2016-06-04, 16:45
  #8713
Medlem
kurt-sunes avatar
Viktor Barth Kron om vänsterns skyddande av överklassens intressen...

Trodde själv vänstern hatade överklassen, men icke sa Nicke...

http://www.dn.se/arkiv/stockholm/viktor-barth-kron-den-morka-sanningen-om-stockholms-mytomspunna-bostadsko/
Citera
2016-06-04, 16:53
  #8714
Medlem
Bostadsbristen gör att det går hyra ut vad som helst som går att bo i och ta rejält betalt för det. Det ser vi inom flyktingindustrin.

Nu har dock Sverige överlag en hyfsat bra standard på byggnaderna och inga direkta slumområden. Men det gäller bara sålänge pengarna räcker och en förutsättning för det är att man har fler som arbetar än det är som inte gör det.

Dessutom har vi en politik i Sverige som gör att väldigt mycket pengar förs från rika områden till fattiga områden, vilket gör att vi inte fått slumområden som på många andra ställen i världen.

Men det är för att vi i Sverige tyckt att det varit rätt väg att gå. Frågan är bara om den känslan behålls när det väller in afrikaner, afganer och araber som aldrig någonsin kommer att få jobb och bara lever på bidrag. Det är alltså om vilja att betala skatt kan behållas när skatten dessutom måste höjas.

Fortfarande idag är det INGEN som har någon lösning på hur man ska bygga nytt till alla de här nyanlända. Alla förslag som finns är via skattepengar, främst försörjningsbidraget som ska användas för att finansiera ett nytt miljonprogram. Det innebär att kommunernas ekonomi tar hela smällen.
Citera
2016-06-04, 21:45
  #8715
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Bostadsbristen gör att det går hyra ut vad som helst som går att bo i och ta rejält betalt för det. Det ser vi inom flyktingindustrin.

Nu har dock Sverige överlag en hyfsat bra standard på byggnaderna och inga direkta slumområden. Men det gäller bara sålänge pengarna räcker och en förutsättning för det är att man har fler som arbetar än det är som inte gör det.

Dessutom har vi en politik i Sverige som gör att väldigt mycket pengar förs från rika områden till fattiga områden, vilket gör att vi inte fått slumområden som på många andra ställen i världen.

Men det är för att vi i Sverige tyckt att det varit rätt väg att gå. Frågan är bara om den känslan behålls när det väller in afrikaner, afganer och araber som aldrig någonsin kommer att få jobb och bara lever på bidrag. Det är alltså om vilja att betala skatt kan behållas när skatten dessutom måste höjas.

Fortfarande idag är det INGEN som har någon lösning på hur man ska bygga nytt till alla de här nyanlända. Alla förslag som finns är via skattepengar, främst försörjningsbidraget som ska användas för att finansiera ett nytt miljonprogram. Det innebär att kommunernas ekonomi tar hela smällen.

Det är det som är poängen med massinvandringen, att döda solidariteten och välfärdssstaten bakvägen då dom inte får igenom marknadshyror, skrotad välfärd den vanliga vägen. Folk vill inte betala för främmande folkslag. Samma taktik körde högern nu med försvaret, dom avvecklade försvaret helt till 1-veckas försvar och sen blir folk mer ängsliga och positiva till Nato nu när tidningarna skriver om ryssens rörelser, nu sitter vi med samverkan nato avtal helt plötsligt som riskerar dra in landet i krig i framtiden pga av nyliberala högern! I hela mänsklighetens historia har ondskans destruktiva mörka krafter opererat med liknande metodik.

Jag vill själv inte betala en krona för utomeuropeer men ytterst få vågar säga vad dom egentligen tycker bland det konflikträdda politiskt korrekta svenska folket.

Det är därför svenskt näringsliv, timbro, FP, reinfeldt, ulf kristtersson och annie lööf vill ha hur mycket invandrare som helst, dom vet om hur folk funkar då dom själva är rasister inombords och vill inte ha något att göra med utomeuropeiska kaosinvandrare. Dom vill ha så så pass mycket invandring tills när det börjar välla in över alliansens kärnväljares områden i liljeholmskajen och Lidingö som det börjat göra nu, då ska gränserna stängas och sen försöker dom få välfärden att avvecklas i nästa val dom troligtvis kommer att vinna
Det viktigaste för dom att få ner arbetarklassen på knä totalt där arbetarklassen få bo i områden med dessa jobbiga invandrare, se sina jobb tas av dom, jobben lönedumpas, ingen välfärd så dom får jobba ihjäl sig och sen kan nyliberalerna utnyttja folk som slavar och känna sig förmer.

Det jag skriver om nu är bevisat av olika studier från ansedda prestige universitet om socialt kapital, white flight och viljan att bidra till det gemensamma minskar desto mer heterogent och mångkulturellt samhället blir.


