Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Det var ett tag sen jag läste boken så kommer inte ihåg alla detaljer.
Det jag kan tycka är konstigt dock är att man håller fast vid samma version av hur Jasmina försvann. Även om jag har svårt att tro att hon försvann i trapphuset. Visst det har hänt att gm har rövat bort personer precis där dom bor och även i deras hem men då har det rört sig om fristående hus (mestadels). Jasminas familj bodde i en lägenhet och på 2:a våningen.
En märklig detalj är att familjen, flera år senare, hittade hennes kläder ihopvikta i lägenheten.
Sen om man frågar runt i Sävsjö (själv besökt orten), så är det få som vet något eller/och vill prata om det. Det går ju en massa rykten. T om att hon avvek åt ett helt annat håll.
När jag tänker efter, om hon nu försvann i trapphuset, så är det väl inte otänkbart att hon "försvann" med någon hon kände. Om hon försvann genom källaren och sen ut mot gatan så är det åt samma håll till ett ställe hon var på tidigare under dagen. Med reservation att jag kommer ihåg rätt, så stod det ingenting om det i boken. Den info:n har jag fått från en annan källa.
Nu har ärendet en ny förundersökningsledare sedan 1 ā 2 år tillbaka.
Såg TV4-story programmet om Jasmina. Blev lite nyfiken och läste i tråden, men kan väl inte påstå att programmet tillförde så mycket nytt.
Ang det fetmarkerade ovan. Hur VET familjen det? Hur är man säker på att just dom kläderna användes av Jasmina vid bortförandet? Och "ihopvikta i lägenheten"? Det är mycket kring det här jag inte förstår. Om så är fallet så kan det väl omöjligen vara tex Ulf, och blickarna riktas så klart mot hennes närhet.
Vet man varför det här fallet fick större uppmärksamhet jämfört med flickan i Borås samma år? Eller är det inte så?