2010-03-23, 09:32
Medlem
Cimmerians avatar
http://news.bbc.co.uk/hi/english/static/in_depth/uk/2002/race/short_history_of_immigration.stm#1946

1950 - 1971

As mass immigration continued in the 1950s, so did the rise of racial violence and prejudice. Many areas including Birmingham, Nottingham and west London experienced rioting as white people feared the arrival of a black community.

On one hand, these men and women had been offered work in a country they had been brought up to revere. On the other, many were experiencing racial prejudice they had never expected.

Nu drar vi oss till minnes Colin Wilsons bok, och på sidorna 413 till 415 läser vi, i kapitlet The Rise of Sex Crime, följande:

I USA var på 1920-talet våldtäkter och våldtäktsmord ett faktum, och ett accellererande problem.

Under samma tid i England var det nästan helt okänt. Englands totala olikhet med USA höll i sig ända fram till - gissa!

50-talet... då - plötsligt - ser även England samma mönster som man i ett par årtioenden sett och börjat arbeta mot i USA. Galopperade ökning av sexbrott!

Alltså, förutom den statistik vi har angående brott och ras, förutom den forskning om kriminella som faktiskt är mer diger än vad jag trodde, och förutom den forskning som finns om beteende och genetik... så MÅSTE väl alla tänkande människor se det som är så tydligt här?

Samma årtioende som England tar in många svarta människor etablerar sig också sexbrottslighet på allvar i landet - något som man dittils har varit relativt förskonade ifrån!

I USA ser vi hur sexbrottsligheten kulminerar på 20-talet, och vi kommer ihåg Barringers ord om att de nyare svarta generationerna efter slaveriets upphörande blev värre och värre till beteendet.

Mångkulturalister: erkänn att det är ganska talande?
2010-03-23, 09:40
Medlem
Cimmerians avatar
Och som ett tankeexperient tänker vi oss följande:

Den här diskussionen handlar om huruvida negrer påverkar ett lands ekonomi positivt. Ok? Är ni med?

Då tänker vi oss, hypotetiskt, att USA efter slaveriets avskaffande ser ett uppsving i landets ekonomi, och att detta uppsving kulminerar och etableras en gång för alla på 20-talet.

England får inget sådant uppsving - inte förrän på 50-talet, när en massa svarta anländer till samhället och börjar arbeta.

Tänk er vad NI mångkulturalister skulle dra för slutsatser av detta? Ni vet - arbetskraftsinvandringens välsignelser? Skulle ni INTE använda detta märkliga sammanträffande som ett solklart bevis för NYTTAN av invandring av svarta?

Inte?

Ni skulle avfärda sammanträffandet som totalt irrelevant?

Hur ställer ni er till mitt inlägg ovanför detta?
2010-03-23, 10:52
Medlem
välkommen till vm i statistik...
här bollas siffror för att stryka sina "fakta"
för med statistk kan man aldrig trolla...?

sen minns jag inte namnet på snubben som hävdar att forskning är samma sak som fakta... men det är knappast ett namn att lägga på minnet, med tanke på att detta är helt fel.
2010-03-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mantovani

sen minns jag inte namnet på snubben som hävdar att forskning är samma sak som fakta... men det är knappast ett namn att lägga på minnet, med tanke på att detta är helt fel.

Ja, och de kommunistliberaler, judar, blattar, noggers och självhatande vita som deltar i tråden har presterat minst sagt magra resultat i detta VM.
2010-03-23, 11:12
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Jag antar att du lever ditt liv i ett totalt kunskapsvakum, eftersom du tydligen inte litar på några historiska fakta alls? (Som att England först på 50-talet såg en markant ökning i antalet svarta migranter, exempelvis?) Hur bollas det med siffror? Hur har jag trollat med siffror?

Jag förstår att du anklagar mig, och andra här, för detta - men jag har inte sett dig presentera något som gör att det finns anledning att tro på det du säger. Det är ju bara löjligt.

Visa mig vad det är jag påstår som INTE stämmer, istället för att anklaga mig för trollande med siffror. För det börjar bli ganska tröttsamt att be dig, och andra här, om detta hela hela tiden. Inte minst borde det för var och en av er som har minsta lilla självaktning börja bli en smula pinsamt.

Finns det verkligen INGA fakta, INGEN statistik, som belägger det NI påstår? Är det VERKLIGEN så illa?
2010-03-23, 11:34
Medlem
tog du åt dig?
2010-03-23, 11:39
Medlem
rolig definition av människor med ett öppet sinne: självhatade vita.
är det några som hatar, så är det väl knappast den gruppen.
det är ju rasisternas bord, hat misstro och generaliseringar.
2010-03-23, 11:40
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
rolig definition av människor med ett öppet sinne: självhatade vita.
är det några som hatar, så är det väl knappast den gruppen.
det är ju rasisternas bord, hat misstro och generaliseringar.
Tack för ditt bidrag av källor, statistik och information
2010-03-23, 11:42
Medlem
såg ett inslag på tv igår, där man besökte vellinge.
där hade ett gäng gubbstrutar, kärringdjävlar och slynglar samlats för att ge utlopp för sin rädsla för människor som inte är födda i vellinge.
oj vad många av dem (särskilt de yngre) som kommer att skämmas, när de ser detta klipp om några år.
2010-03-23, 12:00
Medlem
Citat:
såg ett inslag på tv igår, där man besökte vellinge.
där hade ett gäng gubbstrutar, kärringdjävlar och slynglar samlats för att ge utlopp för sin rädsla för människor som inte är födda i vellinge.
oj vad många av dem (särskilt de yngre) som kommer att skämmas, när de ser detta klipp om några år.
Nej, knappast.
Snarare är det medelsvensson som kommer att skämmas för att han såg ner på de klarsynta vellingeborna.

Det är inte direkt så att du briljerar i den här tråden. Har du inget att komma med kanske du skulle vara tyst helt enkelt?
2010-03-23, 12:17
Medlem
man känner sig verkligen underlägsen bland genier som du...

men i din värld är det kanske att briljera, då man vädrar sina fördomar.
2010-03-23, 12:54
Medlem
Citat:
man känner sig verkligen underlägsen bland genier som du...

men i din värld är det kanske att briljera, då man vädrar sina fördomar.
Att briljera på fb är att göra som Cimmerian, dvs. att ta sig tid att läsa motståndarens källor och lyssna på hans argument. Och sedan komma med ett sammanhängande resonemang, välunderbyggt av fakta, som plockar isär motståndarens argument. Han tappar inte humöret och kommer sällan eller aldrig med personangrepp. Det är elegant. Långt ifrån alla klarar det.

I andra änden av spektrat finns debattörer som du. Som endast kommer med 2-3 meningar, oftast personangrepp och aldrig någon fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in