Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-04, 12:31
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Men om armeringsjärnen tar slut efter några meter förstår jag ingenting längre. Om fallet är 30 meter och armeringsjärnen tar slut efter cirka 5 meter. Gör man ett frivilligt hopp de sista 25 meterna för att landa någon annanstans som man inte vet något om?

Nu får jag definitivt inte ihop bitarna längre. Eller det kanske är så att man klättrar ned 5 meter och sedan upp igen? Då förstår jag inte vad det skulle ge för glädje...

Någon som kan förklara hur ni UE:are tänker och varför dessa armeringsjärn är så spännande?

Det kan du läsa om bland annat här: https://www.flashback.org/t134489

och här: https://www.flashback.org/sok/akay?f=76
Citera
2010-03-04, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av faixer
Här är en illustration av hur det ser ut, hoppas det hjälper!

http://i47.tinypic.com/2vhyjaq.jpg

Tack, nu förstår jag!
Men armeringsjärnen tar alltså slut? Efter hur många meter då?
Citera
2010-03-04, 12:32
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Jag begriper faktiskt inte heller.

"Det är som sagt riktigt jävla dumt att dom inte fixat dörren dit, det går en "plattform" på ca 1 meter bakom dörren sedan kommer stupet, det finns dock en liten väg att gå på längst väggen som kanske är 30 cm. Kanske värt att nämna att allt där bakom lutar och täckt med damm, alltså är det lätt att halka. Stupet är uppdelat i två delar, ett stort och ett mindre. Troligtvis försökte han klättra ner för armeringsjärnen och märkte inte att dom slutade efter ett par meter."

Så bilden visar alltså när killarna upptäckte att armeringsjärnen tog slut? För om det finns en liten väg att gå på längst väggen bör ju killarna på bilden rimligtvis gå där?

Jo men lugn nu. Om du är 13 år eller 45 år gammal och klättrar längs ett 30 meters stup (för dom ser ju iaf att det är ett stup dock kanske inte hur djupt det är) och din enda livlina är dessa armeringsjärn. Jag hoppas du för varje steg nedåt känner efter och håller i dig i stängerna ovanför tills foten sitter på nästa pinne.

Ska Gabriel ha traskat ned längs dessa armeringsjärn och plötsligt känt att han inte får fäste vid något järn och då tänkt

Jag får alltså inte ihop det. Sen undrar jag även vad för något nöje det finns med att klättra ned 5 meter för att sedan gå upp igen eller går det på något sätt med hjälp av kanten som du beskriver att faktiskt ta sig ned dessa 30 meter och nå nästa platta?

Är detta område det mest farliga i Sthlm eller finns det värre ställen?
Citera
2010-03-04, 12:34
Bannlyst
TS och hennes familj kan inte må bra nu. Urk. Jag vill inte ens tänka på hur jag skulle må om jag var i deras situation.
Citera
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfm
Du måste väl ändå hålla med om att risken att skada sig, bli instängd eller dö är betydligt större om man kryper runt i avspärrade tunnelsystem än om man åker bil? Och kom nu inte med något i stil med "det dör fler i trafiken än i tunnlarna", för så är det självklart, men räkna antalet skador, instängningar och dödsfall i förhållande till antalet personer som ägnar sig åt det här istället. Det är inte många procent av alla UE:are som skadas eller dör, men procentsatsen är garanterat mycket högre än den för "de som sysslar med bilism". UE är oftast inte livsfarligt, men det finns definitivt risker med UE som man inte stöter på i vanliga livet.

Ja det gör jag. Men alla kryper inte runt i tunnlar. Det är det jag vill förmedla. Det vore att jämföra äpplen och päron. Det är svårt att ta på UE som begrepp. En del fågelskådare tar sin hobby så seriöst att de blir uppätna av lejon i Afrika, andra föredrar att mata änderna vid dammen. Jag tycker man skall akta sig för att göra detta så häftigt, så stigmatiserat. Antagligen lockas då fler som inte ska syssla med det, av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovic
Hemskt! Jag har också, som många andra följt tråden kontinuerligt. Jag fick höra vad som hade hänt i morse på radio.

En sak jag dock inte förstår är; Gabriel var där med denne Sean som var den mer erfarne av de två. Man tycker ju att ifall Gabriel trillat, så borde Sean ha sett detta? Därmed kunnat kontakta polisen direkt. Låter lite skumt måste jag säga...

Ifall du följt tråden kontinuerligt borde också du ha förstått vid det här laget att dom inte ens vet säkert om "Sean" var med honom.
Citera
2010-03-04, 12:35
Medlem
sfms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovic
En sak jag dock inte förstår är; Gabriel var där med denne Sean som var den mer erfarne av de två. Man tycker ju att ifall Gabriel trillat, så borde Sean ha sett detta? Därmed kunnat kontakta polisen direkt. Låter lite skumt måste jag säga...
Det kan vara så enkelt som att han inte vågar av rädsla för polisen, sin egen familj eller Gabriels anhöriga. För mig ter det sig nästan omöjligt att Gabriel skulle gå helt ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av faixer
Här är en illustration av hur det ser ut, hoppas det hjälper!

http://i47.tinypic.com/2vhyjaq.jpg
Mycket bra! Nu förstår iaf jag mer hur det ser ut. Vart kommer man om man går den där 30 cm breda vägen då?
Citera
2010-03-04, 12:36
Medlem
faixers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Är det bara de tre armeringsjärnen som du ritat på bilden?
Nej, det finns fler armeringsjärn men mina skills i paint är begränsade. Jag vet inte efter hur många meter dom tar slut, men jag vet att dom gör det.
Sen ska ni ta dom där 30 metrarna med en nypa salt.

Citat:
Ursprungligen postat av sfm

Mycket bra! Nu förstår iaf jag mer hur det ser ut. Vart kommer man om man går den där 30 cm breda vägen då?
Till en vägg.

Sen har det suttit lås där då och då men det är lås som är köpta från Clas Ohlson.
Senast redigerad av faixer 2010-03-04 kl. 12:39.
Citera
2010-03-04, 12:36
Medlem
nosse374s avatar
Teori; Låset var sönderbrutet sen innan, grabben går in för att kolla vad som finns bakom dörren, är mörkt, ser inte stupet och trillar ner.
Citera
2010-03-04, 12:37
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6716368.ab

RIP.
Citera
2010-03-04, 12:37
Medlem
Ksprs avatar
Undrar varför telefonen inte fungerade, slut på batteri eller gick den kanske sönder i fallet.
Citera
2010-03-04, 12:38
Medlem
Fan fan det här är inte bra. Varken för killen, hans familj eller oss andra i "branschen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in