2010-03-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Namibia har dock statisktik t ex, som ligger långt under de flesta västländernas nivåer.

Citat:
Rape in Namibia: four out of five people accused of rape never have to pay for their crime. Looking at it the other way around, only one out of every five people accused of rape or attempted rape will be convicted of either of these crimes.

Citat:
Almost 1200 rapes and attempted rapes were reported in Namibia in 2005, which amounts to approximately 60 reported rapes for every 100 000 people. In a recent United Nations survey of crime, Namibia's "rape rate" ranked third highest out of the 53 countries in the study. South Africa topped the list, followed by Canada and then Namibia, which was just ahead of the United States. This is not an honour that we can be proud of.
http://findarticles.com/p/articles/mi_hb281/is_4_19/ai_n29402557/
Citat:
Eh, ja, typ hundra, men du är knappast värd det.
Sluta med dina värdelösa personangrepp. De tillför diskussionen ingenting.
2010-03-22, 18:25
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer

http://findarticles.com/p/articles/mi_hb281/is_4_19/ai_n29402557/

Gött, jag väntade på den. Att det blev du som kom med den är ju bara så mycket bättre. Jag vill minnas att du höll till och babblade om våldtäkter i Finland kontra Sverige i den tråden. Då var det minsann inte intressant med olika definitioner, straffskalor osv. Tänka sig...
2010-03-22, 18:26
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer

Sluta med dina värdelösa personangrepp. De tillför diskussionen ingenting.

Och det gjorde ditt korkade, rasitiska lilla enradsinlägg då menar du?
2010-03-22, 18:29
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) ...att IQ-tester egentligen inte säger ett skit, att dessa IQ-tester är utvecklade av främst vita i industrialiserade länder och således passar "vårt" sätt att tänka medan det inte behövcer vara samma sak för en afrikan.

2) Du har så vitt jag sett inte länkat en endaste gång till något som motsäger dina åsikter i frågan, det är tydligt att du inte diskuterar frågan, du gör desperat allt för att bevisa att du har rätt, däri ligger din extremism.

1) Så... om vi kan utveckla tester som passar vitas intelligens, eller sätt att tänka, men inte svartas... så betyder det väl att vi är lite annorlunda i vårt sätt att tänka, eller?

Dessutom klarar sig asiater bättre än vita på våra "anpassade prov". Har du SETT ett IQ-test? Jag skulle vilja veta vad det är du menar som INTE är anpassat till svarta, eller HUR man anpassar ett test till svarta. Hur du än vrider och vänder på det så finns det tydligen uppenbara skillnader intellektuellt och psykologiskt mellan svarta och vita.

2) Om jag skulle skriva en avhandling av något slag så skulle jag givetvis ha en diger information om det jag försöker överbevisa. Det är så det funkar. Men ärligt - hur många gånger har DU SJÄLV länkat till något som motsäger DINA argument? Hur många gånger har du sett en mångkulturalist göra det här på forumet? Däremot ANVÄNDER jag mig av de länkar som anses "neutrala" (Wiki) eller som mångkulturalister själv länkar till. Om någon av er vill länka till saker som motsäger det jag säger, eller länkar till, så är det väl ändå ERT jobb - inte mitt? Eller ska jag diskutera mot mig själv?

Alla som diskuterar försöker bevisa att han har rätt... gör inte du det? Men när du säger att jag inte diskuterar frågan är du orättvis, för jag bemöter varje inlägg riktat till mig, till och med de oförskämda. Jag diskuterar. Jag bemöter. Jag ger folk rätt när de har en poäng.
2010-03-22, 18:42
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanWilder

1) Gällande kontroversiella forskare så är väl det om något ett blomstrande fält? Kontrovers leder till publicitet, som leder till berömmels, rikedom och en gratisplats bland de akademiker som anses undervisningsvärda.

2) Jag tänker på alla upptäckter som exempelvis kyrkan försökte sätta stop för på medeltiden och 1600-1700: talet.

3) Det verkar som att den rasistiska ideologin, trots sin påstådda självevidens, inte lyckats med detta?

4) Om rasism nu är så självevident borde väl dessutom alla kaukasier, även på regeringsnivå, omfamna den så snabbt som möjligt för att kunna suga ut Afrika ännu merän vad som är fallet idag, slippa oroa sig om diplomatiska kontakter och bistånd till dessa länder och dessutom kunna hävda överlägsenhet i alla tänkbara sammanhang

1) Ja, men inte inom forskning som kan ge "rasisterna vatten på kvarnen", och detta vet du mycket väl. Senaste fallet är Kevin MacDonald, som löper riskt att förlora sitt jobb på grund av sin obekväma forskning... som INGEN kan vederlägga, märk väl. Det är bara det att han sysslar med det yttersta av kätterier: studie av judar förr och nu.