Man ser tydligt att högerns röstandel är mycket högre efter millenieskiftet än under 1900-talet, och det beror på svensken inte vill bidra till välfärden i lika hög grad när det är minst 1 miljon kacksiga antisociala utomeuropeer i landet.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-06-04 kl. 21:55.
Citera
2016-06-05, 00:46
  #8716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Problemet är att de som har störst tillgång till skattesubventionerad kollektivtrafik dels får en skattestödd värdetillväxt i bostaden och dels får subventionerat sina transporter mer än andra grupper.

Det tjänar på detta på två sätt och det är skattefinansierat med ojämn fördelning av resultatet.

Det börja mer och mer likna medeltidens städer med borgare och bönder utanför städerna. Där borgarna inför tullar för att bönderna inte skall ha fri tillgång till staden samtidigt som staden borgare beskattar bönderna utanför staden.

Ni som kan historia vet hur det systemet brukar sluta.
Eftersom att närheten till lokaltrafik inte är vad som påverkar priserna innanför tullarna så får vi titta utanför tullarna, och där ser vi en negativ korrelation mellan hur attraktivt ett område är, och hur mycket lokaltrafik man har i sin närhet...

Men bra försök.
Citera
2016-06-05, 05:59
  #8717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Frågan är vad som är billigast för staten i längden. Subventioner till svindyr nyproduktion och förvaltning av hyresrätter vs att fattiga äger sina bostäder själv.

Jag tror själv på det senare...

Engångskostnader är att föredra än svindyra hyresbidrag i årtionden.
Citera
2016-06-05, 06:07
  #8718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det har inget med solidaritet att göra, bara ren och skär egoism....De som verkligen är fattiga verkar man inte bry sig ett dugg om.

De som är verkligt fattiga är de som kommer bli som mest rövknullade av ditt system.
Citera
2016-06-05, 19:09
  #8719
Medlem
PaulSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Det är det som är poängen med massinvandringen, att döda solidariteten och välfärdssstaten bakvägen då dom inte får igenom marknadshyror, skrotad välfärd den vanliga vägen. Folk vill inte betala för främmande folkslag. Samma taktik körde högern nu med försvaret, dom avvecklade försvaret helt till 1-veckas försvar och sen blir folk mer ängsliga och positiva till Nato nu när tidningarna skriver om ryssens rörelser, nu sitter vi med samverkan nato avtal helt plötsligt som riskerar dra in landet i krig i framtiden pga av nyliberala högern! I hela mänsklighetens historia har ondskans destruktiva mörka krafter opererat med liknande metodik.

Jag vill själv inte betala en krona för utomeuropeer men ytterst få vågar säga vad dom egentligen tycker bland det konflikträdda politiskt korrekta svenska folket.

Det är därför svenskt näringsliv, timbro, FP, reinfeldt, ulf kristtersson och annie lööf vill ha hur mycket invandrare som helst, dom vet om hur folk funkar då dom själva är rasister inombords och vill inte ha något att göra med utomeuropeiska kaosinvandrare. Dom vill ha så så pass mycket invandring tills när det börjar välla in över alliansens kärnväljares områden i liljeholmskajen och Lidingö som det börjat göra nu, då ska gränserna stängas och sen försöker dom få välfärden att avvecklas i nästa val dom troligtvis kommer att vinna
Det viktigaste för dom att få ner arbetarklassen på knä totalt där arbetarklassen få bo i områden med dessa jobbiga invandrare, se sina jobb tas av dom, jobben lönedumpas, ingen välfärd så dom får jobba ihjäl sig och sen kan nyliberalerna utnyttja folk som slavar och känna sig förmer.

Det jag skriver om nu är bevisat av olika studier från ansedda prestige universitet om socialt kapital, white flight och viljan att bidra till det gemensamma minskar desto mer heterogent och mångkulturellt samhället blir.


Man ser tydligt att högerns röstandel är mycket högre efter millenieskiftet än under 1900-talet, och det beror på svensken inte vill bidra till välfärden i lika hög grad när det är minst 1 miljon kacksiga antisociala utomeuropeer i landet.

Länka då gärna till dessa studier istället för att påstå...
Citera
2016-06-05, 19:38
  #8720
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
De som är verkligt fattiga är de som kommer bli som mest rövknullade av ditt system.

Nej de blir redan rövknullade rejält idag av hyresregleringen. Vad tjänar outsiders på att insiders med bra kötid får sin hyra reglerad? Helt oberoende av inkomst och förmögenhet dessutom...

Det är de rika som redan har en bostad och bra plats i kön som gynnas av hyresregleringen. Fattiga har inte en suck att få komma in i värmen.

Det blir svartkontrakt som gäller, eller svindyra andrahandskontrakt.
Citera
2016-06-05, 19:39
  #8721
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Engångskostnader är att föredra än svindyra hyresbidrag i årtionden.

Engångskostnader till folk som redan klarar sig är väl inte så effektivt?
Citera
2016-06-05, 21:07
  #8722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej de blir redan rövknullade rejält idag av hyresregleringen. Vad tjänar outsiders på att insiders med bra kötid får sin hyra reglerad? Helt oberoende av inkomst och förmögenhet dessutom...

