Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-05, 21:52
Medlem
Var där för någon vecka sen. Riktigt halt där just nu så man bör undvika det där just nu. Fast nu är väl det stället blockat för evigt. Tragiskt att lillkillen dog.
Citera
2010-03-05, 21:53
Medlem
Oljas avatar
Är det Gabriel's polare som har nämnt till systern namnet Sean? Att Gabriel skulle följa med en kille vid namn Sean?
Citera
2010-03-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risan
Kan förstå att Hits har misstankar om Sean Andersson, det har jag med, och varför finna den killen oskyldig?

Han kanske inte har knuffat ner G där, men han kan ju mycket väl ha varit med, vilket säkert dom flesta här tror inklusive jag.
Då är det ju bra om man hittar killen för att höra hans version av det hela.
Vad som hände, och varför han stack utan att ringa polis eller vad sjutton som helst.
Citera
2010-03-05, 21:56
Medlem
Risans avatar
Jag har sagt att Gabriel har umgåtts med en kille vid namn Sean, dock ej osäkert om Gabriel umgåtts med den killen...

Men så fort polisutredaren kommit tillbaka från sin underbara semester (torsdag) så ska hon kontakta comviq o kolla trafikloggarna, d.v.s vilka han hade kontaktat och då garanterar jag er en 100% äkta identitet
Citera
2010-03-05, 21:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Det kan ha varit en olycka, tror inte det var mord.

Dock kan det vara så att den äldre killen beordrar lillkillen att klättra, det kan vara skälet till att han inte vill ge sig till känna. Han är indirekt skyldig för vållande till annas död.

Men, som sagt, det kan ha varit en olycka också, men varför hör den andra killen inte av sig då. Vad har han att dölja?
Citera
2010-03-05, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan ha varit en olycka, tror inte det var mord.

Dock kan det vara så att den äldre killen beordrar lillkillen att klättra, det kan vara skälet till att han inte vill ge sig till känna. Han är indirekt skyldig för vållande till annas död.

Men, som sagt, det kan ha varit en olycka också, men varför hör den andra killen inte av sig då. Vad har han att dölja?

Vad skulle motivet vara att tvinga någon att klättra där?
Citera
2010-03-05, 21:58
Medlem
Citat:
Kan förstå att Hits har misstankar om Sean Andersson, det har jag med, och varför finna den killen oskyldig?
killen kan vara oskyldig eller skyldig men det vet vi inte i dagsläget så jag säger skaffa mer bevis innan ni råkar sabbar någons liv
Citera
2010-03-05, 21:58
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justsome1
Om det nu var någon som är oskyldig till G död, varför stiger han inte fram då? säger "ja jag var där, jag såg allt, kan berätta hur det gick till", han låg där i 2dagar?! utan att någon sa något?!. Han kan vara rädd för att polisen ska tro att det är han? men det är fan inte bättre att sitta och hålla på det, det kommer att komma fram för eller senare.

Det är rätt många som är oskyldiga till G´s död.

Nej, men guiden såg väl det hela. Han såg hur Gabriel föll ner. Fick panik och sprang därifrån. Han svettades som fan och fick sig en rejäl chock. "Vad har jag gjort vad har jag gjort?! shit shit". På tunnelbanan hem sitter han och gungar fram och tillbaka och vet inte vart han ska ta vägen.
Han stänger in sig hos mamma och pappa som undrar om han inte ska äta middag? -Nej jag är inte hungrig...
Han får ångest och mår rejält dåligt. Om ett par dagar bryter han ihop totalt och berätta allt för sin mamma. Hon ringer polisen och dom kommer över och hämtar in honom till förhör.
Sen är det löst.

Tyvärr får familjen och vänner aldrig tillbaka Gabriel.
Citera
2010-03-05, 21:59
Medlem
Oljas avatar
Citat:
Jag har sagt att Gabriel har umgåtts med en kille vid namn Sean, dock ej osäkert om Gabriel umgåtts med den killen...

Men så fort polisutredaren kommit tillbaka från sin underbara semester (torsdag) så ska hon kontakta comviq o kolla trafikloggarna, d.v.s vilka han hade kontaktat och då garanterar jag er en 100% äkta identitet
Så det är till dig han nämnde att han skulle ner i schaktet med en kille vid namn Sean? Nämnde han inget mer om den killen till dig? Sen är det säkert att du uppfattade namnet rätt. Finns ju namn som kan låta snarlikt tänkt jag på..
Citera
2010-03-05, 21:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Vad skulle motivet vara att tvinga någon att klättra där?

Kanske hämta en väska, men en lysande ficklampa i.
Citera
2010-03-05, 22:00
Bannlyst
Få se här nu, har skummat igenom tråden och det jag har tagit del av är:

1. TS behöver hjälp med att hitta sin bror
2. Killen visar sig vara död.
3. Folk börjar leta efter Keon, Sean, Jean.
4. Hittar 2 (?) personer som outas?

Något jag har missat?

Även om jag hoppas att GM blir våldtagen i arslet så ska ni akta er för att outa personer förrens ni är HELT säkra på att det är han. Har själv sett på när jag blivit outad när jag gjort något mindre uppskattat (inte mord dock) och det är fan inte kul! Om ni är 99% säkra på att ni vet vem det är, håll det för er själva och sök upp honom själv. Om ni är 100%, outa svinet!
Citera
2010-03-05, 22:00
Medlem
Om det nu är så, att denna Sean som G skulle träffa, skulle guida honom runt där.
Är det inte lite osjyst av Sean då att låta G gå först?

Alltså min poäng är.
Att denne Sean borde ha gått in först då det var han som skulle visa G stället.
Om dom skulle klättra ner i hålet, borde väl ändå Sean klättrat först, han som borde veta hur man gör osv.

Lite OT kanske, men kom bara på det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in