2019-02-17, 01:56
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Det finns en sajt på Facebook som heter "Olösta svenska mord" där några snillen spekulerar om det här fallet och många andra. Nästan alla fiskmåsar där verkar övertygade om att Anders Eklund är skyldig.

Det finns dock några intressanta inlägg från en skribent:

Kommer citatet om mannen från samma facebooksida?
I vilket fall intressant. Har inte hört att (missat?) att Jasmina skulle ha varit i Vivo-affären just den dagen.
Citera
2019-02-17, 02:01
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Hur kan du vara så säker på att det skulle kunna lösas inom sex månader om man bara gav sig tusan på det? Det låter otroligt enligt mig. Ingen kropp och inga tekniska spår och inga vittnen till mordet?

Mer för att sticka ut hakan.
Dock är jag säker på att det skulle kunna göras framsteg om man tog en ny runda med det här fallet. Lyfter bort det från Eksjö och lämnar över det till Cold Case gruppen för Västra Götaland. Som jag har nämnt förut så har det gått alldeles för mycket prestige i detta ärende. Därav att det ABSOLUT inte hänt något i detta ärende.

I övrigt så håller jag fast vid min teori att det är en s.k. "lokal förmåga" som har utfört detta. Se tidigare vad jag har skrivit om AE. Där får ni veta varför.
Citera
2019-02-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Kommer citatet om mannen från samma facebooksida?
I vilket fall intressant. Har inte hört att (missat?) att Jasmina skulle ha varit i Vivo-affären just den dagen.

Ja allt jag klistrade in från inlägget #311 kommer från den här sajten på Facebook.
Citera
2019-02-18, 01:34
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ja allt jag klistrade in från inlägget #311 kommer från den här sajten på Facebook.
Tack skall kolla vidare på det :-)
Citera
2020-01-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
såg på Efterlyst om detta fall:

http://www.expressen.se/1.231833

Personligen är jag tveksam om Ulf Olssons inblandning i detta fall. Hans andra offer hittades efter en ganska kort tid medan Jasmina försvann utan ett spår. En granne eller anhörig som hon litade på borde väl haft större anledning att gömma kroppen så den aldrig återfinns? Vad anser ni?

Har samma känsla. Det kan ju till och med handla om lite äldre barn som gjort detta.
Citera
2020-01-10, 17:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Publicerat den 31 oktober del 2 avsnitt för 8 detta år.

https://olostafall.wordpress.com/201...ickorna-del-2/

Citat:

"Jasmina Jasharaj var bara 6 år när hon försvann den 28 juli 1997 i Sävsjö. Polisen misstänker att hon har utsatts för brott och de dömda barnmördarna Ulf Olsson och Anders Eklund har varit aktuella i utredningen. Bara en månad innan Jasminas försvinnande försvann åttaåriga Mariam Adam bara några mil bort. Kan Jasminas försvinnande ha en koppling till Mariams?"
Citera
2020-01-13, 18:35
Medlem
JSelwyns avatar
Polisen kan ju börja med att gå ut med ett korrekt scenario till att börja med.
Den officiella händelsekedjan har stora luckor och jag vet inte varför man håller fast vid den.
Än märkligare...varför lämnar inte Eksjö-polisen över detta till Cold Case gruppen för Västra Götaland. detta skulle ha gjorts för minst 15 år sedan.
Som jag har skrivit tidigare så dristar jag mig till att det är en lokal förmåga som är skyldig till Jasminas försvinnande. Detta bekräftas av att det fortfarande är ett väldigt känsligt ämne i Sävsjö och få om någon vill uttala sig.
Jag tror mig veta i vilken ände man bör nysta i för att gå framåt.
Som sagt...polisen har sig själva att skylla att Jasmina fortfarande är borta o det som lider av det är familjen.
Citera
2020-01-13, 20:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
I år blir det 23 år sedan hon försvann.

Citat:
Polisen kan ju börja med att gå ut med ett korrekt scenario till att börja med.
Den officiella händelsekedjan har stora luckor och jag vet inte varför man håller fast vid den.
Än märkligare...varför lämnar inte Eksjö-polisen över detta till Cold Case gruppen för Västra Götaland. detta skulle ha gjorts för minst 15 år sedan.
Som jag har skrivit tidigare så dristar jag mig till att det är en lokal förmåga som är skyldig till Jasminas försvinnande. Detta bekräftas av att det fortfarande är ett väldigt känsligt ämne i Sävsjö och få om någon vill uttala sig.
Jag tror mig veta i vilken ände man bör nysta i för att gå framåt.
Som sagt...polisen har sig själva att skylla att Jasmina fortfarande är borta o det som lider av det är familjen.

Naturligtvis skulle flickans försvinnande ha överlämnats till Cold Case-gruppen.

I år blir det 23 år sedan hon försvann och jag tror att detta fall kommer att förbli ouppklarat. All för lång tid har nu gått och mycket har skett under alla dessa år.
Citera
2020-01-13, 20:35
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Naturligtvis skulle flickans försvinnande ha överlämnats till Cold Case-gruppen.

I år blir det 23 år sedan hon försvann och jag tror att detta fall kommer att förbli ouppklarat. All för lång tid har nu gått och mycket har skett under alla dessa år.

Ja, o det är skam att det har förflutit så många år. Men det går att lösa bara man börjar i rätt ände vilket är på ruta 1 och med helt andra ögon och mer kompetenta sådana.
Citera
2020-01-13, 21:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas du har rätt.

Citat:
Ja, o det är skam att det har förflutit så många år. Men det går att lösa bara man börjar i rätt ände vilket är på ruta 1 och med helt andra ögon och mer kompetenta sådana.

Du tror det?

Jag hoppas att du har rätt i ditt antagande men ett försvinnande är en färskvara. Att det nu har gått över 20 år gör inte det hela lättare, Folk har avlidit, flyttat och minns inte lika bra.
Citera
2020-04-14, 16:03
Medlem
Att poliser skyddar sig själva /mörkar misstag? Även ang Jasmina Jasarahj?
Jag har nog naivt trott att fallet med försvunne Olle Högbom, Sundsvall 1983.var unikt. Där har polisen verkligen gjort allt för att INTE medverka till att lösa ett grovt brott /mord.
Men hittar nu fler olösta försvinnanden /misstänkta mord, där polisens agerande verkar både märkligt och korrupt. Tragiskt och skrämmande. Allra mest för de anhörigas skull.
Citera
2020-08-27, 16:57
Medlem
barkeepers avatar
Expressen skriver idag en artikel om att Eklund ännen gång blivit misshandlad på anstalten, den här gången Salberga.

Sen skriver man även att han är misstänkt i Jasminas försvinnande. Stämmer det, är han officiellt misstänkt? Eller handlar det om att "polisen tittat på samband" för att utesluta honom från misstanke?

Och den andra tjejen, 8 åringen som försvann någon mil bort alldeles innan, hur gick det med den? Det sammanträffandet är ju nästan otroligt, så det måste nästan hänga ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in