Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-04, 17:47
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Men om man är 13 år vill man ofta visa sig "häftig" och "cool" inför kompisarna. Då räcker det inte med att komma till skolan imorgon och säga "jag gick ned i den och den tunneln helt ensam inatt". Vilka 13 åriga skolkamrater hade trott på den personen om han inte har med sig något vittne till det hela?
Det troligaste är att man hade blivit retad och mobbad samt kallad mytoman.

Dessutom är det väldigt få (tror jag) som skulle våga dra ned där ensamma om kvällarna när man är 13 år gammal. Knappast som att smita in till stan en onsdagkväll med liv och rörelse runt sig. Att gå ned i dessa tunnlar kräver nog sin man (om man ska göra det ensam dvs) och så jävla tuff är man inte som 13-åring, möjligen om man känner av ett grupptryck från kompisarna.

You said it. Och att TS även skriver att han eventuellt gått ned med en person som t.o.m. är namngiven tycker jag talar sitt tydliga språk. Det måste ju självklart inte vara just denne Sean, men troligast är helt klart att han inte gått ned själv, utan nu sitter det antagligen någon kompis till honom någonstans med en fet, jävla ångest.
Citera
2010-03-04, 17:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kepka
från: https://www.flashback.org/t134489p12

väldigt tragiskt fall.
R.I.P

Vetja om det stått olåst sedan dess?
Enligt:
https://www.flashback.org/sp4461794
Ska det finnas två ventilationstrummor där, är det rätt, den vi fått se bilder på här?
Citera
2010-03-04, 17:48
Medlem
roflmao123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cesarcesar
2009-11-10, 23:03

va där idag [akaytemplet], var låst.
men hade med mig fetaste bultisen, fick upp gallret. riktigt feta bilder fikc jag.

https://www.flashback.org/sp19731552

Citera
2010-03-04, 17:50
Medlem
Dachoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Men om man är 13 år vill man ofta visa sig "häftig" och "cool" inför kompisarna. Då räcker det inte med att komma till skolan imorgon och säga "jag gick ned i den och den tunneln helt ensam inatt". Vilka 13 åriga skolkamrater hade trott på den personen om han inte har med sig något vittne till det hela?
Det troligaste är att man hade blivit retad och mobbad samt kallad mytoman.

Dessutom är det väldigt få (tror jag) som skulle våga dra ned där ensamma om kvällarna när man är 13 år gammal. Knappast som att smita in till stan en onsdagkväll med liv och rörelse runt sig. Att gå ned i dessa tunnlar kräver nog sin man (om man ska göra det ensam dvs) och så jävla tuff är man inte som 13-åring, möjligen om man känner av ett grupptryck från kompisarna.

Jag brukade jämt gå till övergivna hus och UEa med mina kompisar när jag var i samma ålder men det var inte pga grupptrycket, man gjorde ju de bara för spänningen och för att de var kult

Vila i fred.
Citera
2010-03-04, 17:50
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflmao123

Aa, för det där inlägget är ju typ 4 månader gammalt...
Citera
2010-03-04, 17:52
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflmao123

Tycker det är löjligt att hålla på att länka till de där inläggen. Även om det är jävligt dumt att klippa upp låset så är det knappast hans fel att 13-åringen är död, och att försöka hitta någon syndabock är bara löjligt.

13-åringen får skylla sig själv, han är ansvarig för sin egen död.
Citera
2010-03-04, 17:55
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
En bild på mina fötter när jag står på det sista armeringsjärnet
http://spa.fotolog.com/photo/42/22/67/vembryrsig/1257488653455_f.jpg

Fyfan det där ser totalt jävla livsfarligt ut, är det bara några armeringsjärn man har att klättra på?
Citera
2010-03-04, 17:57
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dachom
Jag brukade jämt gå till övergivna hus och UEa med mina kompisar när jag var i samma ålder men det var inte pga grupptrycket, man gjorde ju de bara för spänningen och för att de var kult

Vila i fred.

