2024-11-17, 23:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil
Jag minns dagen Ulf hängde sig.
Det firades med en god middag och en underbar känsla!

Jag är övertygad om att det var Ulf som tog Jasmina. Med tanke på att han kidnappade ett annat barn (Helen) som han höll inlåst och våldtog för att sen mörda.

Lägger man till Jannike som han mördade på samma sätt med grovt våld, han befann sig i närheten och var en sadist.

Allt detta inom ”samma” närområde.

Jag tror Jasmina var hans första offer.
Vill inte ens tänka på vad han utsatte flickan för och hur länge.

Enligt många poliser är fallet POLISIÄRT uppklarat och att det var Ulf.
Vad baserar du detta på?
Citera
2024-11-19, 15:32
Medlem
TrueDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Källa?

Jag kan inte hänvisa till någon källa, utan jag har en vän som arbetade med fallet som journalist och berättade för mig att när hon intervjuade ett antal poliser, så ska de ha berättat att de anser att det är polisiärt uppklarat. ( med Ulf som GM)

Liter helt på min vän och det hon berättade, men det är inga offentliga uppgifter eller något jag kan bekräfta mer än så.
Citera
2024-12-15, 14:57
Medlem
Vart bodde Jasmina och vart sågs hon sista gången lekandes vid en grusgrop i närheten? Vill ngn länka på en karta?
Citera
2024-12-15, 15:08
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:

Jag är övertygad om att det var Ulf som tog Jasmina. Med tanke på att han kidnappade ett annat barn (Helen) som han höll inlåst och våldtog för att sen mörda.

Lägger man till Jannike som han mördade på samma sätt med grovt våld, han befann sig i närheten och var en sadist.

Tror också Ulf har mer på sitt samvete än vad som kommit fram. Man hittade bilder på ett stenröse i hans dator (tror jag) som han hade benämnt något i stil med " stenröse i närheten av kroppen" . Var detta stenröse fanns fick man väl aldrig någon klarhet i. Nu lär vi aldrig få veta....men nog fan är Uffe högintressant. Ulf är nog bland det mest otäcka som vandrat i sveriges kriminalhistoria...en seriemördartyp med så skruvad psykologi att han nästan känns för bra för att vara sann på sätt och vis. Som en hollywood skräckis.
Senast redigerad av KaninHitler 2024-12-15 kl. 15:10.
Citera
2024-12-29, 20:42
Medlem
Citat:

Blir liksom lite pinsamt när folk som du i det här fallet skriver med sån övertro på din egen uppfattning att det nästan ska tas som fakta. Samtidigt som du är helt lost i detaljerna, ex. kan Jasmina helt omöjligt vara Ulfs första offer i och med att hon försvann -97, medan Helen mördades -89. Pinsamt är ordet.
Citera
2024-12-29, 20:44
Medlem
Citat:
Jag kan inte hänvisa till någon källa, utan jag har en vän som arbetade med fallet som journalist och berättade för mig att när hon intervjuade ett antal poliser, så ska de ha berättat att de anser att det är polisiärt uppklarat. ( med Ulf som GM)

Liter helt på min vän och det hon berättade, men det är inga offentliga uppgifter eller något jag kan bekräfta mer än så.

Haha rofl. "Polisiärt uppklarat". Dom har varken kropp, brottsplats, eller motiv. Och du ska alltså få oss att tro att polisen då inofficiellt ser det som uppklarat bara för att Ulf mördades ett par andra kvinnor 8 år tidigare... Var vänlig skriv inte mer i brottstrådar.
Citera
2024-12-29, 22:34
Medlem
TrueDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Haha rofl. "Polisiärt uppklarat". Dom har varken kropp, brottsplats, eller motiv. Och du ska alltså få oss att tro att polisen då inofficiellt ser det som uppklarat bara för att Ulf mördades ett par andra kvinnor 8 år tidigare... Var vänlig skriv inte mer i brottstrådar.

