Citat:
Ursprungligen postat av princessJOLIE
Hej allihopa!
Jag har försökt läsa varenda sida i detta forum men det är ju nästan 400 sidor långt så jag vet inte om jag tittat på alla sidor. Hittade i alla fall inget om vad min fråga handlar om.
Har thaimassörerna någon utbildning?
Jag är en 18årig tjej och kommer från närliggande land till Thailand och undrar om det bara är att gå in och kanske lämna in CV. Även om jag inte har någon utbildning inom spa/massör. Men en HE eller avsugning har jag ju gett i mina dar och det behövs ju ingen mästare för att tillfredsställa en man.
Jag talar även svenska och har bott i Sverige hela mitt liv. Ser för övrigt ganska bra ut

. Men jag vet inte, ni som går till thaisalongerna kanske tänder på att thaitjejerna är halvdana med språket?
Du menar inget illa, men det är verkligen att nedvärdera massösernas kunskaper, genom att tro att det räcker med ett asiatiskt utséende och ett antal avsugningar i bagaget, för att gå in och jobba på en salong. Vore jag thai, så skulle jag tagit jävligt illa upp.
Jag har pratat med en thaikvinna som masserade mig om hennes utbildning. Som jag förstod det får de en viss grundutbildning i motsvarande grundskolan och sen kan man vidareutbilda sig i högre instanser. I den svenska förskolan håller de också på och masserar varandra, men naturligtvis på ett helt annat och ett mycket oskyldigt sätt.
Jag håller också med EnNyGrej. En del av magin ligger ju i att det är en kvinna från annan kultur med ett annat språk, som kliver omkring på mig och gör mig lycklig med sina händer. Gå och ta några massager själv, så får du lite inblick i vad det handlar om.
Men om du vill ha övningsobjekt så kan jag tänka mig att ställa upp, om det avslutas med HE och taxan är den gängse

Men jag kan säga att det är saker i ditt inlägg som får mig att tänka på troll...
Ok,
Mod vill att vi ska släppa skattediskussionen. Jag förstår honom, men vill bara rätta mig själv i mitt senaste inlägg. Det är naturligtvis jag själv som är ansvarig för min deklaration i o m att jag skrivit under den. Det jag menade var att revisorn också har ett ansvar eftersom han står som just revisor.
Den nya regeln vad gäller bok, är ju att man är skyldig att föra den kontinuerligt. Min firma har jag som bisyssla och därför vågar jag trotsa skattemyndigheten så här långt. Vi får se hur det blir i framtiden och som sagt sa inte revisorn att det var nödvändigt.
Och jag tror fortfarande att det måste till svarta pengar i form av extratjänster, om det ska gå runt med en rimlig vinst.