Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Om man inte kan förlika sig med att man bor i en kommersiell verksamhet, så ska man inte hyra sin bostad.
Själv gillar jag det inte, så därför ser jag till att äga min bostad själv.
Tänker du likadant när du handlar på din lokala Ica-butik om all vinst som Ica-handlaren "snor" av dig?
Hur sjutton ska en hyresvärd ha råd med det när hyrorna bara tillåts spegla momentana kostnader?
Om hyrorna hade varit mer marknadsanpassade från början hade det varit betydligt lättare att hantera större renoveringar som behövs göras utan att behöva chockhöja några hyror och "lyxrenovera".
Kostnaden för att renovera har stigit brant bara de senaste åren. Detta pga att Byggnads tvingat till sig skyhöga löner.
är du bekymrad över detta så får du klaga hos dom.
Som väntat, du har inget att komma med.
Inga siffror, inga kalkyler, du vill inte räkna med mig och inget som visar det jag säger är fel utan bara massa snömos och beskyllningar på FACKET.
Det där att renoveringskostnaderna gått upp så mycket på 6 år så att renoveringskostnaderna stuckit bara vet du inte är sant, en hantverkare kostar per timme ungefär samma som då, runt 400 exkl moms anlitade jag min senast för. Det är kryphål akelieus hittat i lagen och som alla andra värdar börjat köra med nu senaste 5 åren.
1.5 miljoner kära vänner och hyresgäster, det är vad ni betalar ungefär över en livstid för att få en bajs renovering med 4-stav golv, ikea kök och en badrumrenovering med billigaste materialet från hornbach. 1.2 miljoner av dessa går rakt till hyresvärdens ferrarri medans han sitter på arslet. Dom andra hyresgästerna betalar lyxyachten, skärgårdsvillan och kryssningen till bahamas för att äta havsaborre till lunch med Roger akelius.
Huruvida stammarna är rostiga eller glänsande metall skiter den vanliga människan totalt i utan man vill bara skita i muggen utan få stopp. Det är en mänsklig rättighet.