2010-03-22, 18:02
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Jadå. Det är välkänt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Minnesota_Transracial_Adoption_Study

Inte omständigheten, nej.
Artikeln är liberal i sig och formulerar marxistiska hypoteser till varför det är som det är, absolut.
1. Jag pratar om de med allra lägst IQ. Mentalt retarderade.
2. Om man är bidragsförsörjd tar man inte hand om sin barn, det gör till inte liten del ens grannar genom att finansiera stödsystemen som håller barnet vid liv.

Som du ser så är det ju inte helt oemotsagt precis.
Marxistiska hypoteser minsann? Tycker jag inte att man kan kalla det direkt.

Aha. Hur många svarta som kommer till Sverige tror du klassas som efterblivna då?
Man måste inte vara bidragsförsörjd, även nötter kan jobba.
2010-03-22, 18:03
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
En analfabet bonde från Kina som aldrig satt sin fot i en skola har runt dubbelt så hög IQ som en analfabet bonde från Sierra Leone som aldrig satt sin fot i en skola.
http://dontai.com/wp/wp-content/uploads/2009/03/farmer-1.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Sierra_Leone_rice_farmer.jpg

Märkligt, eller hur?

En? Är du på riktigt eller?
2010-03-22, 18:04
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Det finns inga som är intresserade av att föra statistik över våldtäkter i större delen av Afrika.
Det finns det däremot i Sydafrika, iaf ett tag till.

Tror du uppskattningar av våldet på Haiti eller i Somalia kommer från deras motsvarigheter till SCB?

Ah, sjävklart...
2010-03-22, 18:05
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Um, vad kom först hönan eller ägget? Törs du ens fundera på det?

Jag sa även att jag inte tror på Rushton, som är typ den enda som alla stöder sig på hela tiden.
2010-03-22, 18:06
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det är ju du som tramsar. Jag har inte sagt ett ord om vad jag tror, men du vet tydligen ändå. Märkligt.
...vad tror du då?

Citat:
Bara en liten undran, Sydafrika tas ju ofta upp när det gäller våldtäkter, att det ligger sanslöst högt osv. Vad tror du det beror på att det land i det svarta Afrika som påverkats allra mest av vita europeér är där det är värst när det kommer till just våldtäkter? Är just dessa "negrer" osedvanligt onda eller korkade eller vad?

Det skall snarare tolkas som att i Sydafrika bor det tillräckligt många vita för att hålla igång fungerande institutioner som kan registrera statistik och forska på området, göra tester och undersökningar och så vidare.
2010-03-22, 18:10
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
...vad tror du då?

Det skall snarare tolkas som att i Sydafrika bor det tillräckligt många vita för att hålla igång fungerande institutioner som kan registrera statistik och forska på området, göra tester och undersökningar och så vidare.

Tänk, tillslut frågar han faktiskt. Jag tror att skillnaderna till stora delar kan förklaras genom socioekomiska skillnader, olika sätt att tänka osv. Jag tror framför allt inte att den "vite mannen" är dett endaste dugg bättre än de den "svarte". Det kan vi lära oss ganska lätt av historien.

Ja, självklart. Du har förstås belägg för detta också?
2010-03-22, 18:10
Medlem
Halalslakts avatar
Citat:
Det är ju du som tramsar. Jag har inte sagt ett ord om vad jag tror, men du vet tydligen ändå. Märkligt.

Bara en liten undran, Sydafrika tas ju ofta upp när det gäller våldtäkter, att det ligger sanslöst högt osv. Vad tror du det beror på att det land i det svarta Afrika som påverkats allra mest av vita europeér är där det är värst när det kommer till just våldtäkter? Är just dessa "negrer" osedvanligt onda eller korkade eller vad?
Ett rimligt antagande är att det som ett av de mest utvecklande afrikanska länderna, har högst anmälningsbenägenhet.
2010-03-22, 18:12
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Finns värre länder än Sydafrika vad gäller våldtäkt. Dock har de länderna inga fungerande verktyg för att mäta frekvensen ordentligt.

Tycker kramarna snärjer in sig ofta när det talas om afrikaner och våldtäkt. Dels så ska deras våldtäktsbenägenhet bero på "svår uppväxt" och "den vita mannens förtryck". Men samtidigt ska vi se på våldtäktsmännen som våra jämlika.

Går inte ihop.
2010-03-22, 18:16
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Du har läst av fel. Ca 17% av norrmännen har en IQ under 85, beroende på vilken skala eller normering man väljer. Analogt har 57% av irakierna ett IQ av 85 eller lägre. Dessutom, var får du att IQ85 skulle vara någon magisk gräns? Källa?
Vidare skulle inte norrmännen ändra sig nämnvärt. Jämför med vita som flyttat till negerländer. De tog inte efter negrernas beteende.

Det har "ni" sagt. Har läst det på olika håll här i forumet och länkade källor.

Citat:
EDIT:
Menade du att norrmännen skulle adopteras in i Irak?

Ja typ.

Citat:

Mesopotamien är civilisationens vagga och har ingenting med Irak att göra annat än att de låg på samma ställe, tölp.

Just det. Vita nordeuropéer bodde i Irak då...
Låter lika smart som black supremacists som påstår att egypterna var svarta.
Senast redigerad av psyjunta 2010-03-22 kl. 18:18.
2010-03-22, 18:17
Medlem
Citat:
Jag tror framför allt inte att den "vite mannen" är dett endaste dugg bättre än de den "svarte". Det kan vi lära oss ganska lätt av historien.
Historien visar att den vite mannen var överlägsen negrer på alla plan, och fortfarande är. Invändningar?
2010-03-22, 18:19
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Finns värre länder än Sydafrika vad gäller våldtäkt. Dock har de länderna inga fungerande verktyg för att mäta frekvensen ordentligt.

Tycker kramarna snärjer in sig ofta när det talas om afrikaner och våldtäkt. Dels så ska deras våldtäktsbenägenhet bero på "svår uppväxt" och "den vita mannens förtryck". Men samtidigt ska vi se på våldtäktsmännen som våra jämlika.

Går inte ihop.

Dem Rep. Kongo lär ligga värst till, där våldtäkt ska ha använts som vapen under inbördeskriget.

Namibia har dock statisktik t ex, som ligger långt under de flesta västländernas nivåer.

Tja, det beror ju främst på okunskap och misär misstänker jag. Att det ska bota HIV t ex. Vem har sagt något om att vi ska se våldtäktsmän som våra likar?
2010-03-22, 18:20
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Historien visar att den vite mannen var överlägsen negrer på alla plan, och fortfarande är. Invändningar?

Eh, ja, typ hundra, men du är knappast värd det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in