2) Ja, de ansåg att viss forskning var kättersk.

3) Inte ÄN, nej. Men den möter sannerligen samma motstånd och personangrepp och stigmatisering som den tidens politiskt inkorrekta vetenskapsmän fick lida. Du VET att forskare som forskar i det mest kontroversiell av allt: om förintelsen VERKLIGEN gick till så som det sägs... att dessa hamnar i fängelse i, jag tror det är, 13 europeiska länder?

Du tycker inte att det påminner om något?

4) Om nu det var så självevident att jorden snurrade krig solen och inte tvärtom, så borde väl... etc.

Inser du inte luckorna i ditt eget resonemang? Det fanns obekväm forskning då, och det finns det nu, och det kommer att finnas det imorgon. Men du förnekar det?
2010-03-22, 18:45
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Så... om vi kan utveckla tester som passar vitas intelligens, eller sätt att tänka, men inte svartas... så betyder det väl att vi är lite annorlunda i vårt sätt att tänka, eller?

Dessutom klarar sig asiater bättre än vita på våra "anpassade prov". Har du SETT ett IQ-test? Jag skulle vilja veta vad det är du menar som INTE är anpassat till svarta, eller HUR man anpassar ett test till svarta. Hur du än vrider och vänder på det så finns det tydligen uppenbara skillnader intellektuellt och psykologiskt mellan svarta och vita.

2) Om jag skulle skriva en avhandling av något slag så skulle jag givetvis ha en diger information om det jag försöker överbevisa. Det är så det funkar. Men ärligt - hur många gånger har DU SJÄLV länkat till något som motsäger DINA argument? Hur många gånger har du sett en mångkulturalist göra det här på forumet? Däremot ANVÄNDER jag mig av de länkar som anses "neutrala" (Wiki) eller som mångkulturalister själv länkar till. Om någon av er vill länka till saker som motsäger det jag säger, eller länkar till, så är det väl ändå ERT jobb - inte mitt? Eller ska jag diskutera mot mig själv?

Alla som diskuterar försöker bevisa att han har rätt... gör inte du det? Men när du säger att jag inte diskuterar frågan är du orättvis, för jag bemöter varje inlägg riktat till mig, till och med de oförskämda. Jag diskuterar. Jag bemöter. Jag ger folk rätt när de har en poäng.

1) Det är inte det jag menar, jag menar mer hur våra samhällen är uppbyggda.
Nej, östasiater klarar sig bättre, enligt Rushton iaf, men jag tvivlar på honom.
Det är väl klart att jag har sett ett IQ-test, snälla nån... Jag slår dessutom vad om att jag slår de flesta här klart i ett sådant test. Får jag slänga ut dem då?

Jag föreslår att du läser dessa länkar för en överblick. Jag trodde dock att du var medveten om den massiva kritik som finns mot att fästa alltför stor vikt vid intelligenstester.

http://sv.wikipedia.org/wiki/IQ

http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence_quotient

2) Jag uttryckte mig klumpigt kanske, men faktum är att du ständigt endast letar upp de få forskningsresultat som stöder din tes, du väljer och vrakar i texter för att det ska passa dina syften. Felet är att du utger dig, tolkar jag det som, som att du är opartisk och objektivt försöker beskriva detta, vilket är helt osant. Du har en tydlig agenda, somd e flesta forskare faktiskt inte stöder.
2010-03-22, 18:50
Medlem
Citat:
Gött, jag väntade på den. Att det blev du som kom med den är ju bara så mycket bättre.
Så hela påståendet ''Namibia har dock statisktik t ex, som ligger långt under de flesta västländernas nivåer'' hade som syfte att leda `oss´ till en källa låter föga trolig.

Citat:
Jag vill minnas att du höll till och babblade om våldtäkter i Finland kontra Sverige i den tråden. Då var det minsann inte intressant med olika definitioner, straffskalor osv. Tänka sig...
Vad snackar du om? Jag har, så vitt jag vet, inte fört våldtäkter på tal (om du syftar på) i denna tråden. Sluta göra bort dig och lyfta bort fokus från ämnet.

