tanken.
Vad tyder förra säsongens resultat på då? Förlorade titeln med en poäng?
Truppen är tillräcklig för att vinna åtminstone ligan, just därför SAF inte investerade nå mer, han visade tillit till truppen. Du påstår dig väl ändå inte vara mer kunnig än Honom?
Sega starten på säsongen har ju varit mest på grund av vissa nyckelspelares långa formsvackor samt att egentligen hela laget inte presterar på topp, och det om nånting, är ju temporärt.
Du verkar tro att allting löses med pengar, då kanske du håller på fel Manchester lag?

Riktigt jävla pinsamt att höra sånt här skitsnack så här tidigt på säsongen.
Citera
2010-09-26, 23:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På fotbollsforumet här på FB räknas man som "retarderad" om man lägger isbrytare och ilska kommentarer och inte kör ryggdunket och "håller med", den historian vet jag om, men jag finner det inte acceptabelt att en så fin klubb som Manchester United inte investerar och visar att man vill vinna, det är inte realistiskt att united vinner något med nuvarande trupp och spelet man presterar på planen, det började gå utför redan när Ronaldo drog till Madrid. Det finns inget lönetak inom fotbollen så för fan utnyttja det...och vad fan kommer hända när SAF slutar, typ efter denna säsong...vill inte ens tänka tanken.

Du har snart nått riquelmes nivåer.

Klipp dig fö fan.
Citera
2010-09-27, 00:04
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Sunderland köpte honom för 10, och en spelare är aldrig värd mer än vad han blir köpt för. Han har som sagt lirat i Spurs och där gjorde han ingen succé. Han verkar trivas i mindre klubbar för hans facit i Charlton och Sunderland är inte och leka med.
Han är ju också ett stort Arsenal-fan och har sagt att han väntar på samtal från Wenger

En spelare är aldrig värd mer än någon är villig att betala; inte vad han är köpt för.
Citera
2010-09-27, 03:42
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
En spelare är aldrig värd mer än någon är villig att betala; inte vad han är köpt för.

Ja det vore lustigt annars. Fabregas, Clichy, Song osv.. skulle alltså annars värderas till vad de köptes för på forntiden. Att de utvecklats oerhört sedan dess bryr man sig inte alls om.
Citera
2010-09-27, 06:36
Medlem
hazard simpsons avatar
Svider lite grann att förlora mot West Ham. Markeringsmiss vid hörnan. Varför i helvete stog det ingen vid bortre stolpen? Modrics skott var värt ett bättre öde, men Givens räddning var snygg. Huddlestone kunde knappt missa friläget, men det gjorde han. Saknar ordinarie backlinje och Defoe på topp.
Citera
2010-09-27, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Du har snart nått riquelmes nivåer.

Klipp dig fö fan.
Ta nu inte i så du spricker.

Rolig helg förövrigt, tätade till serien en smula. Verkar bli en rätt svårläst säsong, även om Chelsea lär ta hem guldet.
Citera
2010-09-27, 08:33
Medlem
Masse112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McPhail
Arsenal kommer aldrig vinna någonting så länge det inte finns en beprövad, erfaren målvakt i klubben. Jag tror t o m Wenger insåg det idag även om han inte väljer att säga det rakt ut. Idioti att inte uppgradera under sommaren när chansen fanns. Så fruktansvärt frustrerande...

Målvakten var nog inte den största orsaken till förlusten. Den största orsaken stavas Diaby-Eboue. Man kan inte spela två fysiskt starka men tekniklösa spelare på mittfältet mot ett spelande lag. Tror Diaby gav 4 felpassningar de första 10 minuterna och båda tappade boll hela matchen igenom. Totalt fel drag av Wenger. Mot lättare motstånd skall Wenger lufta spelare som Vela, Rosicky osv. Inte pansarvagnar som Diaby o Eboue som endast skall slängas in när det behövs spelas fysiskt för att skydda Fabregas, Nasri osv. Vilken ändring det blev i andra halvlek när dessa herrar byttes ut. Mitt Arsenal skall vara ett spelande lag. Detta klarar inte Diaby och Eboue av

Övrigt om skrällomgången så är Chelseas förlust och ManU poängförlust inte så överraskande. City har ett mycket bra lag då dom spelar på toppen och Bolton på bortaplan är inte en lätt uppgift. Att de stora lag tappar poäng ibland ger bara mervärde åt ligan tycker jag.
Citera
2010-09-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masse112
Målvakten var nog inte den största orsaken till förlusten. Den största orsaken stavas Diaby-Eboue. Man kan inte spela två fysiskt starka men tekniklösa spelare på mittfältet mot ett spelande lag. Tror Diaby gav 4 felpassningar de första 10 minuterna och båda tappade boll hela matchen igenom. Totalt fel drag av Wenger. Mot lättare motstånd skall Wenger lufta spelare som Vela, Rosicky osv. Inte pansarvagnar som Diaby o Eboue som endast skall slängas in när det behövs spelas fysiskt för att skydda Fabregas, Nasri osv. Vilken ändring det blev i andra halvlek när dessa herrar byttes ut. Mitt Arsenal skall vara ett spelande lag. Detta klarar inte Diaby och Eboue av

Övrigt om skrällomgången så är Chelseas förlust och ManU poängförlust inte så överraskande. City har ett mycket bra lag då dom spelar på toppen och Bolton på bortaplan är inte en lätt uppgift. Att de stora lag tappar poäng ibland ger bara mervärde åt ligan tycker jag.

