2010-05-25, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Jag kommer ihåg ett ställe i centrala sthlm jag var på....
De måste ha haft dålig olja eller ngt för mina ben blev fullt med röda prickar efter massagen...försvann dock efter par dagar.

Ngn annan som råkat ut för samma sak?

Låter som en allergisk reaktion. Har råkat ut för samma problem. Beror helt säkert på vilken olja som används och TYVÄRR så kör dom ibland med oljor som har mindre tillskott av parfym, örter etc. Man kan få liknande problem av vissa tvättmedel, sköljmedel o.s.v.
Citera
2010-05-25, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban146
Låter som en allergisk reaktion. Har råkat ut för samma problem. Beror helt säkert på vilken olja som används och TYVÄRR så kör dom ibland med oljor som har mindre tillskott av parfym, örter etc. Man kan få liknande problem av vissa tvättmedel, sköljmedel o.s.v.

Ponera att de använder samma kopp med olja utan att byta oljan mellan kunderna.
Om de då utdelar HE till flera kunder tror ni då det föreligger en risk för smitta av könisar om man redan har ett mindre skavsår på förhuden?
Citera
2010-05-25, 12:35
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboud
Ponera att de använder samma kopp med olja utan att byta oljan mellan kunderna.
Om de då utdelar HE till flera kunder tror ni då det föreligger en risk för smitta av könisar om man redan har ett mindre skavsår på förhuden?

Det vanligaste är att de trycker ut oljan ur en pumpflaska eller häller ut en klick i händerna ur en vanlig plastflaska, så den risken är nog näst intill obefintlig. De är sannolikt väl medvetna om att det scenario du målar upp vore alltför riskabelt ur hälsosynpunkt.
Citera
2010-05-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Det vanligaste är att de trycker ut oljan ur en pumpflaska eller häller ut en klick i händerna ur en vanlig plastflaska, så den risken är nog näst intill obefintlig. De är sannolikt väl medvetna om att det scenario du målar upp vore alltför riskabelt ur hälsosynpunkt.

Men om de då använder en bägare där ett stearinljus står undertill för att värma upp oljan och de direkt tar denna med händerna tror du alltså att detta skulle kunna vara en potentiell smittokälla?

Känns som att smittorisken inte föreligger då jag har svårt att tro att bakterierna "överlever" i oljan?
Citera
2010-05-25, 15:49
Medlem
Hade tänkt gå till mitt vanliga ställe i Malmö idag, men av någon anledning var det stängt. Gick därför in på ett närliggande ställe. Ett ställe som jag tidigare undvikit eftersom det verkade så seriöst så jag trodde inte det fanns någon chans till HE där. Men, ack vad jag bedrog mig.
När jag kom så öppnade in mycket söt thaikvinna dörren och det var hon som senare också utförde massagen.
Jag klädde av mig naken, lade mig ner på madressen och tryckte in kuken mellan benen. HOn började med att massera min rygg. En ordentlig och mycket skön knådning av ryggen men jag var ganska säker på att det inte skulle bli någon HE.
Sen började hon massera mina ben och min rumpa och flera gånger nuddad hon vid min krigare och givetvis fylldes den med blod och blev större vilket resluterade i att hon kom åt ännu mer. Hon fnissade lite grand och började prata med sin kollega som kom in i båset och satte sig bredvid och började klappa mig. Sen förde hon handen till mitt ollon och klämde och tryckte lite grand.
You lilke? sa hon. Jag svarade att det gjorde jag sen gick hon ut därifrån. De pratade med varandra på Thai och fnissade lite grand.
Snart var det dags för mig att vända mig om och den underbara massagen fortsatte. När hon masserade min mage frågade hon om jag vill ha HE och jag sade ja. Hon ville ha 500, men jag prutade ner till 300. Hon gav mig en fantastisk HE hon visste precis hur hon skulle göra för att dra ut på det. När det hela var över gav jag henne 500 trots att jag prutat ner det till 300.
Citera
2010-05-25, 16:56
Medlem
Och var var de då?
Citera
2010-05-25, 18:12
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerNord
Och var var de då?

Det var ett ställe som heter dumstrutensmassage
Citera
2010-05-25, 18:56
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboud
Men om de då använder en bägare där ett stearinljus står undertill för att värma upp oljan och de direkt tar denna med händerna tror du alltså att detta skulle kunna vara en potentiell smittokälla?

Känns som att smittorisken inte föreligger då jag har svårt att tro att bakterierna "överlever" i oljan?

Det där tror jag inte är så vanligt, vad jag minns har det nog bara hänt vid något enstaka tillfälle att de använt uppvärmd olja under alla gånger jag köpt thaimassage. Dock föreställer jag mig att det är vanligare på salonger som inte erbjuder sexuella extratjänster, eftersom risken för könssjukdomar då är i princip noll när massöserna inte kommer i kontakt med slemhinnorna i kuken eller anus.

De som ändå gör som du beskriver tror och hoppas jag byter både bägare och olja när nästa kund anländer.
Citera
2010-05-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Det var ett ställe som heter dumstrutensmassage

Har för mig att det stod något annat på skylten, men jag kan ha sett fel.
Citera
2010-05-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serogmag
Har för mig att det stod något annat på skylten, men jag kan ha sett fel.

Det känns så, det är väl bara dumstrutar som går in på seriösa massageställen trodde jag tills idag ;-)

Har testat ett flertal i Malmö utan större framgång än ståfräs med ett nekande till extrajobb.
Citera
2010-05-25, 20:28
Medlem
Det är mycket prat och ångest om att bli smittad av både det ena och det andra.
Om ni har sådan rädsla för smitta att detta måste ventileras hela tiden så förslår jag att ni avstår från att besöka en massagesalong. Håll er hemma så blir ni inte sjuka.
Citera
2010-05-25, 21:07
Medlem
störst smittorisk är nog förkylningar och influensa, framför allt på vintern.

får man en sös på thaimassage kan man lika gärna få ett bildäck i huvudet på väg hem från salongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in