Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-04, 12:40
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
http://sp0.fotolog.com/photo/32/29/107/cashkash/1248525146812_f.jpg

Undra vad man hinner tänka och på vad när man trillar ner där, vill verkligen veta det...
Citera
2010-03-04, 12:43
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosse374
Teori; Låset var sönderbrutet sen innan, grabben går in för att kolla vad som finns bakom dörren, är mörkt, ser inte stupet och trillar ner.

Den tror jag på + att det kan nog varit lite halt.
Citera
2010-03-04, 12:45
Medlem
Cruachans avatar
Fy fan vad tråkigt för alla inblandade. Jävlar, en svår tid väntar.

Tror ni dom bommar igen skiten nu?
Citera
2010-03-04, 12:48
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Bommar de inte igen skiten med tung plåt och svetsar så är det ju verkligen något fel...
Citera
2010-03-04, 12:49
Medlem
ErikJs avatar
Hur är det med stanken, kylan och råttor därnere? Är det riktigt jävla kallt, luktar illa och massa råttor som springer mellan benen på en hela tiden eller hur är det?

Kommer ihåg att det gick någon dokumentär på femman för massa år sedan där dom filmade från massa olika tunnlar och valv.
Citera
2010-03-04, 12:52
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Bommar de inte igen skiten med tung plåt och svetsar så är det ju verkligen något fel...

Det finns alltid andra vägar att ta sig in på.....
Citera
2010-03-04, 12:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Nä , de kommer att lämna det öppet .

Men för att stilla kommande nyfikenhet om "Gabbes Schakt" borde de redogöra för vad schaktet används till och var det leder.
30 meter är en hel del, kan detta verkligen stämma??
Klätterutrustning borde vara obligatoriskt för utforskningar likt denna.
Citera
2010-03-04, 12:54
Medlem
sfms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faixer
Nej, det finns fler armeringsjärn men mina skills i paint är begränsade. Jag vet inte efter hur många meter dom tar slut, men jag vet att dom gör det.
Sen ska ni ta dom där 30 metrarna med en nypa salt.

Till en vägg.

Sen har det suttit lås där då och då men det är lås som är köpta från Clas Ohlson.
Okej, så man kan gå in genom dörren, gå direkt till höger, följa den 30 cm breda "bron" till - ingenting, bara en vägg? Med andra ord helt ospännande, egentligen? Schaktet då... Brukar folk ta sig ner där på något sätt eller är det omöjligt och man MÅSTE vända när järnen tar slut? Jag fattar så klart att man inte kan hoppa 25 meter och mjuklanda, men det kanske finns något sätt att ta sig ner längre ändå?

Jag gissar att en oerfaren UE:are klättrar ner på järnen, tycker att det går ganska smidigt att ta sig ner och sen lägger man för mycket av tyngden på den fot man flyttar ner och så tar järnen slut och det blir helt omöjligt att rädda situationen utan det enda man kan hoppas på är att fallet inte är så högt.
Citera
2010-03-04, 12:55
Medlem
acshighs avatar
Detta är så otroligt tragiskt!

Det rör sig förmodligen om det schakt faixer beskriver och det är ett ventilationsschakt till OKQ8:s garage, dvs fd. katarina skyddsrum.

Jag gick förbi ingången förra sommaren och redan då var låset uppbrutet och dörren stod på vid gavel i princip rakt ut mot allmänheten.

Det är alltså inte 13-åringen och hans kompis som har brutit upp detta utan någon annan, och för länge sen. De har väl sedan klättrat in och varit nyfikna.
Det är riktigt jävla ruttet att inte detta inte har fixats av ägarna, förmodligen har de inte ens nån koll alls. De har med andra ord inte ens inspekterat dessa dörrar på minst 9månader, och har dom det så har dom väl skitit i att åtgärda det.
Citera
2010-03-04, 12:58
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acshigh
...Det är riktigt jävla ruttet att inte detta inte har fixats av ägarna, förmodligen har de inte ens nån koll alls. De har med andra ord inte ens inspekterat dessa dörrar på minst 9månader, och har dom det så har dom väl skitit i att åtgärda det.
Eh, det är väl riktigt ruttet av de som klippt upp låset från början eller?
Citera
2010-03-04, 13:06
Medlem
Bensaxs avatar
Det var bara en tidsfråga innan något sånt här skulle inträffa.
Ovan, illa förberedd eller bara otur?
Hur som helst är inte utforskande i något mörker speciellt ofarligt.
När man sen drar ner under jord i mer syrefattig miljö så ökar man på farligheten.
Dammet på saker man skall gå på/ta i för att gå vidare i mörkret är läskigt halt och något folk aldrig tänker på.
Bara gå till vilken väl trafikerad gata som helst och försök att klättra uppför ett stuprör.
Det brukar vara en hinna damm på som gör det mycket svårt att få ett fast grepp.

Jag beklagar verkligen sorgen.

Och till er som fortsätter med er udda hobby, var försiktiga.
Citera
2010-03-04, 13:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faixer
Nej, det finns fler armeringsjärn men mina skills i paint är begränsade. Jag vet inte efter hur många meter dom tar slut, men jag vet att dom gör det.
Sen ska ni ta dom där 30 metrarna med en nypa salt.

Till en vägg.

Sen har det suttit lås där då och då men det är lås som är köpta från Clas Ohlson.

Lås som detta bryts alltså upp kontinieligt?
Inte helt lätt för "ägarna" att hinna sätta dit nya.
Hur tänker man som, i alla fall äldre än 13, när man bryter ett sånt lås, ersätter man det när man är färdig? Dvs sätter dit ett nytt som någon i tråden undrade tidigare?
Jag antar att man inte gör det o jag antar att chansen nu finns att det inte var Gabriel o Sean (?) som knäckte det här låset....det var redan knäckt....

Det går ju inte att säja om de skulle gått ner där om hänglåset varit helt (om vi nu förutsätter att det inte var det), kanske hade de gjort det ändå, kanske hade de valt en annan väg men om jag var den som lämnat låset öppet senast skulle jag må skit nu....

Gabriel gjorde som sagt ett felval som kostade honom livet o felet var givetvis hans eget men många faktorer spelade in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in