Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Dom kommer nog aldrig att ha någon avgörande betydelse.
Ingen kan ju bevisa vilka de 200:- var.
Han kan ju ha bjudet hela gänget på Mc D innan avfärd
Lånat ut dom ( till Risan t.ex)
Köpt ficklampor and so whatever...
Eller kanske betalat 200:- till en guide (vem som helst av de som nämts i tråden)
Yup, jag kollade upp det hela lite noggrannare.
För det första har det visat sig att den första som faktiskt nämnde dessa 200:- var Risan i floggen som fortfarande ligger uppe och har länkats till av mig i första inlägget.
Han baserade troligtvis det på att han fick höra att hans mor hade gett honom 200:-.
Att han skulle betalat någon Sean 200:- är alltså i stort sett bara lögner och spekulationer (Trist att tidningarna redan har tagit upp det med stora rubriker)
Det har också visat sig att G hade varit inne på Highlights under, vad jag tolkar som, samma dag och handlat färg (Troligtvis för dessa 200:-) enligt en person. Där har han varit med flera kompisar.
Jag finner det fortfarande som troligast att Risan och G har varit ute på UE-äventyr, och G har omkommit. Risan har ljugit om det.
Jag är inte helt insatt i Keon och Mogger-historian, men de skulle kunna varit med.
Scenariot är då som följer:
Grabbarna ger sig ner i tunneln och målar. Färgen tar slut, de återvänder till Highlights för att köpa mer. Även den färgen tar så småningom slut.
Någon påminner om att moggers väsa ligger nere i schaktet, och G som ska visa sig värdig tar på sig uppgiften att hämta den. Grabbarna var nya inom UE och således hade de väldigt dålig information om hur långt schaktet var samt hur halt det var.
Olyckan skedde och grabbarna bestämde sig för att hålla tyst om det.
Risan blir uppringd och blir frågad om G har nämnt något namn till honom. Han får panik och säger ett namn taget från någon tidigare konversation de haft, troligtvis en person han hört talas om men som inte var med. Sean.
CASE CLOSED!
Kan även vara så att Risan inte var med, men visste om vilka G var med, dock skyddar han gruppen ändå.