Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-04, 12:12
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Öh...det är ju precis exakt det de gör. Klättrar på armeringsjärnen som sticker ut i väggen.
Klart jag ser det. Han störtade ju rakt ner.
Hur f-n vågar de klättra på armeringsjärn? Tokstollar!
Citera
2010-03-04, 12:14
Bannlyst
Så pojken klättrade alltså på dessa armeringsjärn och tappade fästet? Eller kan han bara ha traskat rätt ner? Känns ju väldigt osannolikt. Men visst, är det mörkt och jävligt så är det väl rätt lätt hänt. Men går man verkligen ner där utan lampa?

Han som postade bilden påstod att armeringsjärnen tog slut efter några meter. Varför klättrar då killarna på bilden på dem?
Citera
2010-03-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domblirledsna
Ja.

Sjukt starkt och VÅGA klättra ner utan linor/säkerhetsutrustning. För dessa grabbar lär ju vetat att det varit "djupt" innan de började klättra neråt.
Citera
2010-03-04, 12:18
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Så pojken klättrade alltså på dessa armeringsjärn och tappade fästet? Eller kan han bara ha traskat rätt ner? Känns ju väldigt osannolikt. Men visst, är det mörkt och jävligt så är det väl rätt lätt hänt. Men går man verkligen ner där utan lampa?

Han som postade bilden påstod att armeringsjärnen tog slut efter några meter. Varför klättrar då killarna på bilden på dem?

Men om armeringsjärnen tar slut efter några meter förstår jag ingenting längre. Om fallet är 30 meter och armeringsjärnen tar slut efter cirka 5 meter. Gör man ett frivilligt hopp de sista 25 meterna för att landa någon annanstans som man inte vet något om?

Nu får jag definitivt inte ihop bitarna längre. Eller det kanske är så att man klättrar ned 5 meter och sedan upp igen? Då förstår jag inte vad det skulle ge för glädje...

Någon som kan förklara hur ni UE:are tänker och varför dessa armeringsjärn är så spännande?
Citera
2010-03-04, 12:20
Medlem
Är väl ganska uppenbart att man är tvungen att klättra ner för att upptäcka att dom till sist slutar...
Citera
2010-03-04, 12:21
Bannlyst
Hur kan det finnas ett 30 meter djupt chakt i underjorden vad fyller det för funktion?
Citera
2010-03-04, 12:21
Medlem
faixers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Men om armeringsjärnen tar slut efter några meter förstår jag ingenting längre. Om fallet är 30 meter och armeringsjärnen tar slut efter cirka 5 meter. Gör man ett frivilligt hopp de sista 25 meterna för att landa någon annanstans som man inte vet något om?

Nu får jag definitivt inte ihop bitarna längre. Eller det kanske är så att man klättrar ned 5 meter och sedan upp igen? Då förstår jag inte vad det skulle ge för glädje...

Någon som kan förklara hur ni UE:are tänker och varför dessa armeringsjärn är så spännande?
Min teori är att han inte såg att dom tog slut, det är inte lätt märka. Han kan ha tappat greppet också.
Citera
2010-03-04, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ

Jag begriper faktiskt inte heller.

"Det är som sagt riktigt jävla dumt att dom inte fixat dörren dit, det går en "plattform" på ca 1 meter bakom dörren sedan kommer stupet, det finns dock en liten väg att gå på längst väggen som kanske är 30 cm. Kanske värt att nämna att allt där bakom lutar och täckt med damm, alltså är det lätt att halka. Stupet är uppdelat i två delar, ett stort och ett mindre. Troligtvis försökte han klättra ner för armeringsjärnen och märkte inte att dom slutade efter ett par meter."

Så bilden visar alltså när killarna upptäckte att armeringsjärnen tog slut? För om det finns en liten väg att gå på längst väggen bör ju killarna på bilden rimligtvis gå där?
Citera
2010-03-04, 12:26
Medlem
Ovics avatar
Hemskt! Jag har också, som många andra följt tråden kontinuerligt. Jag fick höra vad som hade hänt i morse på radio.

En sak jag dock inte förstår är; Gabriel var där med denne Sean som var den mer erfarne av de två. Man tycker ju att ifall Gabriel trillat, så borde Sean ha sett detta? Därmed kunnat kontakta polisen direkt. Låter lite skumt måste jag säga...
Citera
2010-03-04, 12:27
Medlem
domblirledsnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Hur kan det finnas ett 30 meter djupt chakt i underjorden vad fyller det för funktion?

Antagligen ventilation.

För övrigt är faixers teori rätt trolig.
Citera
2010-03-04, 12:29
Medlem
faixers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Jag begriper faktiskt inte heller.

"Det är som sagt riktigt jävla dumt att dom inte fixat dörren dit, det går en "plattform" på ca 1 meter bakom dörren sedan kommer stupet, det finns dock en liten väg att gå på längst väggen som kanske är 30 cm. Kanske värt att nämna att allt där bakom lutar och täckt med damm, alltså är det lätt att halka. Stupet är uppdelat i två delar, ett stort och ett mindre. Troligtvis försökte han klättra ner för armeringsjärnen och märkte inte att dom slutade efter ett par meter."

Så bilden visar alltså när killarna upptäckte att armeringsjärnen tog slut? För om det finns en liten väg att gå på längst väggen bör ju killarna på bilden rimligtvis gå där?
Här är en illustration av hur det ser ut, hoppas det hjälper!

http://i47.tinypic.com/2vhyjaq.jpg
Citera
2010-03-04, 12:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faixer
Här är en illustration av hur det ser ut, hoppas det hjälper!

http://i47.tinypic.com/2vhyjaq.jpg

Är det bara de tre armeringsjärnen som du ritat på bilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in