2025-02-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanja45
I början av mars, nu 2025, sänder TV4Play ett intressant reportage om Jasmina Jasharaj. Detta får ni absolut inte missa.

Bra att du tipsar oss.

Vad hände med den man som först var misstänkt för mord på Jasmina Jasharaj?
Citera
2025-03-04, 13:02
Medlem
Noga räknat den 11 mars. https://www.tv4play.se/video/d912680...-hande-jasmina
Citera
2025-03-04, 13:14
Medlem
Och måndagen den 10 mars gästar Jasminas mamma Nyhetsmorgon (TV4) klockan 07.00.
Citera
2025-03-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Det var ett tag sen jag läste boken så kommer inte ihåg alla detaljer.
Det jag kan tycka är konstigt dock är att man håller fast vid samma version av hur Jasmina försvann. Även om jag har svårt att tro att hon försvann i trapphuset. Visst det har hänt att gm har rövat bort personer precis där dom bor och även i deras hem men då har det rört sig om fristående hus (mestadels). Jasminas familj bodde i en lägenhet och på 2:a våningen.

En märklig detalj är att familjen, flera år senare, hittade hennes kläder ihopvikta i lägenheten.

Sen om man frågar runt i Sävsjö (själv besökt orten), så är det få som vet något eller/och vill prata om det. Det går ju en massa rykten. T om att hon avvek åt ett helt annat håll.

När jag tänker efter, om hon nu försvann i trapphuset, så är det väl inte otänkbart att hon "försvann" med någon hon kände. Om hon försvann genom källaren och sen ut mot gatan så är det åt samma håll till ett ställe hon var på tidigare under dagen. Med reservation att jag kommer ihåg rätt, så stod det ingenting om det i boken. Den info:n har jag fått från en annan källa.

Nu har ärendet en ny förundersökningsledare sedan 1 ā 2 år tillbaka.

Såg TV4-story programmet om Jasmina. Blev lite nyfiken och läste i tråden, men kan väl inte påstå att programmet tillförde så mycket nytt.

Ang det fetmarkerade ovan. Hur VET familjen det? Hur är man säker på att just dom kläderna användes av Jasmina vid bortförandet? Och "ihopvikta i lägenheten"? Det är mycket kring det här jag inte förstår. Om så är fallet så kan det väl omöjligen vara tex Ulf, och blickarna riktas så klart mot hennes närhet.

Vet man varför det här fallet fick större uppmärksamhet jämfört med flickan i Borås samma år? Eller är det inte så?
Citera
2025-03-11, 19:48
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/53OJOf7Xd...foersvinnandet
Citera
2025-03-12, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Publicerat den 31 oktober del 2 avsnitt för 8 detta år.

https://olostafall.wordpress.com/201...ickorna-del-2/

Citat:

"Jasmina Jasharaj var bara 6 år när hon försvann den 28 juli 1997 i Sävsjö. Polisen misstänker att hon har utsatts för brott och de dömda barnmördarna Ulf Olsson och Anders Eklund har varit aktuella i utredningen. Bara en månad innan Jasminas försvinnande försvann åttaåriga Mariam Adam bara några mil bort. Kan Jasminas försvinnande ha en koppling till Mariams?"

Hittade man Mariams förövare då?
Citera
2025-03-12, 13:58
Medlem
Zyxel04s avatar
Det senaste programmet på Tv4Play var väldigt "B" och tråkigt.

Det kom liksom inte fram något särskilt intressant...

Kanske var det primära syftet med reportaget att visa att det går att "gå vidare" från en sån sak, snarare än att göra något mer "intressant".

Men det var B.

Men man tycker väl synd om mamman, som nog försöker hålla uppe hoppet... Det jag avser är när hon säger något i stil med att hon tror att Jasmina blivit adopterad och fortfarande lever.... Really?
Citera
2025-03-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Kanske var det primära syftet med reportaget att visa att det går att "gå vidare" från en sån sak, snarare än att göra något mer "intressant".

Men det var B.

Men man tycker väl synd om mamman, som nog försöker hålla uppe hoppet... Det jag avser är när hon säger något i stil med att hon tror att Jasmina blivit adopterad och fortfarande lever.... Really?

Vad tror du då
Citera
2025-03-12, 23:17
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Vad tror du då

De mest rimliga är att hon blivit lurad av någon, som förgripit sig på henne sexuellt och sedan dumpat kroppen någonstans.
Citera
2025-03-13, 05:09
Medlem
Citat:

Men det var B.

förstår inte heller hur hon kan tro att Jasmina lever..så skulle hon väl höra av sig? Menar vid 6 års ålder förstår man mycket och vilka som är ens föräldrar. Så nej knappast att hon blev adopterad.

Kan det ha varit Ulf som gjorde något med henne? Vem är den andra mannen som blev misstänkt först?
Citera
2025-03-13, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
förstår inte heller hur hon kan tro att Jasmina lever..så skulle hon väl höra av sig? Menar vid 6 års ålder förstår man mycket och vilka som är ens föräldrar. Så nej knappast att hon blev adopterad.

Kan det ha varit Ulf som gjorde något med henne? Vem är den andra mannen som blev misstänkt först?

Det var ju fall där det var så vet inte om ni minns kanske därför mamman tror det
Citera
2025-03-13, 07:02
Medlem
Citat:
De mest rimliga är att hon blivit lurad av någon, som förgripit sig på henne sexuellt och sedan dumpat kroppen någonstans.

Känns ju konstigt hon isf inte hittats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in