Det är de rika som redan har en bostad och bra plats i kön som gynnas av hyresregleringen. Fattiga har inte en suck att få komma in i värmen.

Det blir svartkontrakt som gäller, eller svindyra andrahandskontrakt.

Nej dom blir rövknullade av invandringen. Inte hyresregleringen. Men man kan göra som redan nämnts, köra med först till kvarn metoden. Då blir vi av med alla köer och systemet är felfritt så som du hävdar. Bara köerna försvinner så är allt frid och fröjd. Hoppas du är data savvy för du kommer behöva använda program som automatiskt lägger din intresseanmälan.

Fattiga har inte en suck att komma in i värmen av att få höjda hyror. Tror du det är du ju seriöst hjärnskadad.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Engångskostnader till folk som redan klarar sig är väl inte så effektivt?

Varför tror du att man bara bygger till de som redan klarar sig? Är höjda hyror som betalas av staten på något sätt bra menar du?
Citera
2016-06-06, 19:13
  #8723
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej de blir redan rövknullade rejält idag av hyresregleringen. Vad tjänar outsiders på att insiders med bra kötid får sin hyra reglerad? Helt oberoende av inkomst och förmögenhet dessutom...

Det är de rika som redan har en bostad och bra plats i kön som gynnas av hyresregleringen. Fattiga har inte en suck att få komma in i värmen.

Det blir svartkontrakt som gäller, eller svindyra andrahandskontrakt.

Definera "fattiga" nu annars ska jag skära chipstuttarna av dig!
Vad är det för fattiga du pratar om som inte får bostad med hyresregleringen? Jag har haft fattig inkomst flera ggr.

Jag har flertalet ggr gått på akassa 11 000 efter skatt och fått hyreskontrakt. Annars kräver vissa borgenär man det har man ju och dom flesta andra också.
Har även fått banklån vid ombildning till bostadsrätt på 500 000 kr på akassa utan borgenär!! För att jag ger bra intryck, kan tala för mig, stamkund hos banken och är medelklass i klädstil och attityd.

Soc-bidragstagare får förtur eller så får dom kontrakt i allmänyttan. Det är det lag på.

Lägre än soc-bidragstagare kommer man inte så är det burkletare, uteliggande narkomaner eller eu-migranter du talar om? Dom ska inte ha någon bostad, får ingen nu och kommer defentivt inte få någon med marknadshyror heller.

Eller kan det vara så att dessa grupper menar du ska få en chans att få i Berts nya trailerpark med polsktillverkade husvagnar med mulltoa eller träbaracker för låg hyra??? Och vi andra ska då tripplade hyror i stockholm för att din vision ska gå igenom eller flytta till trailerparken eller tensta ifall vi vill ha låg hyra samtidigt som vi jobbar deltid eller går på bidrag? Det går alldeles utmärkt idag att betala en 1:a i närförort bruksvärdes hyra på deltidsjobb eller akassa men så ska det inte va enligt svin sune.
Det går oftast utmärkt att få billiga lägenheter även på bidrag. Arbetarklassen har inga problem överhuvudtaget med sina 24000 kr löner förutom hos svinvärdarna som höjer hyrorna kraftigt vid renovering och sen tar 4 ggr årshyran så det krävs 400 000 kr för att hyra en 3:a Haha
Så klarlägg vilka dom "fattiga är" nu!

Det är bara gå in på lägenhetsbytes sidorna och kollar folks möbler i hyresrätter innerstan och förorter så ser man att det inte är några rika flash människor som har samma klass på möblemanget eller hemelektroniken som medelklass akademiker i hemnet annonserna.

Nu är vi åter här igen där din verklighetsbeskrivning är totalt motsats hur verkligheten ser ut.
Fuck you
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-06-06 kl. 19:33.
Citera
2016-06-07, 10:11
  #8724
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej dom blir rövknullade av invandringen. Inte hyresregleringen.
Jaha så invandrarna kniper alla reglerade kontrakt? Hur många invandrare bor det på Östermalm i hyresrätter på en skala?

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Men man kan göra som redan nämnts, köra med först till kvarn metoden.
hehe ja det vore nåt det. Men tror inte det skulle bli så poppis...

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Då blir vi av med alla köer och systemet är felfritt så som du hävdar. Bara köerna försvinner så är allt frid och fröjd. Hoppas du är data savvy för du kommer behöva använda program som automatiskt lägger din intresseanmälan.
Nej felfritt är det inte. Det är prissättningen som inte fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Fattiga har inte en suck att komma in i värmen av att få höjda hyror. Tror du det är du ju seriöst hjärnskadad.
Vad gaggar du om? Fattiga utanför kön hade nog hellre betalat högre hyror än dyra andrahandskontrakt.



Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Varför tror du att man bara bygger till de som redan klarar sig? Är höjda hyror som betalas av staten på något sätt bra menar du?

Har man små resurser bör man bo i det begagnade beståndet och inte det nya. Vad är det som säger att bostadslösa ska bo i nyproduktion? Det finns det inte pengar till på långa vägar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in