2010-08-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja det är synd om honom måste jag säga. Han är ju ändå klubben väldigt trogen och har ett stort hjärta för Arsenal så det är som sagt oerhört tråkigt att han ska behöva ha så mycket skadeproblem. Det är ju inte hans fel direkt, jag menar vad ska han göra åt det, att hans kropp ramlar sönder hela tiden. Det är ju inte direkt så att han är otränad eller Ronaldo-fet heller.

Samtidigt får man vara realist också någonstans. Hur många säsonger som helst där RVP spelar ett fåtal matcher håller ju såklart inte i längden heller. Då kan de lönepengarna naturligtvis användas bättre. Alternativt att han går utan lön den tiden han är skadad om han verkligen vill vara kvar och försöka i klubben.

Men vi får hoppas att han håller hyffsat den här säsongen. Det känns iaf bättre nu med Chamakh bakom än vad det gjorde innan.
Nej jag menar såklart inte att man ska offra honom bara för han har en tendens att dra på sig skador, inte som det ser ut just nu. Han kämpar ju och försöker komma tillbaka så fort som möjligt å har därtill ett hjärta för klubben som en del spelare genom åren saknat. Som du säger kan han ju inte göra mycket åt att han går sönder, svårt att röra sig på en fotbollsplan med trasiga kroppsdelar.
Håller dock helt med om att det eventuellt skulle bli så att skadorna blir fler och allvarligare vilket hämmar rehabiliteringen så borde man nog sikta in sig på något annat alternativ.
Citera
2010-09-01, 10:20
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja det är synd om honom måste jag säga. Han är ju ändå klubben väldigt trogen och har ett stort hjärta för Arsenal så det är som sagt oerhört tråkigt att han ska behöva ha så mycket skadeproblem. Det är ju inte hans fel direkt, jag menar vad ska han göra åt det, att hans kropp ramlar sönder hela tiden. Det är ju inte direkt så att han är otränad eller Ronaldo-fet heller.

Samtidigt får man vara realist också någonstans. Hur många säsonger som helst där RVP spelar ett fåtal matcher håller ju såklart inte i längden heller. Då kan de lönepengarna naturligtvis användas bättre. Alternativt att han går utan lön den tiden han är skadad om han verkligen vill vara kvar och försöka i klubben.

Men vi får hoppas att han håller hyffsat den här säsongen. Det känns iaf bättre nu med Chamakh bakom än vad det gjorde innan.

Hur funkar det i England med försäkringar vid sånna här fall?

Jag vet att Rami Shaaban får pengar av försäkringsbolaget nu eftersom han inte lirat sen dackefejden och sitter på ett rätt fett kontrakt, med Hammarbymått mätta.
Citera
2010-09-01, 11:51
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Ändå har dom bättre anfallare än United och Liverpool.

Hur tänker du nu? Bent är sämre än både Rooney och Barbatov. Gyan är intressant men vi får väl se hur han står sig i PL. Svårt att sia om man har svårt att tänka mig att han än bättre än Rooney och Berb illafall. Utöver det så har man Cambell som inte tog en bänkplats hos United samt Welbeck som är på lån från United, dvs han tog inte någon bänkplats han heller.
Citera
2010-09-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Fan vad lite det händer sista dagen då; överraskande lite...? Hleb är väl den största och det är inte ens en värvning.

Tydlgen har den totala transfersumman minskat med 22% från 2009 och Man City stod för 36%.
Citera
2010-09-01, 16:55
Medlem
Ingen pl på 2 veckor
Citera
2010-09-01, 19:35
Medlem
NirvanAs avatar
Uniteds 25-manna trupp:

Citat:
MANCHESTER UNITED

Keepers: Edwin van der Sar, Tomasz Kuszczak.

Defenders: Gary Neville, Patrice Evra, Rio Ferdinand, Wes Brown, Chris Smalling, Nemanja Vidic, Fabio, Rafael, John O'Shea, Jonny Evans.

Midfielders: Owen Hargreaves, Anderson, Ji-Sung Park, Michael Carrick, Nani, Darren Fletcher, Antonio Valencia, Gabriel Obertan, Darron Gibson, Paul Scholes, Ryan Giggs.

Strikers: Michael Owen, Dimitar Berbatov, Wayne Rooney, Javier Hernandez.