Sunda tankar. Håller med dig fullständigt angående analysen av Arsenal matchen. Arsenal är riktigt grymma när de är ett snabbt spelande lag, nästan Barcelona-light. Mittfältet var ett problem för Chelsea också, Ramires höll verkligen inte måttet. Visserligen måste han vänja sig vid det fysiska spelet i PL och han får även jobba på sin egen fysik. Stundtals var han som en vante som tappade onödiga bollar på mittfältet.

""Carlo Ancelotti had a straightforward message for his players after Saturday's defeat. When you play as individuals you lose, when you play as a team you win. 'I said to use more speed in the opponents' half, play quicker to avoid tackles in midfield. 'It is strange that we lost the fight in midfield and I think for this reason we lost the game. We didn't have the possibility to play our football and also because Manchester City used a fantastic defence, because they used fantastic power in the tackles we lost a lot of balls in the opponents' half and we conceded a lot of counter attacks.""

Några få ord av Ancelotti om matchen. Hoppas verkligen att de kan ladda om nu inför matchen mot Arsenal på söndag. Att det blir en väckarklocka om att det inte kommer vara promenadsegrar genom hela ligan utan att de måste offra och spela 100% i vissa matcher.
Citera
2010-09-27, 11:59
Medlem
Ur en medgångssupportervinkel så är det tråkigt att det inte finns lätta matcher kvar i PL (vem minns inte när ligan var avgjord i april redan) men för alla oss andra som är supporters till klubben och dess motståndare så har utvecklingen gått åt rätt håll - det är 100% koncentration och vilja från alla, annars ryker man även om man heter Chelsea eller ManUtd.

Där tror jag lite ligger i att Rio är skadad, vi har ingen som faktiskt STYR försvaret. Vida är bra men känns inte som en kapten i det verbala och sanningen är den att Vida/Evans bägge spelar ofantligt mycket bättre med Rio bredvid sig. Ge kaptensrollen till Roo och det omedelbums - det tror jag hade kunnat fått honom att skaka av sig lite av tankarna på hans idiotiska beteende.
Citera
2010-09-27, 12:30
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:

Kan ju inte hålla med om att Diaby och Eboue är tekniklösa. Diaby och Eboue har tyvärr en tendens att slarva mkt stundtals. Men tekniklösa är den absolut inte.
Citera
2010-09-27, 13:24
Medlem
Masse112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte
Kan ju inte hålla med om att Diaby och Eboue är tekniklösa. Diaby och Eboue har tyvärr en tendens att slarva mkt stundtals. Men tekniklösa är den absolut inte.

Är det inte just det som är teknik? Att även i hög fart eller omringade av spelare så "slarvar" man inte bort bollen utan hittar en passningsväg eller skyddar bollen. Ingen premier-league spelare missar en passning då det är öppet och bra med tid. Missar man då är det slarv. Men när man gör det när det är trångt och bråttom, då saknar man tekniken. Likt Diaby och Eboue. Jämför D och E med exempelvis Fabregas eller Nasri så förstår du säkert vad jag menar.
Citera
2010-09-27, 14:00
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Är det inte just det som är teknik? Att även i hög fart eller omringade av spelare så "slarvar" man inte bort bollen utan hittar en passningsväg eller skyddar bollen. Ingen premier-league spelare missar en passning då det är öppet och bra med tid. Missar man då är det slarv. Men när man gör det när det är trångt och bråttom, då saknar man tekniken. Likt Diaby och Eboue. Jämför D och E med exempelvis Fabregas eller Nasri så förstår du säkert vad jag menar.
Diaby är väl ändå väldigt duktig på att hålla undan spelare. Eboue spelar ju väldigt sällan centralt på mittfältet, och kan inte klassas som en passnings spelare, som anfallen ska gå igenom.
Men Diaby tycker i alla fall jag behärskar att slå bra bollar, och kan sätta en så kallad "killing pass". Sen att han inte gjorde det nu i helgen, kan ju ha att göra med att han inte är speciellt matchtränad då han precis kom tillbaka efter skada. Sen går det ju diskutera om man då ska spela med Diaby från start.
Men normalt i såna här matcher så tycker jag att en spelare som Diaby är viktig att ha på banan som kan bidra med sin fysik, och just att hålla i bollen, som jag tycker han är duktig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in