2011-03-30, 19:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Det är svårt att förstå vad du menar med dina inlägg, eftersom de är så tvetydiga. Ena gången vet du allt om vad som händer kring LW. I nästa inlägg verkar du helt ovetande. Först verkade det som om du var polis, men det tror jag inte längre - bl a pga att din användning av språket (eller kan poliser inte skriva riktiga meningar?)

I ovan citerade inlägg säger du att det förmodligen finns läsare som följer tråden som har en del information kan jag tänka mig samtidigt som du några inlägg längre upp (#893) skriver:

Har du någon relevant information, så vore det väldigt uppskattat om du delade med dig av den

Ska förklara för dig vad jag menar är att man genom världen i dag blandar in LW med GL vilket jag inte har träffat på varken då jag hade full information i fallet och jag betvivlar på att det har ändrats.
Och därmed efter mitt studerande av just Världen i dags artiklar säger jag att man är lögnaktig i den blaskan.

Jag har varit väldigt insatt i det här fallet och brottet så några större förändringar i själva ursprungsbrottet är väl inte så rimligt.
Men jag söker ingen information om dagsläget huruvida man fortgår i sin utredning .
Det jag däremot vet är att det finns läsare här som är insatt i förfarandet av utredningen i dagsläget.

Nej jag har ingen information mer än att det handlar om en polis som grovt våldtagit och misshandlat sin sambo och i efterhand trakasserat offret.
Offret har under några år skyddat boende.
Utredningen lades ner i första läget och nu har den fortgått utan resultat i tid som jag anser är allt för lång så jag undrar vad man pysslar med..

Sen har vi den andra delen med att offret i sin tur är anmäld för förtal/trakassering (tror det va så) av polisen LW.
Och hur man tagit ställning till detta vet jag inte men det kan i sista ändan betyda att det faktiskt blir så att offret straffas och förövaren går fri.

Och som alla vet är det förundersökningssekretess på allt.
Jag avslutade helt enkelt informationen då jag ansåg att man inte kunde se på den faktan som man faktiskt behöver i det här fallet i form av dokument eller andra mer dokumenterade bevis.
Jag gillar helt enkelt inte att vidarebefordra saker i andra hand.
Men jag frågade första handen om den kunde skriva i tråden men så blev inte fallet.

Jag började dra öronen åt mig då det läckte ut de mest makabra historier från tex corruptio om prinsens inblandning i LW härvan och något jäkla palats.
Sen allt som rörde LW va ju så pass insyltat att varenda notis vilken som helst om färjeresor och våldtäkter så va han inblandad , det blev för saftigt för min smak och inte heller trovärdigt !

Men med det säger jag att LW fortfarande är den som har begått ett brott mot sin sambo och det handlar om de sakerna jag räknade upp innan.
Om det sen finns människor som till varje pris vill nita honom och historierna går överstyr så är det inget jag vill beblanda mig med då jag enbart ser till vad som är fakta och inte.
Det jag däremot har är förståelse för att man vill ha rättvisa i fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ärligt Camdrea, tycker du att det har funnits någon substans i de inlägg som användaren har gjort?

//Reimer

Lägg ner va ta på dig foliehatten!
Du vill fria den här göken till varje pris du är inte ens konsekvent!
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-30 kl. 19:47.
Citera
2011-03-30, 19:56
Medlem
Reimers avatar
MrsMagoo, om du har corruptio som främsta källa så passar nog foliehatten bäst på dig.

Hur var det nu med "Karins" besöksförbud var det sant eller bara en skröna?

//Reimer
Citera
2011-03-30, 19:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
MrsMagoo, om du har corruptio som främsta källa så passar nog foliehatten bäst på dig.

Hur var det nu med "Karins" besöksförbud var det sant eller bara en skröna?

//Reimer

Nu är inte corruptio den källan jag talar om som jag hade är det fullständigt klart".

Jag tror att det fanns ett besöksförbud men det upphävdes ganska omgående.
Notera tror.

Det finns många skrönor i det här fallet enligt mig.
Men en sak är säker han misshandlade och våldtog henne det råder inga som helst tvivel om.
Smsen som sändes visade sig vara en förfrågan från offret till en bekant som tydligen gjorde detta som man då sa va från LW vilket inte stämde!

När människor inte får den rättvisa som krävs är det kanske så att man med alla medel söker uppmärksamhet för att få sin upprättelse.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-30 kl. 20:10.
Citera
2011-03-30, 20:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nu är inte corruptio den källan jag talar om som jag hade är det fullständigt klart".

Jag tror att det fanns ett besöksförbud men det upphävdes ganska omgående.
Notera tror.

Det fanns ett besöksförbud och det upphävdes inte omgående.

Ta på dig foliehatten nu.

//Reimer
Citera
2011-03-30, 20:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det fanns ett besöksförbud och det upphävdes inte omgående.

Ta på dig foliehatten nu.

//Reimer

Då säger jag så här källa`?
Du bör belägga detta annars kan du ta både din hatt och påståendet och slänga där det hör hemma i sopnedkastet.