Ja men jag skrev att en anledning till att man gör "dumma saker" när man är yngre beror på grupptrycket. Men i detta fall tror ju vissa att Gabriell gått ned ensam så inte ens grupptrycket skulle kunna få honom "att bevisa att han är häftig".

Oftast vill man (och speciellt barn) ha credd för det dom gör. Uppskattning, ryggdunkningar eller belöningar. Och man får inte mycket credd av sina vänner/sin familj om man nämner att man ensam dragit iväg och kört UE i slussens tunnelsystem. Det enda man kan få då är möjligen en biljett till psykvården eller någon socialmyndighet för att göra en utredning.

Så enligt mig (och troligen flera med mig) så måste ha rimligtvis ha haft minst en kompis med sig. Dessutom är det oftast betydligt tråkigare att uppleva saker ensam. Det gäller de i de flesta sammanhangen.

Oavsett vad så är denna historia förbannat tragisk. Tycker enormt synd om killen, hans familj och alla hans vänner och bekanta.
Citera
2010-03-04, 18:00
Medlem
roflmao123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Tycker det är löjligt att hålla på att länka till de där inläggen. Även om det är jävligt dumt att klippa upp låset så är det knappast hans fel att 13-åringen är död, och att försöka hitta någon syndabock är bara löjligt.

För att hitta ett möjligt samband är att leta syndabock?
Givetvis är det ungens fel att han är död men det är fortfarande Allmänfarlig vårdslöshet att bryta upp låset, uppenbarligen av en anledning.
Citera
2010-03-04, 18:01
Medlem
Satt uppe länge i natt och följde tråden, såg sedan artikeln på svd.se när jag vaknat. Trist slut på det hela.

Det skrivs om någon dörr med låsbult, var är den i förhållande till schaktet? För på en bild som postats här i tråden såg det ut att vara en gallerlucka med dagsljus utanför, och så schaktet direkt innanför? Någon hade varit där för att kolla på målningen längst ner i schaktet, om jag förstod rätt, och hade även postat bild på denna... Men på teknosolvs senaste bild syns ingen målning?

Går folk ner på armeringsjärnen och tar sig sedan vidare ner på något sätt? Varför då, kommer man någonstans? Är det där nere målningen är?

Om man tog sig förbi schaktet verkade det ju på tidigare inlägg inte heller gå att komma någonstans, eller? Det länkades också till ett inlägg i en annan tråd där Akaytemplet diskuterades, sedan skrev någon att han varit där och klippt upp låset, men har denna ingång med schaktet någon förbindelse med Akay, eller varför skulle det annars vara detta lås cesarcesar skrev att han klippt upp?

Är inte stockholmare och inte heller UEare, är bara nyfiken på hur det hänger ihop...
Citera
2010-03-04, 18:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe

Det handlar väl inte om att hitta någon syndabock?
Men om jag varit den som klippt låset hade jag mått skit idag.
Dessutom kanske det vore på sin plats att även de mest erfarna UEare tänker sig för när de tar sig in på låsta ställen, de som kommer efter kanske är betydligt yngre o oerfarnare....
Lite ansvar kan man faktiskt ta, eller?
Utan att för den skull tycka att det var låsklipparens fel, det som hände.

Likadant med exakta beskrivningar av var farliga schakt som detta ligger på forum som det här.
Kan mycket väl tänka mej att många yngre läser....

Jag har full förståelse för spänningen i UE men när det handlar om farliga ställen kanske man inte är mogen att ta sig dit förrän man är moget att ta ansvar för de som är yngre om suger i sig som svampar heller?

Som att en 18åring bjuder en 13åring på sprit...lika omoget.
Citera
2010-03-04, 18:04
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Fyfan det där ser totalt jävla livsfarligt ut, är det bara några armeringsjärn man har att klättra på?
Ja precis, ca en fjärdedel av schaktet är försett med ej avklippta armeringsjärn som man kan klättra på. Stiger man längst ut på ett armeringsjärn så böjs det med all sannolikhet och man faller ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in