Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-04, 17:18
Medlem
Tragiskt...

Men det är ett under att det inte händer oftare,med tanke på hur det kan se ut.
Citera
2010-03-04, 17:21
Medlem
En polare sa att han möjligtvis mötte killen, som brukar måla graffiti i Vallentuna, på Highlights. Killen sa att han och några kompisar varit nere i några tunnlar och skulle ned igen sen.
Citera
2010-03-04, 17:22
Medlem
Giant Squids avatar
Verkar inte som de fick tag på någon från FB till P4 Extra.

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=3485364
Citat:
"En av grindarna stod olåst"

Verksamheten "Urban explorers" söker sig till okända rum
Citera
2010-03-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Hur kan du vara så säker på att denna person inte redan är känd?

Kan ju lika gärna ha varit han som visat poliserna?
Tror du inte media hade fått nys om det?

Dessutom står där "Ingen misstanke om brott", hade de verkligen skrivit så ifall de vetat att han inte var ensam?
Inte utan förhör i alla fall.
Citera
2010-03-04, 17:23
Medlem
Tratts avatar
Om Sean hade varit med tror ni inte han hade ringt och sagt att han ramlat? Eller så knuffade Sean helt enkelt ner honom.
Citera
2010-03-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joaquinz
En polare sa att han möjligtvis mötte killen, som brukar måla graffiti i Vallentuna, på Highlights. Killen sa att han och några kompisar varit nere i några tunnlar och skulle ned igen sen.

Fick precis reda på att det var killen som dog min polare pratade med, alternativt en av de killen var med. De var alltså förmodligen där för att klottra, då han varit på Highlights innan.
Citera
2010-03-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leathermouth
Vila i frid!
Men seriöst.. tråden var precis låst för att mod var tvungen att ta bort ett par hundra inlägg med OT, det känns väl lite onödigt att komma och fylla på nu.

Vore inte så roligt ifall tråden låses permanent.
Citera
2010-03-04, 17:25
Medlem
saprofyt.s avatar
Ärligt talat, det är inte så troligt att en snubbe på 13 bast går ned i en sådan "grotta" ensam.
Citera
2010-03-04, 17:33
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shmuunk
Tror du inte media hade fått nys om det?

Dessutom står där "Ingen misstanke om brott", hade de verkligen skrivit så ifall de vetat att han inte var ensam?
Inte utan förhör i alla fall.

Vad borde de ha skrivit menar du, ifall de fått nys om det?

Jag vet faktiskt inte, men jag förstår inte vad en 13-åring skulle gå ner dit själv för.
Citera
2010-03-04, 17:33
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Ärligt talat, det är inte så troligt att en snubbe på 13 bast går ned i en sådan "grotta" ensam.

Varför skulle inte det vara troligt? Unga tonåringar tänker inte längre än näsan räcker. De är nyfikna av naturen och tar inte så speciellt stor notis om eventuella risker.
Citera
2010-03-04, 17:43
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Varför skulle inte det vara troligt? Unga tonåringar tänker inte längre än näsan räcker. De är nyfikna av naturen och tar inte så speciellt stor notis om eventuella risker.

Men om man är 13 år vill man ofta visa sig "häftig" och "cool" inför kompisarna. Då räcker det inte med att komma till skolan imorgon och säga "jag gick ned i den och den tunneln helt ensam inatt". Vilka 13 åriga skolkamrater hade trott på den personen om han inte har med sig något vittne till det hela?
Det troligaste är att man hade blivit retad och mobbad samt kallad mytoman.

Dessutom är det väldigt få (tror jag) som skulle våga dra ned där ensamma om kvällarna när man är 13 år gammal. Knappast som att smita in till stan en onsdagkväll med liv och rörelse runt sig. Att gå ned i dessa tunnlar kräver nog sin man (om man ska göra det ensam dvs) och så jävla tuff är man inte som 13-åring, möjligen om man känner av ett grupptryck från kompisarna.
Citera
2010-03-04, 17:44
Medlem
Satt och läste tråden igår natt innan jag gick och la mig. Då kunde jag bara hoppas att det skulle bli ett lyckligt slut. Har läst igenom hela tråden nu och känner mig tom. Det var inte så här man ville att det skulle sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in