Din agenda är soklar här och du är den med minst trovärdighet här.
Brott kvarstår så vad ville du ha sagt?
Citera
2011-03-30, 20:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Då säger jag så här källa`?
Du bör belägga detta annars kan du ta både din hatt och påstående och slänga där det hör hemma i sopnedkastet.

Citera
2011-03-31, 09:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Världen idag har tagit fram ett intyg skrivet av den legitimerade psykoterapeuten Ann Wilkens, vilket lämnades in till Attunda tingsrätt i september 2009:

"Jag har i egenskap av hennes psykoterapeut kontaktats av närstående till mannen på ett sådant sätt som jag uppfattat som påtryckningar. Det har vid ett tillfälle lämnats ett brev till min mottagning från NN, där kopia på mitt förra intyg bifogats och patientens skyddade personnummer skrivits till för hand. I brevet uppmanas jag ta reda på sanningen och min text sägs gränsa till förtal. Vid ett senare tillfälle kontaktas jag per telefon av NN som säger att... min patient är psykiskt sjuk och behöver vård. En minut senare ringer en kollega till den polisanmälde mannen och säger samma sak. Jag vet mycket väl att han är polis, eftersom vi träffats i professionella sammanhang, då vi båda arbetade med prostitutionsfrågor. Även han vill få mig att förstå hur sjuk min patient är och att hon behöver vård. Jag uppfattar dessa kontakter som obehagliga och med syfte att utöva en påverkan till men för kontakten mellan mig och patienten. Särskilt reagerar jag på att kontaktas av en polis som jag anser borde agera med respekt för våra olika professioner. Jag har även kontaktats av Cu Stockholm och på telefon frågats ut om sekretessbelagda uppgifter om min patient. Det har för mig varit ett svårbegripligt agerande från polisens interna utredningar."

NN är troligtvis Anna-Carin Ericsdotter.

Den kollega som kontaktar är Anders Gripenlöf fd chef på prostitutionsenheten i Stockholm. Numera kollega till Wetter på gränspolisen, sedan han fått sparken från prostitutionsenheten.

Frågats ut av Cu om sekretessbelagda uppgifter?

"Karin" är psykiskt sjuk och behöver vård. Var har vi hört det tidigare?
Citera
2011-03-31, 10:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Åklagare Kristian Augustsson har fortfarande inte fattat något beslut i ärendet med "Karin". Det var ju väldigt oväntat.

Delar av ärendet har Kristian Augustsson dessutom lämnat över till hemligstämplaren. Världen idag skriver:
Citat:
Uppgifterna om att den anmälde polismannen haft kontakt med poliser som värvats till Mille Markovics sexklubbsverksamhet, har han dessutom lämnat över till Håkan Roswall, den åklagare som hemligstämplade förundersökningen om den sexbrottsdömde polischefen Göran Lindberg.

Håkan Roswall blir märkbart irriterad när Världen idag ringer upp.
– Jag har skrivit av ärendet. Det fanns inga konkreta påståenden om brott, säger Håkan Roswall.

En uppgift som Karin gett är att hon...
– Karin har ingen trovärdighet. När man kontrollerar hennes uppgifter, har de visat sig vara osanna. Det hon påstår, tar jag ingen som helst hänsyn till och fäster inget som helst avseende vid.

Så det vet du redan innan du har förhört henne?
– Påståendena är allmänt hållna, de kommer från henne och har därför ingen trovärdighet. Så enkelt är det.

Det var den första frågan...
– Nu har du fått svar på den frågan och jag kommer inte att svara på några fler frågor. Jag är inte skyldig att sitta och tjafsa om det här.

Karins advokat, Björn Hurtig, blir förvånad över Håkan Roswalls kategoriska uttalanden om hans klient.
– Det är märkligt att han kan ha en uppfattning om Karin, utan att varken ha träffat henne eller förhört henne, säger han till Världen idag.
http://www.varldenidag.se/nyhet/2011...-Karin-fallet/

Roswalls agerande är ju inget som förvånar.....
Citera
2011-03-31, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Åklagare Kristian Augustsson har fortfarande inte fattat något beslut i ärendet med "Karin". Det var ju väldigt oväntat.

Delar av ärendet har Kristian Augustsson dessutom lämnat över till hemligstämplaren. Världen idag skriver:

http://www.varldenidag.se/nyhet/2011...-Karin-fallet/

Roswalls agerande är ju inget som förvånar.....
Vidare ur samma artikel
Citat:
Även Monica Dahlström Lannes, som haft kontakt med Karin i över två år, utrycker bestörtning över Håkan Roswall kategoriska uttalande.
– Det är en anmärkningsvärd attityd, som förklarar varför ingenting görs och varför allt i stället vänds emot henne, säger hon till Världen idag.
– Hur kan åklagaren lägga ned en utredning utan beslutsunderlag? När det tydligen finns vittnen att förhöra och teknisk undersökning att genomföra.
– Det borde vara domstolens sak att värdera trovärdigheten, inte åklagarens, säger Monica Dahlström-Lannes, som varit vålds- och sexbrottsutredare i många år och kriminalkommissarie på Polishögskolan.

