Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-07, 16:50
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Det har diskuterats tidigare, och förmodligen är det Gabriels ficklampa som legat kvar och lyst. För Moggerblacks ficklampa låg i den stängda ryggsäcken.

Ryggsäcken ska ha varit öppen enligt tidgare uppgifter så det är bäst vi håller oss till det så inte hela skiten spricker på det
Citera
2010-03-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alandriel
Den Sean som nämns i floggen, kan ju vara den där Sean A*******n som var gemensam vän med hela högen och som faktist ville rentvå sej själv

Den Sean som utpekats här kan förstås vara vän med hela gänget. Men det finns hittills inget godtagbart samband på det. Hur kan du då säga att han var gemensam vän med hela högen?

Men visst KAN den utpekade Sean vara rätt Sean. Men det finns som sagt inga bevis för det. Dock skulle jag gärna se den där bilden som Moggerblack hade som profilbild på fotolog. Om den föreställer den utpekade Seans löparkompis från Minimaran så skulle det finnas en del att förklara.
Citera
2010-03-07, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Ryggsäcken ska ha varit öppen enligt tidgare uppgifter så det är bäst vi håller oss till det så inte hela skiten spricker på det

Jag såg det nyss! Senaste gången jag var inne i tråden tror jag det snackades om att den var stängd, eller så tog jag det för givet. Att kasta en öppnad ryggsäck över ett stup känns....
Citera
2010-03-07, 17:04
Medlem
Zorshas avatar
Kan vi inte, för enkelhetens o möjliggörandet av en genomförbar diskussions skull, börja kalla den mystiske Sean för Jean, som TS ju själv gjorde först?
De som vill envisas med att nysta runt stackars Sean A*****son kan ju kalla honom för Sean då, så kan vi andra som fattat att han är i fjällen med mamsen o papsen o inte har en aning om att han hamnat på FBIs (FlashBack International) Most Wanted lista, få bättre möjlighet att påpeka att NEJ det där var Jean, inte Sean, som skulle gjort si el så?
Mycket lättare att föra diskussionen framåt då.

Sean: Finns på riktigt, är i Sälen ovetandes om sin nya massmördarstatus, alla vet nu vem han är, vad han äter till frukost o hur han sen förbränner det under dagen.

Jean: Kan finnas, vi o alla andra på planeten VILL gärna veta allt det ovannämnda om honom.

Enkelt va?
Citera
2010-03-07, 17:06
Medlem
Foveas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Tack! Du har lyckats sammanställa det jag och några till försökt att förmedla i tråden, bra jobbat!

I mitt försök att ta reda på mer om dessa 200:- som grämer mig (Hur visste t.ex. Risan om de 200:-, eller nämnde han dem först efter att tidningarna hade uppmärksammat det?)

Så råkade jag stöta på det här inlägget som verkar ha försvunnit helt från allas uppmärksamhet.

https://www.flashback.org/sp21805589

En polare sa att han möjligtvis mötte killen, som brukar måla graffiti i Vallentuna, på Highlights. Killen sa att han och några kompisar varit nere i några tunnlar och skulle ned igen sen.

Det kan tolkas på olika sätt, men jag tolkar det som att detta skedde under samma dag, dvs de hade varit nere, de hade kommit upp, och de skulle ner igen samma kväll. (Detta ska ju ha varit G's första besök så detta måste ha skett samma dag).

Det är alltså tal om "flera" enligt denna saga. Hmm.. Kan vara värt att ta en titt på om någon orkar PMa Joaquinz som inte varit aktiv i tråden förutom de 2 inläggen.

Moggs väska kanske är inblandad ändå...?
Citera
2010-03-07, 17:24
Medlem
Har letat men inte hittat.

Någon som kan hitta fotologen med Seans dementi?
Citera
2010-03-07, 17:24
Medlem
Foveas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Dom kommer nog aldrig att ha någon avgörande betydelse.
Ingen kan ju bevisa vilka de 200:- var.
Han kan ju ha bjudet hela gänget på Mc D innan avfärd
Lånat ut dom ( till Risan t.ex)
Köpt ficklampor and so whatever...
Eller kanske betalat 200:- till en guide (vem som helst av de som nämts i tråden)

Yup, jag kollade upp det hela lite noggrannare.

För det första har det visat sig att den första som faktiskt nämnde dessa 200:- var Risan i floggen som fortfarande ligger uppe och har länkats till av mig i första inlägget.

Han baserade troligtvis det på att han fick höra att hans mor hade gett honom 200:-.

Att han skulle betalat någon Sean 200:- är alltså i stort sett bara lögner och spekulationer (Trist att tidningarna redan har tagit upp det med stora rubriker)

Det har också visat sig att G hade varit inne på Highlights under, vad jag tolkar som, samma dag och handlat färg (Troligtvis för dessa 200:-) enligt en person. Där har han varit med flera kompisar.

Jag finner det fortfarande som troligast att Risan och G har varit ute på UE-äventyr, och G har omkommit. Risan har ljugit om det.

Jag är inte helt insatt i Keon och Mogger-historian, men de skulle kunna varit med.

Scenariot är då som följer:

Grabbarna ger sig ner i tunneln och målar. Färgen tar slut, de återvänder till Highlights för att köpa mer. Även den färgen tar så småningom slut.

Någon påminner om att moggers väsa ligger nere i schaktet, och G som ska visa sig värdig tar på sig uppgiften att hämta den. Grabbarna var nya inom UE och således hade de väldigt dålig information om hur långt schaktet var samt hur halt det var.

Olyckan skedde och grabbarna bestämde sig för att hålla tyst om det.

Risan blir uppringd och blir frågad om G har nämnt något namn till honom. Han får panik och säger ett namn taget från någon tidigare konversation de haft, troligtvis en person han hört talas om men som inte var med. Sean.

CASE CLOSED!

Kan även vara så att Risan inte var med, men visste om vilka G var med, dock skyddar han gruppen ändå.
Citera
2010-03-07, 17:25
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokkoko

Du menar Jeans..?
Citera
2010-03-07, 17:25
Medlem
Foveas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokkoko

Postade den i mitt längsta inlägg någon sida tillbaka.

http://www.fotolog.com/v_tunaflogg/26017924
Citera
2010-03-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Det har också visat sig att G hade varit inne på Highlights under, vad jag tolkar som, samma dag och handlat färg (Troligtvis för dessa 200:-) enligt en person. Där har han varit med flera kompisar.

Det där är ju lika lite visat som att G gett 200:- till S.
Citera
2010-03-07, 17:27
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea

G har inte varit på Highlights då, de har redan tillfrågats.
Citera
2010-03-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Du menar Jeans..?

I dementin skrev han under med Sean, men om du vill ha det till Jean så visst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in