Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-26, 19:10
  #4201
Medlem
"Jag har pratat med en thaikvinna som masserade mig om hennes utbildning. Som jag förstod det får de en viss grundutbildning i motsvarande grundskolan och sen kan man vidareutbilda sig i högre instanser. I den svenska förskolan håller de också på och masserar varandra, men naturligtvis på ett helt annat och ett mycket oskyldigt sätt."

Instanser..?
Jösses, du har pratat med en thaikvinna som masserade dig. Så hon förklarade det thailändska utbildningssystemet för dig..? Och kontantan var att man kan fortsätta att plugga. Ok.
Dina kommentarer om svenska förskolan väljer jag (för din egen skull) att låta bli att kommentera.
Citera
2011-08-26, 19:28
  #4202
Medlem
princessJOLIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensFrilla
Du menar inget illa, men det är verkligen att nedvärdera massösernas kunskaper, genom att tro att det räcker med ett asiatiskt utséende och ett antal avsugningar i bagaget, för att gå in och jobba på en salong. Vore jag thai, så skulle jag tagit jävligt illa upp.

Jag har pratat med en thaikvinna som masserade mig om hennes utbildning. Som jag förstod det får de en viss grundutbildning i motsvarande grundskolan och sen kan man vidareutbilda sig i högre instanser. I den svenska förskolan håller de också på och masserar varandra, men naturligtvis på ett helt annat och ett mycket oskyldigt sätt.

Jag håller också med EnNyGrej. En del av magin ligger ju i att det är en kvinna från annan kultur med ett annat språk, som kliver omkring på mig och gör mig lycklig med sina händer. Gå och ta några massager själv, så får du lite inblick i vad det handlar om.

Men om du vill ha övningsobjekt så kan jag tänka mig att ställa upp, om det avslutas med HE och taxan är den gängse Men jag kan säga att det är saker i ditt inlägg som får mig att tänka på troll...

Ok, Mod vill att vi ska släppa skattediskussionen. Jag förstår honom, men vill bara rätta mig själv i mitt senaste inlägg. Det är naturligtvis jag själv som är ansvarig för min deklaration i o m att jag skrivit under den. Det jag menade var att revisorn också har ett ansvar eftersom han står som just revisor.

Den nya regeln vad gäller bok, är ju att man är skyldig att föra den kontinuerligt. Min firma har jag som bisyssla och därför vågar jag trotsa skattemyndigheten så här långt. Vi får se hur det blir i framtiden och som sagt sa inte revisorn att det var nödvändigt.

Och jag tror fortfarande att det måste till svarta pengar i form av extratjänster, om det ska gå runt med en rimlig vinst.




Jag menade inte att någon skulle ta illa upp med mitt inlägg, hade jag velat det hade jag säkert skrivit något helt annat. Ett troll är jag inte, öhh vad det nu är.
Citera
2011-08-26, 22:27
  #4203
Medlem
berra77s avatar
Har då och då sammanställt statistik över mina besök på thai-massage och nu är det dags igen.

Har de senaste åren gjort 40 besök på thaimassagesalonger.

20 olika salonger har besökts, samtliga i Stockholms Län.
Såväl norr, väst, city som söder har besökts.

På 5 salonger (25%) har det inte kommit några erbjudande om extra.

På 3 salonger har det kommit extra extra erbjudande utöver vanlig handmassage.
Detta har innefattat massösen mer eller mindre avklädd och/eller oralt.

På en av salongerna där det inte kommit extraerbjudande har det gjorts 4 återbesök utan tillstymmelse till erbjudande om HE.

Trots att motsatsen påståtts i tråden så har salonger i city 100%-igt erbjudit extra.

Ha en bra helg

Berra
Citera
2011-08-26, 22:48
  #4204
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomcat_Thai
"Jag har pratat med en thaikvinna som masserade mig om hennes utbildning. Som jag förstod det får de en viss grundutbildning i motsvarande grundskolan och sen kan man vidareutbilda sig i högre instanser. I den svenska förskolan håller de också på och masserar varandra, men naturligtvis på ett helt annat och ett mycket oskyldigt sätt."

