Citat:
Ursprungligen postat av metallgem
Ok det som gör dig så himla dum eller negersmart, är att du hänvisar till en semineger obama och säger att han är the shit men samtidigt så vet du att han bara är en allmosa som judarna satt på plats för att verka så bra nu när nickedockan busch är ute ur leken och tottalt pajat USA å sina masters vägnar.
hänger du med ?
hänger du med ?
Nu ska jag ignorera dig helt, jag ber dig att bevisa mig fel och det du gör är att skriva en massa opinion bajs. Det jag söker är bevis, källor och bra definition samt kommentarer om de största lobbyister på den demokratiska som påverkade valet och "köpte" presidency åt Obama precis som du påstått. Kan du inte göra det då kan du lika bra hålla käften och gå debattera Iqbefriad P12or i samtliga trådar här i I&I.
Citat:
Ursprungligen postat av Freitag.der.13.
Både ja och nej. Huruvida de vitas Obamaröstande handlade om white guilt var en annan debattör som pratade om och är inget jag lägger mig i.
Huvudsakligen tycker jag att siffrorna visar på att vita väljare (det faktum att endast tre procent ändrade sin röst från republikansk till demokratisk) faktiskt var ganska tillfreds med republikansk politik och inte alls var trött på den republikanska politik som förts under de åtta åren med Bush. Hade vita väljare varit så missnöjda med den republikanska politiken tycker jag att det borde ha gjort ett större avtryck än tre procent.
Huvudsakligen tycker jag att siffrorna visar på att vita väljare (det faktum att endast tre procent ändrade sin röst från republikansk till demokratisk) faktiskt var ganska tillfreds med republikansk politik och inte alls var trött på den republikanska politik som förts under de åtta åren med Bush. Hade vita väljare varit så missnöjda med den republikanska politiken tycker jag att det borde ha gjort ett större avtryck än tre procent.
Mmja, jag tror att vi hade fått betydligt mer än 3% om det var en vit kandidat på den demokratiska sida. Anledningen till att jag säger detta är att det finns många blue collars som blev hjärntvättade av såna som Rush Limb, Glenn Back, Hannity, Mkt fox osv. outbildade valde den klassiska och konservativa sida eftersom de inte är vana med svarta i makten. Sen finns det andra feminister som tog en annan väg på grund av Hillary osv.
Håller du inte med om att vi hade fått mer än 3% om Obama var en vit Harvard utbildat som sitter med en magma claud och dessutom en bra förebild för familjer?
Ps jag har inte förnekat white guilt, jag menar bara att det finns andra viktiga faktorer som spelade in.
Senast redigerad av Africant 2010-03-17 kl. 17:28.
Senast redigerad av Africant 2010-03-17 kl. 17:28.