Någon som vet nåt mer om Hargreaves? Är snubben helt färdig eller? Lägga dom på hyllan? När var hans senaste riktiga match? Början av 2008? så snart 3år utan riktig match... ser inte bra ut
Citera
2010-09-01, 19:41
Medlem
Lacerdas avatar
Rafael Van der Vaart till Tottenham för 10 miljoner Euro! Kul för Tottenham när Real Madrids ledning är ett gäng snorungar med för mycket pengar
Citera
2010-09-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Hur tänker du nu? Bent är sämre än både Rooney och Barbatov. Gyan är intressant men vi får väl se hur han står sig i PL. Svårt att sia om man har svårt att tänka mig att han än bättre än Rooney och Berb illafall. Utöver det så har man Cambell som inte tog en bänkplats hos United samt Welbeck som är på lån från United, dvs han tog inte någon bänkplats han heller.
Jag tänker att United har Rooney som ända vettiga anfallare och att Liverpool bara har Torres.
En anfallares jobb är att göra mål och utgår man efter det så är Berbatov en bra bit efter toppen (Han gjorde mindre mål än Bendtner, BENDTNER!!!!!!)
Bent gör mål på huvudet,högern,vänstern och på badbollar. Ja han gör mål på allt. Medan Berbatov bara ser uttråkad och ointresserad ut. Det är inte samma kille som vi såg briljera i tottenham och Bayern.
Gyan var för bra för ett mittenlag i L1 och får äntligen visa upp sig i en bättre liga.
Sen så finns det ju spelare som Owen,Bebe,Macheda,N'gog men dom behöver jag väl inte ens ta upp?
Citera
2010-09-01, 21:21
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Jag tänker att United har Rooney som ända vettiga anfallare och att Liverpool bara har Torres.
En anfallares jobb är att göra mål och utgår man efter det så är Berbatov en bra bit efter toppen (Han gjorde mindre mål än Bendtner, BENDTNER!!!!!!)
Bent gör mål på huvudet,högern,vänstern och på badbollar. Ja han gör mål på allt. Medan Berbatov bara ser uttråkad och ointresserad ut. Det är inte samma kille som vi såg briljera i tottenham och Bayern.
Gyan var för bra för ett mittenlag i L1 och får äntligen visa upp sig i en bättre liga.
Sen så finns det ju spelare som Owen,Bebe,Macheda,N'gog men dom behöver jag väl inte ens ta upp?

2 mål på 3 matcher iår.. är ju inte jättedåligt för en anfallare.. bent har 1 på 3 matcher.. alltså faller din teori redan där, för man måste väl ändå gå på hur dom presterar just nu och inte vad dom gjorde förra året?

(Jag vet att Rooney isof har gjort 1 mål på 2 matcher men det är inte jag som säger att en anfallare blir dålig om han inte gör mål)
Citera
2010-09-01, 22:29
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Hur funkar det i England med försäkringar vid sånna här fall?

Jag vet att Rami Shaaban får pengar av försäkringsbolaget nu eftersom han inte lirat sen dackefejden och sitter på ett rätt fett kontrakt, med Hammarbymått mätta.

Jag vet ärligt talat inte. Men i så fall måste RVP's försäkringspremie vara något i hästväg. Chansen att den mannen inte är skadad någonting under en hel säsong måste ju vara så nära noll att man får använda mikroskop.

Han slog väl personligt rekord nu genom att lyckas skada sig redan i 30:e minuten i första matchen på säsongen som han spelar från start.
Senast redigerad av zizacon 2010-09-01 kl. 22:31.
Citera
2010-09-01, 22:36
Medlem
FabioAugustos avatar
Imponerande ändå att man kan göra "mindre mål" än någon annan.

Om en anfallares enda jobb är att göra mål borde RvP se upp. Skiljer ju inte jättemycket på skillnaden i antal ligamål per match jämfört med Berbatov. Jag tycker nog att alla Uniteds anfallare är bättre än Sunderlands diton, Bent undantaget som är bättre än Owen men tveksamt om han är bättre än Berbatov (i form).
Citera
2010-09-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
2 mål på 3 matcher iår.. är ju inte jättedåligt för en anfallare.. bent har 1 på 3 matcher.. alltså faller din teori redan där, för man måste väl ändå gå på hur dom presterar just nu och inte vad dom gjorde förra året?

(Jag vet att Rooney isof har gjort 1 mål på 2 matcher men det är inte jag som säger att en anfallare blir dålig om han inte gör mål)
Arshavin har gjort 2 mål och han är ingen anfallare. Walcott har gjort 4 mål iår och då har han bara startat två matcher. Det jag försöker komma fram till är att Berbatov är en usel spelare som bara är bra i Unitedfansens ögon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in