Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-05, 12:14
Medlem
magers avatar
Kan det vara så att G var där med Mogger? Förstår inte hur man tappar ner en ryggsäck som förmodligen innehåller en del grejer som de anser vara värdefulla (cans, verktyg osv?). Det här är bara en ren gissning men kan det vara så att mogger använde ryggsäcken som ett rep så G skulle komma ner, och han helt enkelt inte orkar hålla i om G halkade, sen stack därifrån i panik? Mogger ska ha haft utegångsförbud men på hans flogg har han inte uppdaterat i tisdags och onsdags.. vilket jag finner märkligt då han antagligen hade gjort det om han varit hemma..

Det här är bara gissningar. Så det är INTE sant, fick bara en känsla av att det kan vara så.

Sen skulle jag också tro att mrmono vet mer än han säger, du har betett dig lite halt genom hela tråden...
Senast redigerad av mager 2010-03-05 kl. 12:16.
Citera
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Känns som att det är fler personer i den här historien än den mystiske Sean som vet mer än de säger.

Han kanske var mobbad, eller skaffat sig ovänner på annat sätt.

En "olycka" händer så lätt.

Ungdomar nuförtiden drar sig inte för någonting.

Verkligen.

När folk nu på slutet började komma in på alternativa teorier så har vissa gått i försvarsställning, och det gör man väl bara om man känner någon. Men ens då, varför ska man försvara något/någon?
Citera
Medlem
Ksprs avatar
Ny artikel på aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6725586.ab av texten så verkar det som denna Jean/Sean har tagit betalt för att visa platser tidigare.
Citera
Medlem
123duesnes avatar
Eftersom mobberblack killens ryggsäck fans där måste han varit där innan (alltså brutit upp dörren) eller varit där sammtidigt som G
Citera
2010-03-05, 12:15
Medlem
En hund ligger begraven här. Vissa av "vännerna" verkar veta betydligt mer än vad man säger. Tydligen är det viktigare att rädda sitt eget skinn än att killens familj får veta vad som verkligen hände.
Citera
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hur vet du att han inte tappade den där i förrgår?

Har jag någonsin påstått att jag vet när han tappade den? Är du inte läskunnig? Jag skrev att det står på floggen att det är hans - inte NÄR han tappade den.
Citera
Medlem
PappasPralins avatar
[quote=midvinternatt][quote=PappasPralin]
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Vad fan betyder flogg förresten? Hade aldrig hört talas om det innan.

Eller att den låg på/vid avsatsen...
Men med tanke på att det låg handskar bredvid känns det lite knepigt om den fanns nere i schaktet. Och att någon säger sig ha glömt åtminstonde väskan där tidigare är ju platsen intressant.

Frågan "vem har varit var när" är intressant kopplat till väskan.

Från AB's artikel: "Vid tiotiden i onsdags kväll började klätterutbildade brandmän att ta sig in i schaktet. Med säkerhetsselar, rep och hjälm firade de sig sakta ner. Efter ett tag hittade de en ryggsäck och ficklampa på en avsats, den lös svagt i mörkret. Längre ner i schaktet låg Gabriel död. Han hade fallit ut för stup."
(källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6725586.ab )

Hur länge räcker batterierna i en ficklampa?
Senast redigerad av PappasPralin 2010-03-05 kl. 12:18.
Citera
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMono
Det bevisar heller inget när du säger "han kunde ha tappat den där iförrgår".

Det är inte upp till mig att bevisa att han har tappat den där innan. Det är upp till dig att bevisa att han tappade den där innan.

Sen är ju frågan, hur "tappar" man en väska bara sådär?
Citera
2010-03-05, 12:18
Medlem
123duesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mager
Kan det vara så att G var där med Mogger? Förstår inte hur man tappar ner en ryggsäck som förmodligen innehåller en del grejer som de anser vara värdefulla (cans, verktyg osv?). Det här är bara en ren gissning men kan det vara så att mogger använde ryggsäcken som ett rep så G skulle komma ner, och han helt enkelt inte orkar hålla i om G halkade, sen stack därifrån i panik? Mogger ska ha haft utegångsförbud men på hans flogg har han inte uppdaterat i tisdags och onsdags.. vilket jag finner märkligt då han antagligen hade gjort det om han varit hemma..

Det här är bara gissningar. Så det är INTE sant, fick bara en känsla av att det kan vara så.

Sen skulle jag också tro att mrmono vet mer än han säger, du har betett dig lite halt genom hela tråden...

Mogger påstår att han aldrig träffat G
Citera
2010-03-05, 12:19
Medlem
magers avatar
[quote=PappasPralin][quote=midvinternatt]
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin

Från AB's artikel: "Vid tiotiden i onsdags kväll började klätterutbildade brandmän att ta sig in i schaktet. Med säkerhetsselar, rep och hjälm firade de sig sakta ner. Efter ett tag hittade de en ryggsäck och ficklampa på en avsats, den lös svagt i mörkret. Längre ner i schaktet låg Gabriel död. Han hade fallit ut för stup." (källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6725586.ab )

Precis, jag tror G var där med mogger och han ramlade ner i samband med att ryggsäcken föll.. och nu har mogger försökt täcka det med en lite "hehe såg att dom hittade min ryggsäck, vilket sammanträffande hehe "
Citera
2010-03-05, 12:20
Medlem
magers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123duesne
Mogger påstår att han aldrig träffat G
Jo, men han kanske ljuger om det..

Vet ingen vem Mogger är? Kan det vara sean?
Citera
2010-03-05, 12:23
Medlem
[quote=PappasPralin][quote=midvinternatt]
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin

Från AB's artikel: "Vid tiotiden i onsdags kväll började klätterutbildade brandmän att ta sig in i schaktet. Med säkerhetsselar, rep och hjälm firade de sig sakta ner. Efter ett tag hittade de en ryggsäck och ficklampa på en avsats, den lös svagt i mörkret. Längre ner i schaktet låg Gabriel död. Han hade fallit ut för stup."
(källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6725586.ab )

Om det nu är som aftonblaskan skriver är det ju som jag skrev i den post du har citerat frågan vem har varit var när intressant kopplat till väskan. Tror polisen vet bra mycket mer än vi vanliga människor som följer det via aftonbladet/expressen... kommer nog svar på våra frågor ganska snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in