2016-12-22, 15:15
  #11305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och hur ska du köpa en bostad utan en kontantinsats på minst 15% menar du?
Om du inte lånar är det just kontantinsats du ordnar, har du inte förstått det?

Jag tror inte du har förstått att det inte är banken som säljer bostäder.
Citera
2016-12-22, 15:15
  #11306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad är det för fel på begagnade bilar?

Det är lite svårt att få tag i en begagnad bil om det inte finns några?
Citera
2016-12-22, 15:16
  #11307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ok så en xc 90 är billigare än en Volvo 240?

Inte en susning, vilken är billigast att bygga menar du?
Citera
2016-12-22, 15:58
  #11308
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Inte en susning, vilken är billigast att bygga menar du?

Den du inte behöver bygga givetvis.
Citera
2016-12-22, 15:58
  #11309
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag tror inte du har förstått att det inte är banken som säljer bostäder.

Jag tror du inte har förstått att det svårt att köpa bostäder utan vare sig banklån eller kontantinsats men förklara gärna hur du hade tänkt dig det.
Citera
2016-12-22, 15:59
  #11310
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det är lite svårt att få tag i en begagnad bil om det inte finns några?

Kollat blocket och hemnet? Finns både begagnade bilar och bostadsrätter i Malmö.
Citera
2016-12-22, 16:32
  #11311
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det är du slemmet som stinker, som inte vill betala vad det kostar.

Främsta skälet till kostnadsskillnaden mellan HR och BR är att i BR ingår inte inre underhåll och risk.

En BR ägare måste bära risken och bekosta all service/underhåll själv.

Därför är det inte orättvist att BR också är billigare. Helt naturligt att det är så.

För att inte tala om den skock av tjänstemän som alla kommunala och allmännyttiga bostadsföretag har anställda. Räknade in 5 st "flickor i 25 årsåldern" när jag gick inte på ett sådan bolags hemsida. Webbansvarig, Informatör, miljöansvarig, ansvarig för kund kön etc. Servicechef samt massor av gubbar som rattar kranar och element, direktör, vicedirektör, företagsjurist. Bara några exempel.

Privata värdar har inte hälften så många anställde eller inga alls utan köper service och är sannolikt mycket mer lönsamma.

En bostadsrätt har inga anställda alls utan allt sker frivilligt och service köps men nästa alla ger ett arvode till ordföranden annars vill ingen göra det nödvändiga.

Okunniga vänstermänniskor gnäller bara. Ordet "orättvisa" är väl inövat. Ta reda på fakta för helvete. Inget är gratis men mycket onödigt riskerar man betala för när man lämnar över ansvaret till andra.
Citera
2016-12-22, 21:28
  #11312
Medlem
slemhogs avatar
Ännu ett exempel på skyhöga inkomstkrav

https://bostad.stockholm.se/Lista/Details/?aid=128351

35 000 kr/mån i brutto krävs för att hyra en värdelös mini 3:a på 67 m2 och man måste uppfylla inkomstkravet själv! Hyran är hiskelig på 11500 kr, nästan nytt rekord för att bo i förorten.

Människofientlig utveckling i det här landet. Inte ens jag har råd att hyra denna lägenhet fast jag tjänar över 30 000, kontorsarbetare och flera tusenlappar över medianlön.

Det börjar dra ihop sig överallt tycker jag i Sverige. Det är brist på svenska tjejer för många går till invandrare där mestadels hannar kommer hit, brist på lägenhet, får inte hyra lägenheter som medelinkomsttagare, sinnessjuka bostadspriser t om jämfört med USA, väldigt svårt att få fast jobb och riktiga anställningar där bemanningsföretag tagit över stora delar av arbetsmarknaden, kaos i förorterna, brinner bilar, åsiktsförtryck och förföljelser av icke politiskt korrekta. Und so weiter...
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-12-22 kl. 21:34.
Citera
2016-12-22, 22:31
  #11313
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Det börjar dra ihop sig överallt tycker jag i Sverige. Det är brist på svenska tjejer för många går till invandrare där mestadels hannar kommer hit, brist på lägenhet, får inte hyra lägenheter som medelinkomsttagare, sinnessjuka bostadspriser t om jämfört med USA, väldigt svårt att få fast jobb och riktiga anställningar där bemanningsföretag tagit över stora delar av arbetsmarknaden, kaos i förorterna, brinner bilar, åsiktsförtryck och förföljelser av icke politiskt korrekta. Und so weiter...
Sverige är påväg att bli ett riktigt skitland med andra ord. Vad kan vi göra åt det? Kan vi ens göra något? Att rösta SD verkar ju inte hjälpa.
Citera
2016-12-22, 22:39
  #11314
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Ännu ett exempel på skyhöga inkomstkrav

https://bostad.stockholm.se/Lista/Details/?aid=128351

35 000 kr/mån i brutto krävs för att hyra en värdelös mini 3:a på 67 m2 och man måste uppfylla inkomstkravet själv! Hyran är hiskelig på 11500 kr, nästan nytt rekord för att bo i förorten.