Instanser..?
Jösses, du har pratat med en thaikvinna som masserade dig. Så hon förklarade det thailändska utbildningssystemet för dig..? Och kontantan var att man kan fortsätta att plugga. Ok.
Dina kommentarer om svenska förskolan väljer jag (för din egen skull) att låta bli att kommentera.

Lilla vän, det jag menar är att alla thaiungdomar får lära sig att massera. Den som sen vill få en riktig utbildning kan alltså studera vidare. Tycker du att det låter så orimligt? Du har väl själv haft t ex gymnastik på skolschemat? Ville du sen studera vidare till gymnastiklärare, så fick du söka in på en högskola. Konstigt, eller?

Jag kan däremot förstå att det med den svenska förskolan låter konstigt, men det jag menade var att även svenska skolbarn får lära sig att massera varandra i skolan. Om jag inte missminner mig har även Walldorfskolan massage i skolan, även upp i åldrarna.

Jag menar alltså att det inte är något unikt att skolbarn får lära sig att massera varandra. Dock är det en stor skillnad på massagen. De svenska barnen masserar varandra till musik, men det är inga direkta kunskaper i fysionomi som de får lära sig. Det handlar mest om beröring och att skapa harmoni. Vad jag förstod på thaikvinnan så fick de mer djupgående kunskaper i thaimassage.

Jag måste säga att ditt försök till sågning var ganska korkat. Vad är det för slutsatser du drar egentligen?
__________________
Senast redigerad av KungensFrilla 2011-08-26 kl. 23:02.
Citera
2011-08-26, 22:55
  #4205
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av princessJOLIE
Jag menade inte att någon skulle ta illa upp med mitt inlägg, hade jag velat det hade jag säkert skrivit något helt annat. Ett troll är jag inte, öhh vad det nu är.

Nejdå, jag tror heller inte att du menade illa. Men jag hoppas att du förstår mig. Som sagt, gå och ta massage själv, så får du lite mer kött på benen. Även kvinnor går på thaimassage, så det är inget konstigt. Skulle du få erbjudande om något extra (tror inte risken är så jättestor) så kan du ju bara tacka nej om du inte är intresserad.

Ett troll är en som bluffar med sitt inlägg. Det förekommer ganska mycket trollande här på FB. Folk som vill ha uppmärksamhet, bara ha lite kul eller har andra syften med sina lögner.
Citera
2011-08-26, 23:12
  #4206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Har då och då sammanställt statistik över mina besök på thai-massage och nu är det dags igen.

Har de senaste åren gjort 40 besök på thaimassagesalonger.

20 olika salonger har besökts, samtliga i Stockholms Län.
Såväl norr, väst, city som söder har besökts.

På 5 salonger (25%) har det inte kommit några erbjudande om extra.

På 3 salonger har det kommit extra extra erbjudande utöver vanlig handmassage.
Detta har innefattat massösen mer eller mindre avklädd och/eller oralt.

På en av salongerna där det inte kommit extraerbjudande har det gjorts 4 återbesök utan tillstymmelse till erbjudande om HE.

Trots att motsatsen påståtts i tråden så har salonger i city 100%-igt erbjudit extra.

Ha en bra helg

Berra

En detalj, nog så viktig: Det är inte salongerna som erbjuder, det är de enskilda tjejerna.

I Thailand är det likadant - salongen tar merparten av det du betalar i kassan. I regel 300-500 baht för en oljemassage. Tjejen får 100-200 baht från salongen, om hon har en hygglig arbetsgivare. Hon tjänar mer på att dra en handtralla, i regel 300-500 baht.
I Thailand är det förbjudet att sälja sex och lagligt att köpa. I Sverige är det tvärtom.

I Sverige är siffrorna ungefär desamma för massage och handtralla, fast i kronor - och det lockar hit tjejerna. I båda länderna vet eller anar salongsägarna i regel om att det runkas bakom skynket, men officiellt så har de inte något med det att göra.
Det vi ser på salongerna är alltså något som tjejerna och ägarna (om de är thai) redan är vana vid (tyvärr).

I sammanhanget kan det vara bra att veta att synen på prostitution och sex skiljer mellan Thailand och Sverige.
Thailändska män kutar till horor jämt och ständigt och kvinnorna accepterar det, om än lite motvilligt. I Sverige förknippas sex mer med makt (feministernas agenda) och kärlek. I det buddistiska Thailand så ser man det i högre grad som ett rent kroppsligt behov.
För oss västerlänningar blir det det därför spännande och (ibland) skandalöst att betala för att få till ett sprut.