Citat:
Och det gjorde ditt korkade, rasitiska lilla enradsinlägg då menar du?
Hur är fakta rasistiskt? Förklara det för mig, snälla. Negrer genom historien har de facto varit underlägsna alla olika folkslag, på alla plan. Om du inte har några belägg som påvisar något annat eller oförmögen att bemöta dem sakligt, kan du överge debatten. Jag är inte intresserad av känslomässiga mundiarréer i form av personangrepp.
Senast redigerad av Panfer 2010-03-22 kl. 18:58.
2010-03-22, 18:54
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ja, självklart. Du har förstås belägg för [att vita håller igång Sydafrikanska institutioner] också?

Självklart:

Jensen Effects among African, Indian, and White engineering students in South Africa on Raven's Standard Progressive Matrices 2002
J. Philippe Rushtona, Mervyn Skuyb, Peter Fridjhonb
Citat:
Summary:
Low test scores are routinely observed in sub-Saharan African populations. In this paper, we
explore the topic further by examining Rushton and Skuy’s [Intelligence 28 (2000) 251] hypothesis
that a bimodal distribution exists in the African population with a high-scoring group virtually
indistinguishable from Whites, and a low-scoring group performing significantly below both Whites
and the higher-scoring African group. To test this hypothesis, we sought out a potentially higherscoring
African population than has previously been studied. We administered untimed Raven’s
Standard Progressive Matrices (SPM) to 342 17- to 23-year-olds in the Faculties of Engineering and
the Built Environment at the University of the Witwatersrand in Johannesburg (198 Africans, 86
Whites, 58 Indians; 71 women, 271 men). Out of the 60 total problems, the African students solved an
average of 50, the Indian students, 53, and the White students, 56 ( P < .001). On the 1993 US norms,
Africans were at the 41st percentile, Indians at the 55th, and Whites at the 75th, with IQ equivalents of
97, 102, and 110, respectively. The African–Indian–White differences were most pronounced on
those items with the highest item-total correlations, indicating a difference in g, or the general factor of
intelligence. Hence, they were ‘‘Jensen Effects.’’ Indeed, the g loadings showed a small degree of
cross-cultural generality; for example, item-total correlations calculated on the Indian students
predicted the magnitude of the White–African differences.

Eller denna:
Performance on Raven’s Advanced Progressive Matrices
by African, East Indian, and White engineering students
in South Africa 2003
J. Philippe Rushtona, Mervyn Skuyb, Peter Fridjhonb
Citat:
Summary:
The hypothesis is tested that the Raven’s Advanced Progressive Matrices (APM) has the same
construct validity in African university students as it does in non-African university students.
Analyses were made of scores from 294 highly select 17–23-year-olds in the Faculties of
Engineering and the Built Environment at the University of the Witwatersrand (187 Africans, 40
East Indians, 67 Whites; 70 women, 224 men). Out of a total of 36 problems, the African
students solved an average of 22, the East Indian students, 25, and the White students, 29
(P < .001), placing them at the 57th, 64th, and 86th percentiles, respectively, and yielding IQ
equivalents of 103, 106, and 117 on the 1993 US norms.

Svarta ingenjörsstudenter har samma IQ som Lisa Svensson i kassan på Ica (inget ont om henne). Det är dessa blivande ingenjörer som skall ta hand om Sydafrikas kärnkraftverk i framtiden. Låter väll betryggande? Alltså, institutionerna i Sydafrika hade inte fungerat utan de vita akademikerna och kommer inte att göra det i framtiden då dessa körs ut.
Senast redigerad av servus 2010-03-22 kl. 19:14.
2010-03-22, 18:56
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Jag uttryckte mig klumpigt kanske, men faktum är att du ständigt endast letar upp de få forskningsresultat som stöder din tes, du väljer och vrakar i texter för att det ska passa dina syften. Felet är att du utger dig, tolkar jag det som, som att du är opartisk och objektivt försöker beskriva detta, vilket är helt osant. Du har en tydlig agenda, somd e flesta forskare faktiskt inte stöder.

Ni politiskt korrekta har ju i denna tråden inte lyckats med att presentera en enda faktakälla som visar att de hemska rasisterna har fel. Om det nu är så att de du debatterar emot måste välja och vraka för att hitta rapporter och undersökningar som stödjer deras tes så måste det ju finnas oändligt många liknande rapporter och undersökningar som talar emot dom. Kan du inte visa ett exempel på en sådan?

