Citat:
Nej jag menar såklart inte att man ska offra honom bara för han har en tendens att dra på sig skador, inte som det ser ut just nu. Han kämpar ju och försöker komma tillbaka så fort som möjligt å har därtill ett hjärta för klubben som en del spelare genom åren saknat. Som du säger kan han ju inte göra mycket åt att han går sönder, svårt att röra sig på en fotbollsplan med trasiga kroppsdelar.
Ursprungligen postat av zizacon
Ja det är synd om honom måste jag säga. Han är ju ändå klubben väldigt trogen och har ett stort hjärta för Arsenal så det är som sagt oerhört tråkigt att han ska behöva ha så mycket skadeproblem. Det är ju inte hans fel direkt, jag menar vad ska han göra åt det, att hans kropp ramlar sönder hela tiden. Det är ju inte direkt så att han är otränad eller Ronaldo-fet heller.
Samtidigt får man vara realist också någonstans. Hur många säsonger som helst där RVP spelar ett fåtal matcher håller ju såklart inte i längden heller. Då kan de lönepengarna naturligtvis användas bättre. Alternativt att han går utan lön den tiden han är skadad om han verkligen vill vara kvar och försöka i klubben.
Men vi får hoppas att han håller hyffsat den här säsongen. Det känns iaf bättre nu med Chamakh bakom än vad det gjorde innan.
Samtidigt får man vara realist också någonstans. Hur många säsonger som helst där RVP spelar ett fåtal matcher håller ju såklart inte i längden heller. Då kan de lönepengarna naturligtvis användas bättre. Alternativt att han går utan lön den tiden han är skadad om han verkligen vill vara kvar och försöka i klubben.
Men vi får hoppas att han håller hyffsat den här säsongen. Det känns iaf bättre nu med Chamakh bakom än vad det gjorde innan.
Håller dock helt med om att det eventuellt skulle bli så att skadorna blir fler och allvarligare vilket hämmar rehabiliteringen så borde man nog sikta in sig på något annat alternativ.