Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Då borde mamman ha nämnt detta till polisen, kan man tycka. Framkommer det i boken någonting om hur polisen tänkte runt försvinnandet? Talade polisen någonting med familjen angående hur de arbetade i detta fall och om de hade misstankar åt något håll?
Det var ett tag sen jag läste boken så kommer inte ihåg alla detaljer.
Det jag kan tycka är konstigt dock är att man håller fast vid samma version av hur Jasmina försvann. Även om jag har svårt att tro att hon försvann i trapphuset. Visst det har hänt att gm har rövat bort personer precis där dom bor och även i deras hem men då har det rört sig om fristående hus (mestadels). Jasminas familj bodde i en lägenhet och på 2:a våningen.
En märklig detalj är att familjen, flera år senare, hittade hennes kläder ihopvikta i lägenheten.
Sen om man frågar runt i Sävsjö (själv besökt orten), så är det få som vet något eller/och vill prata om det. Det går ju en massa rykten. T om att hon avvek åt ett helt annat håll.
När jag tänker efter, om hon nu försvann i trapphuset, så är det väl inte otänkbart att hon "försvann" med någon hon kände. Om hon försvann genom källaren och sen ut mot gatan så är det åt samma håll till ett ställe hon var på tidigare under dagen. Med reservation att jag kommer ihåg rätt, så stod det ingenting om det i boken. Den info:n har jag fått från en annan källa.
Nu har ärendet en ny förundersökningsledare sedan 1 ā 2 år tillbaka.