Människofientlig utveckling i det här landet. Inte ens jag har råd att hyra denna lägenhet fast jag tjänar över 30 000, kontorsarbetare och flera tusenlappar över medianlön.

Det börjar dra ihop sig överallt tycker jag i Sverige. Det är brist på svenska tjejer för många går till invandrare där mestadels hannar kommer hit, brist på lägenhet, får inte hyra lägenheter som medelinkomsttagare, sinnessjuka bostadspriser t om jämfört med USA, väldigt svårt att få fast jobb och riktiga anställningar där bemanningsföretag tagit över stora delar av arbetsmarknaden, kaos i förorterna, brinner bilar, åsiktsförtryck och förföljelser av icke politiskt korrekta. Und so weiter...

Huspris

Genomsnitt USA: 354 800$ (Q2 2016), dollarkurs 9,22 -> 3,27 Miljoner kronor
Genomsnitt Sverige: 2,446 Miljoner Kr (Nov 2016)

Jag bedömer det som att ett genomsnittligt hus i Sverige är billigare än i USA.
Citera
2016-12-22, 23:04
  #11315
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog

Det börjar dra ihop sig överallt tycker jag i Sverige. Det är brist på svenska tjejer för många går till invandrare där mestadels hannar kommer hit, brist på lägenhet, får inte hyra lägenheter som medelinkomsttagare, sinnessjuka bostadspriser t om jämfört med USA, väldigt svårt att få fast jobb och riktiga anställningar där bemanningsföretag tagit över stora delar av arbetsmarknaden, kaos i förorterna, brinner bilar, åsiktsförtryck och förföljelser av icke politiskt korrekta. Und so weiter...
Detta är en stor anledning till varför jag tror att dagens bopriser är omöjliga att upprätthålla i det långa loppet - vem betalar miljonbelopp för en etta i ett land ala libanon?

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
True that.

Jag skulle vilja se Alpha svara på detta och var gränsen går för en psykopatisk nyliberal utan känslor, han som inte ens vill ha polis för folk som inte kan betala bra för sig Det är så nackhåren reser sig.
Kul att en av trådens störste fanatiker inte svarar, men det kanske är ot? Creds dock till kurt-sune som håller med om att staten bör ta ett visst socialt ansvar för folk.
Citera
2016-12-22, 23:10
  #11316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
You and me, slemhög.

Jag förstår inte heller, hur tänker man om pengar är allt som spelar roll?
Ni får nog gå till er själva för att få svar på den frågan. Jag tror inte jag träffat på några så pengafixerade på Flashback som er. Och det är framförallt andras tillgångar ni är fixerade vid.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Ska en fattig människa förpassas till gatan för att man inte har råd med hyran?
I dagens socialistiska Sverige vräks den som inte betalar hyran.
Men ni kan ju alltid införa Socialistiska Fonden dit ni betalar stora delar av er lön och så betalar den hyra till de som bränner av lönen på nöjen och krogen och inte har råd att betala hyran.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Ska en palliativ cancerpatient gå bort i smärtor och ångest för att man inte har råd med vården? Var går gränsen?
Du får väl fråga Schweizarna. Dom har privat sjukvård.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
I ett nyliberalt samhälle gäller den starkes rätt och i ett fullblommerat sådant finns inga skydd för den svage, det blir feodalism och medeltid återigen.
Det är precis tvärtom.
Nordkorea är ert drömsamhälle. Och där står svälten för dörren då och då. Där har man också stagnation. Inga förbättringar.

Sydkorea är ert hatobjekt nr 1. Det är nyliberalt med liten offentlig välfärd. Det privata och kapitalistiska råder. Där har man kraftigt stigande tillväxt. Och levnadsstandarden stiger.
Blir så när kapitalisterna investerar i teknikutveckling och rationaliseringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Samma sak gäller bostadsmarknaden, sug åt dig vad som helst som hyresvärd!
Gäller alla varor och tjänster. Varför tar ni inte och börjar sälja bilar. Ni bara köper begagnade på marknaden och säljer till dubbla priset. Enligt era svårt verklighetsfrånvända fantasier finns ingen konkurrens utan kapitalisterna kan ta vilka priser som helst. Kan ju bli ett brutalt uppvaknande förvisso.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Vad förespråkar man egentligen för liv åt folk? Psykopatideologi var ordet.
Jag förordar ett nyliberalt samhälle där man arbetar och gör rätt för sig och där kapitalisterna investerar i teknikutveckling och rationaliseringar, och konkurrensen pressar priserna så att tillväxten stiger kraftigt och folk får det bara bättre och bättre.

Var tror ni folk har råd med bättre sjukvård? I det svårt kapitalistiska Singapore med ynka 14% skattekvot. Eller i det socialistiska Nordkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in