En thailändare skulle förmodligen le lite överseende om han eller hon läste den här tråden och mumla något om billiga faranger. Och jag tror faktiskt det är så salongstjejerna ser på alla som kommer dit för att få en runk. Alltså billiga västerlänningar som de kan få skapligt betalt av för att smeta lite olja på ollonet.

Ja, jag har levt i Thailand, i Bangkok, utanför turiststråken, med vänner som är vanliga och stolta thailändare. Många av thaiarna ser ner på turister lika mycket som alltför många svenskar ser ner på thaitjejer.
Talesättet Same, same but different... kan alltså vara bra att ha med i bakhuvudet.
Sawadee khrap!
Citera
2011-08-27, 03:28
  #4207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyB

En thailändare skulle förmodligen le lite överseende om han eller hon läste den här tråden och mumla något om billiga faranger. Och jag tror faktiskt det är så salongstjejerna ser på alla som kommer dit för att få en runk. Alltså billiga västerlänningar som de kan få skapligt betalt av för att smeta lite olja på ollonet.!

Finns ju ingen logik i det du skriver. Varför skulle de se ned på västerländska män om thailändska män springer till prostituerade hela tiden?
Citera
2011-08-27, 08:02
  #4208
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Finns ju ingen logik i det du skriver. Varför skulle de se ned på västerländska män om thailändska män springer till prostituerade hela tiden?

Håller med. Börjar bli ganska komiskt att läsa alla dessa inlägg från svenskar som bott i Thailand och anser sig veta hur thailändare och thaitjejer tänker och resonerar om allt, även de som kommer till Sverige. Komiskt, men tämligen ointressant,

För bryr jag mig om om en thaitjej på en salong anser jag är billig? Knappast. Jag vet ju att flera av dom har svenska män eller pojkvänner dom går hem till på kvällarna efter att tjänat ihop lite att skicka hem till mor, far, systrar och bröder i Thailand. Frågan är ju vem som är billigast?

Och nej jag ser inte ner på dom, men jag är heller inte naiv. Vi gör en deal helt enkelt, och det är bra med det. Hur blöta dom än är, vad dom än säger och hur mycket dom än verkar njuta, det är en deal.
Citera
2011-08-28, 07:09
  #4209
Medlem
BlueStars avatar
Diskussion om skillnader och likheter mellan thailändare och svenskar avseende mentalitet osv utbruten till en egen tråd som flyttats till S&E:

https://www.flashback.org/t1639831

Alla inlägg som inte handlar om enbart thaimassage kommer fr.o.m. nu att ge tillsägelser. Synpunkter på detta tas via PM, INTE i tråden.

/Mod
Citera
2011-08-28, 15:01
  #4210
Medlem
Ja det var ju ett tag sedan man var in här på Flashback, men vill ju ändå dela med mig av lite det som har hänt sedan sist. Har hittat ett GÄNG nya ställen som erbjuder HE, BJ och Boom Boom. Extra trevligt har det varit när de även har kunnat massera. Fast ett otyg är det ju när de använder olja som är strakt parfymerad, speciellt då man har en äkta hälft hemma som funderar vad det är som luktar när man kommer hem. Vissa ställen är ju bra och har dusch tillhanda efteråt så man får bort lukten, men tyvärr finns det ju motsatsen där de vill att man skall dra på sig kläderna när man är fullt inkletad med olja.

Jag har ju tyvärr varit beroende av att åka ner till sthlm för att få HE eller annat, men tack och lov så har det dykt upp två nya ställen som man kan besöka, sedan de slog igen stället i Gävle för ett par år sedan.

Lycka till i jakten grabbar!

S
Citera
2011-08-30, 14:22
  #4211
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Sidospår utbrutet till Hur mycket lägger ni egentligen på thaimassage? [Utbruten]

// Mod
Citera
2011-08-30, 14:56
  #4212
Medlem
på dom flesta ställen i gbg så är det bara en eller två tjejer som jobbar därför svårt att få en 4 mans massage.
någon som vet bra ställe där man får 2 massöser i göteborg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback