Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Jag begriper faktiskt inte heller.
"Det är som sagt riktigt jävla dumt att dom inte fixat dörren dit, det går en "plattform" på ca 1 meter bakom dörren sedan kommer stupet, det finns dock en liten väg att gå på längst väggen som kanske är 30 cm. Kanske värt att nämna att allt där bakom lutar och täckt med damm, alltså är det lätt att halka. Stupet är uppdelat i två delar, ett stort och ett mindre. Troligtvis försökte han klättra ner för armeringsjärnen och märkte inte att dom slutade efter ett par meter."
Så bilden visar alltså när killarna upptäckte att armeringsjärnen tog slut? För om det finns en liten väg att gå på längst väggen bör ju killarna på bilden rimligtvis gå där?
Jo men lugn nu. Om du är 13 år eller 45 år gammal och klättrar längs ett 30 meters stup (för dom ser ju iaf att det är ett stup dock kanske inte hur djupt det är) och din enda livlina är dessa armeringsjärn. Jag hoppas du för varje steg nedåt känner efter och håller i dig i stängerna ovanför tills foten sitter på nästa pinne.
Ska Gabriel ha traskat ned längs dessa armeringsjärn och plötsligt känt att han inte får fäste vid något järn och då tänkt
Jag får alltså inte ihop det. Sen undrar jag även vad för något nöje det finns med att klättra ned 5 meter för att sedan gå upp igen eller går det på något sätt med hjälp av kanten som du beskriver att faktiskt ta sig ned dessa 30 meter och nå nästa platta?
Är detta område det mest farliga i Sthlm eller finns det värre ställen?