Sedan när är det tillåtet för en åklagare att sk*ta i vittnesmål från kollegor till LW som larmades till platsen för misshandel och som sedan körde "Karin" till sjukhus där även rättsintyg skrevs?
Kan någon vänlig själ förklara det för mig?
Citera
2011-03-31, 11:42
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
likor skrev
Sedan när är det tillåtet för en åklagare att sk*ta i vittnesmål från kollegor till LW som larmades till platsen för misshandel och som sedan körde "Karin" till sjukhus där även rättsintyg skrevs?
Kan någon vänlig själ förklara det för mig?

Att hemligstämplaren Roswall agerar som han vill och skiter i vad andra tycker har vi ju sett exempel på tidigare.

När det gäller uppgifterna att Wetter har haft kontakt med poliser som värvats till Mille Markovics sexklubbsverksamhet, så står det helt klart att han haft det. Det säger Åklagare Kristian Augustsson själv att han har haft:
Citat:
Det har du sagt nu i 2,5 månader?
– Vi har fått in en ny anmälan så sent som häromdagen. Hindrar det er från att titta på vad som hänt historiskt?
– På något sätt har det ett samband, eftersom allting påstås ha varit utfört av den här mannen och skulle ingå i något stort som hänger ihop. Den misstänkte var bekant med polisen Anders Lindgren och gick på den minnesstund som hölls i samband med hans död i januari 2008 och som var den polis som jobbade för torpeden Mille Markovic på sexklubben Club Privé.
Hur kommenterar du det?
– Det är helt nya uppgifter för mig.
Den polis du utreder kände även den polis som efterträdde Anders Lindgren som sexklubbsdirektör på Club Privé?
– Det där känner jag ju till i och för sig, men jag visste inte att det fanns några sådana kopplingar.
http://www.varldenidag.se/nyhet/sver...arande-passiv/
Citera
2011-03-31, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Att hemligstämplaren Roswall agerar som han vill och skiter i vad andra tycker har vi ju sett exempel på tidigare.

När det gäller uppgifterna att Wetter har haft kontakt med poliser som värvats till Mille Markovics sexklubbsverksamhet, så står det helt klart att han haft det. Det säger Åklagare Kristian Augustsson själv att han har haft:

http://www.varldenidag.se/nyhet/sver...arande-passiv/
Kan det vara så att Roswall ger f*n i att agera för att brotten som Wetter blivit anmäld för skall hinna bli preskriberade?
Citera
2011-03-31, 16:02
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ska förklara för dig vad jag menar är att man genom världen i dag blandar in LW med GL vilket jag inte har träffat på varken då jag hade full information i fallet och jag betvivlar på att det har ändrats.
Och därmed efter mitt studerande av just Världen i dags artiklar säger jag att man är lögnaktig i den blaskan.

Jag har varit väldigt insatt i det här fallet och brottet så några större förändringar i själva ursprungsbrottet är väl inte så rimligt.
Men jag söker ingen information om dagsläget huruvida man fortgår i sin utredning .
Det jag däremot vet är att det finns läsare här som är insatt i förfarandet av utredningen i dagsläget.

Nej jag har ingen information mer än att det handlar om en polis som grovt våldtagit och misshandlat sin sambo och i efterhand trakasserat offret.
Offret har under några år skyddat boende.
Utredningen lades ner i första läget och nu har den fortgått utan resultat i tid som jag anser är allt för lång så jag undrar vad man pysslar med..

Sen har vi den andra delen med att offret i sin tur är anmäld för förtal/trakassering (tror det va så) av polisen LW.
Och hur man tagit ställning till detta vet jag inte men det kan i sista ändan betyda att det faktiskt blir så att offret straffas och förövaren går fri.

Och som alla vet är det förundersökningssekretess på allt.
Jag avslutade helt enkelt informationen då jag ansåg att man inte kunde se på den faktan som man faktiskt behöver i det här fallet i form av dokument eller andra mer dokumenterade bevis.
Jag gillar helt enkelt inte att vidarebefordra saker i andra hand.
Men jag frågade första handen om den kunde skriva i tråden men så blev inte fallet.

Jag började dra öronen åt mig då det läckte ut de mest makabra historier från tex corruptio om prinsens inblandning i LW härvan och något jäkla palats.
Sen allt som rörde LW va ju så pass insyltat att varenda notis vilken som helst om färjeresor och våldtäkter så va han inblandad , det blev för saftigt för min smak och inte heller trovärdigt !

Men med det säger jag att LW fortfarande är den som har begått ett brott mot sin sambo och det handlar om de sakerna jag räknade upp innan.
Om det sen finns människor som till varje pris vill nita honom och historierna går överstyr så är det inget jag vill beblanda mig med då jag enbart ser till vad som är fakta och inte.
Det jag däremot har är förståelse för att man vill ha rättvisa i fallet.

Lägg ner va ta på dig foliehatten!
Du vill fria den här göken till varje pris du är inte ens konsekvent!

Fattar inget. /C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in