Läs vad jag skrev en gång till din pajas!
Citera
2024-12-29, 23:05
Medlem
Citat:
Läs vad jag skrev en gång till din pajas!

Läste igen och läste precis samma sak som jag läste första gången. Totalt svammel.
Citera
2024-12-30, 09:57
Medlem
TrueDevils avatar
Citat:
Läste igen och läste precis samma sak som jag läste första gången. Totalt svammel.

Och vad är svammel?

Jag skrev:
jag TROR att det var Ulf som mördade Jasmina och att hon var hans första offer.

Jag skrev även att jag hört av en vän som är journalist som pratat med poliser som varit involverad i utredningen, som uttryckt att det är polisiärt uppklarat då man är övertygad om att det var Ulf.

Summering:
Jag har aldrig sagt att det var Ulf, utan att jag tror det. Sedan att jag tror på min vän men jag har ingen säker källa som kan bekräfta eller utesluta.

Så med andra ord:
Jag tror det var Ulf, det gör att du tycker att jag inte ska skriva i brottstrådar.
Som sagt du är en PAJAS om du inte klarar av åsikter som inte är samma som dina.
Citera
2024-12-30, 12:47
Medlem
Citat:
Och vad är svammel?

Jag skrev:
jag TROR att det var Ulf som mördade Jasmina och att hon var hans första offer.

Jag skrev även att jag hört av en vän som är journalist som pratat med poliser som varit involverad i utredningen, som uttryckt att det är polisiärt uppklarat då man är övertygad om att det var Ulf.

Summering:
Jag har aldrig sagt att det var Ulf, utan att jag tror det. Sedan att jag tror på min vän men jag har ingen säker källa som kan bekräfta eller utesluta.

Så med andra ord:
Jag tror det var Ulf, det gör att du tycker att jag inte ska skriva i brottstrådar.
Som sagt du är en PAJAS om du inte klarar av åsikter som inte är samma som dina.

Du skrev inte att du "tror", utan du skrev "Jag är övertygad om att det var Ulf som tog Jasmina". Sedan skrev du att du tror att Jasmina var Ulfs första offer, vilket jag poängterade inte kan stämma i och med att hans första två offer mördades 8 år innan Jasmina försvann. Att du missar den detaljen gör att allt annat du skriver kan ses som oseriöst svammel, i och med att du inte ens har koll på vilka år som hans brott begicks.
Citera
2024-12-30, 22:17
Medlem
TrueDevils avatar
Citat:
Du skrev inte att du "tror", utan du skrev "Jag är övertygad om att det var Ulf som tog Jasmina". Sedan skrev du att du tror att Jasmina var Ulfs första offer, vilket jag poängterade inte kan stämma i och med att hans första två offer mördades 8 år innan Jasmina försvann. Att du missar den detaljen gör att allt annat du skriver kan ses som oseriöst svammel, i och med att du inte ens har koll på vilka år som hans brott begicks.

När jag har fel så står jag för det, du har rätt gällande datumen.

Tror och är övertygad om att Ulf ligger bakom Jasminas försvinnande och troligen mordet på henne.

Att kidnappa ett barn och hålla henne inlåst i flera dagar och förgripa sig på barnet under flera dagar är väldigt ovanligt. De flesta barn som blir utsatta/ mördade i sexualbrott så mördas barnen efter några timmar efter försvinnandet.

Därav tror Jag tror Jasmina blev kidnappad och hölls fången av Ulf och sedan mördad och nergrävd av Ulf.

Men du har absolut rätt, jag hade fel.
Jasmina var inte Ulfs första offer, men det jag skrev om att vissa poliser har uttryckt att det är polisiärt uppklarat står jag fast vid.

Men det är som sagt inte mina egna ord utan andrahands information, men enligt mig säker källa.
Citera
2025-02-14, 20:19
Medlem
I början av mars, nu 2025, sänder TV4Play ett intressant reportage om Jasmina Jasharaj. Detta får ni absolut inte missa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in