Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Nej de blir redan rövknullade rejält idag av hyresregleringen. Vad tjänar outsiders på att insiders med bra kötid får sin hyra reglerad? Helt oberoende av inkomst och förmögenhet dessutom...
Det är de rika som redan har en bostad och bra plats i kön som gynnas av hyresregleringen. Fattiga har inte en suck att få komma in i värmen.
Det blir svartkontrakt som gäller, eller svindyra andrahandskontrakt.
Definera "fattiga" nu annars ska jag skära chipstuttarna av dig!
Vad är det för fattiga du pratar om som inte får bostad med hyresregleringen? Jag har haft fattig inkomst flera ggr.
Jag har flertalet ggr gått på akassa 11 000 efter skatt och fått hyreskontrakt. Annars kräver vissa borgenär man det har man ju och dom flesta andra också.
Har även fått banklån vid ombildning till bostadsrätt på 500 000 kr på akassa utan borgenär!! För att jag ger bra intryck, kan tala för mig, stamkund hos banken och är medelklass i klädstil och attityd.
Soc-bidragstagare får förtur eller så får dom kontrakt i allmänyttan. Det är det lag på.
Lägre än soc-bidragstagare kommer man inte så är det burkletare, uteliggande narkomaner eller eu-migranter du talar om? Dom ska inte ha någon bostad, får ingen nu och kommer defentivt inte få någon med marknadshyror heller.
Eller kan det vara så att dessa grupper menar du ska få en chans att få i Berts nya trailerpark med polsktillverkade husvagnar med mulltoa eller träbaracker för låg hyra??? Och vi andra ska då tripplade hyror i stockholm för att din vision ska gå igenom eller flytta till trailerparken eller tensta ifall vi vill ha låg hyra samtidigt som vi jobbar deltid eller går på bidrag? Det går alldeles utmärkt idag att betala en 1:a i närförort bruksvärdes hyra på deltidsjobb eller akassa men så ska det inte va enligt svin sune.
Det går oftast utmärkt att få billiga lägenheter även på bidrag. Arbetarklassen har inga problem överhuvudtaget med sina 24000 kr löner förutom hos svinvärdarna som höjer hyrorna kraftigt vid renovering och sen tar 4 ggr årshyran så det krävs 400 000 kr för att hyra en 3:a Haha
Så klarlägg vilka dom "fattiga är" nu!
Det är bara gå in på lägenhetsbytes sidorna och kollar folks möbler i hyresrätter innerstan och förorter så ser man att det inte är några rika flash människor som har samma klass på möblemanget eller hemelektroniken som medelklass akademiker i hemnet annonserna.
Nu är vi åter här igen där din verklighetsbeskrivning är totalt motsats hur verkligheten ser ut.
Fuck you