Denna tråden får mig för övrigt verkligen att fundera över hur jag kunde blunda för existerande rasskillnader så länge som jag gjorde.
2010-03-22, 19:00
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Det har "ni" sagt. Har läst det på olika håll här i forumet och länkade källor.
Ok, jag har svårt att tro att det finns någon magisk gräns. Däremot är 85 medel-IQn hos svarta i USA. Det var det han menade.

Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Just det. Vita nordeuropéer bodde i Irak då...
Låter lika smart som black supremacists som påstår att egypterna var svarta.
Det var inte det jag menade. Dock var det förmodligen inte samma folk som bor i Irak nu. Det har ju trots allt gått sjutusen år. Flera imperier reste sig och föll under tusentals år innan det första semitiska tog vid ca 2000 f.kr. Sumererna mfl ingen kontinuitet med Irak.
Senast redigerad av servus 2010-03-22 kl. 19:05.
2010-03-22, 19:11
Medlem
HalvSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Ni politiskt korrekta har ju i denna tråden inte lyckats med att presentera en enda faktakälla som visar att de hemska rasisterna har fel. Om det nu är så att de du debatterar emot måste välja och vraka för att hitta rapporter och undersökningar som stödjer deras tes så måste det ju finnas oändligt många liknande rapporter och undersökningar som talar emot dom. Kan du inte visa ett exempel på en sådan?

Denna tråden får mig för övrigt verkligen att fundera över hur jag kunde blunda för existerande rasskillnader så länge som jag gjorde.

Det är ju därför som så många vet inte tillåtet i bla svensk media att tala om sådana här saker. Men folk som idag är dom största kritikerna mot oss med obekväma åsikter kan mycket väl vara våra bästa vänner imorgon. Påtal om Namibia som ett förgångsland i afrika "HIV/AIDS in Namibia"
http://en.wikipedia.org/wiki/HIV/AIDS_in_Namibia

Men hiv/aids är väl också den vita mannens fel
2010-03-22, 19:13
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Det är inte det jag menar, jag menar mer hur våra samhällen är uppbyggda.

Jag föreslår att du läser dessa länkar för en överblick. Jag trodde dock att du var medveten om den massiva kritik som finns mot att fästa alltför stor vikt vid intelligenstester.

http://sv.wikipedia.org/wiki/IQ

http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligence_quotient

2) Felet är att du utger dig, tolkar jag det som, som att du är opartisk och objektivt försöker beskriva detta, vilket är helt osant. Du har en tydlig agenda, somd e flesta forskare faktiskt inte stöder.

1) Från din egen länk:

Among the most controversial issues related to the study of intelligence is the observation that intelligence measures such as IQ scores vary between populations. While there is little scholarly debate about the existence of some of these differences, the reasons remain highly controversial both within academia and in the public sphere.

Alltså... ATT skillnaderna är där diskuteras inte så värst mycket i akademiska kretsar (förvånad?) men orsakerna till skillnaderna diskuteras flitigt (förvånad?).

Ja, att vi bygger olika sorters samhällen är ju uppenbart. Men du sa att testerna var ANPASSADE till oss vita, och jag anser att du måste förtydliga dig på den punkten. Exakt till VAD är testerna anpassade så att det ska passa vita? Och om ni alla är lika och allt det där: HUR kan man överhuvudtaget anpassa ett test till en viss ras (som ju inte existerar, säger ni?)

Är det till socioekonomisk grupp du menar att IQ-testen är anpassade till?

EDIT: glömde tvåan:

2) Jag försöker inte dölja att jag är mot mångkultur. Men tro mig när jag säger att jag är redo att ändra mig om bevisningen är övertygande. Men mycket få av er argumenterar eller presenterar fakta. Min agenda, i den mån jag har någon, är att Sverige ska vara ett hem för etniska svenskar, vilka det finns ynkliga 8 miljoner av 6 miljarder människor på jorden (som för övrigt i sig själv är mångkulturell). Jag ifrågasätter att invandringen är bra för oss, och jag granskar den lottovinst som mångkulturen sägs vara. EN ENDA död svensk är ett för högt pris för mig att betala, oavsett om mångkulturen nu SKULLE vara en lottovinst. Gör det universellt och prova tanken: är DU redo att dö för mångkulturen? Jag är det inte, och jag begär inte heller att någon annan sak vara det, och jag blir förbannad över cyniska mångkulturalister som dillar om "godhet" när de förespråkar en ideologi som innebär att svenskar måste dö.
Senast redigerad av Cimmerian 2010-03-22 kl. 19:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in