2010-03-17, 17:25
Medlem
Africants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metallgem
Ok det som gör dig så himla dum eller negersmart, är att du hänvisar till en semineger obama och säger att han är the shit men samtidigt så vet du att han bara är en allmosa som judarna satt på plats för att verka så bra nu när nickedockan busch är ute ur leken och tottalt pajat USA å sina masters vägnar.

hänger du med ?

Nu ska jag ignorera dig helt, jag ber dig att bevisa mig fel och det du gör är att skriva en massa opinion bajs. Det jag söker är bevis, källor och bra definition samt kommentarer om de största lobbyister på den demokratiska som påverkade valet och "köpte" presidency åt Obama precis som du påstått. Kan du inte göra det då kan du lika bra hålla käften och gå debattera Iqbefriad P12or i samtliga trådar här i I&I.

Citat:
Ursprungligen postat av Freitag.der.13.
Både ja och nej. Huruvida de vitas Obamaröstande handlade om white guilt var en annan debattör som pratade om och är inget jag lägger mig i.

Huvudsakligen tycker jag att siffrorna visar på att vita väljare (det faktum att endast tre procent ändrade sin röst från republikansk till demokratisk) faktiskt var ganska tillfreds med republikansk politik och inte alls var trött på den republikanska politik som förts under de åtta åren med Bush. Hade vita väljare varit så missnöjda med den republikanska politiken tycker jag att det borde ha gjort ett större avtryck än tre procent.

Mmja, jag tror att vi hade fått betydligt mer än 3% om det var en vit kandidat på den demokratiska sida. Anledningen till att jag säger detta är att det finns många blue collars som blev hjärntvättade av såna som Rush Limb, Glenn Back, Hannity, Mkt fox osv. outbildade valde den klassiska och konservativa sida eftersom de inte är vana med svarta i makten. Sen finns det andra feminister som tog en annan väg på grund av Hillary osv.
Håller du inte med om att vi hade fått mer än 3% om Obama var en vit Harvard utbildat som sitter med en magma claud och dessutom en bra förebild för familjer?

Ps jag har inte förnekat white guilt, jag menar bara att det finns andra viktiga faktorer som spelade in.
Senast redigerad av Africant 2010-03-17 kl. 17:28.
2010-03-17, 17:27
Medlem
HalvSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21Nyheterna
Vill bara påpeka att jag är emot all form av invandring till Sverige men att det inte påverkar min syn på olika människor. Rasism är enligt mig en riktig sjukdom och varför skulle jag sitta och motbevisa alla hobbyrasbiologer härinne ? Jag har en känsla av att inga vetenskapliga argument biter.

Med rasism menar du att ingen ras är bättre än någon annan på något? Så du menar att en vit kan bli lika bra på löpning som en afrikan? är det någon skum rasism mot vita inom löpning som domineras utav afrikaner. Eller är det kanske fördomar att negrer är bättre på att springa än vita?
2010-03-17, 17:35
Medlem
metallgems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africant
Nu ska jag ignorera dig helt, jag ber dig att bevisa mig fel och det du gör är att skriva en massa opinion bajs. Det jag söker är bevis, källor och bra definition samt kommentarer om de största lobbyister på den demokratiska som påverkade valet och "köpte" presidency åt Obama precis som du påstått. Kan du inte göra det då kan du lika bra hålla käften och gå debattera Iqbefriad P12or i samtliga trådar här i I&I.

Mmja, jag tror att vi hade fått betydligt mer än 3% om det var en vit kandidat på den demokratiska sida. Anledningen till att jag säger detta är att det finns många blue collars som blev hjärntvättade av såna som Rush Limb, Glenn Back, Hannity, Mkt fox osv. outbildade valde den klassiska och konservativa sida eftersom de inte är vana med svarta i makten. Sen finns det andra feminister som tog en annan väg på grund av Hillary osv.
Håller du inte med om att vi hade fått mer än 3% om Obama var en vit Harvard utbildat som sitter med en magma claud och dessutom en bra förebild för familjer?

Ps jag har inte förnekat white guilt, jag menar bara att det finns andra viktiga faktorer som spelade in.

Jaha så du har bevis på att storabolag och the jew ville annorlunda och stöttade andra ? nej givetvis inte din husneger
2010-03-17, 17:38
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
... mindes alltid när jag var liten att de små svarta barnen på TV verkade ha en betydligt mer positiv syn på skolgången än vad jag hade.

Där har vi förklaringen till din naivitet, för man kan inte lära sig att känna igen negerns sanna natur genom att endast titta på TV. Kom till Gbg och samspråka med horden av somalier och andra invandrade afrikaner, och lär dig vilken urusel svenska (och engelska) dessa "gäster" talar. Upptäck deras totala oförmåga till abstrakt tänkande, och knyt näven i byxfickan när du ser hur dom pissar offentligt utan att ens vända ryggen mot åskådarna. Dela sedan vår ursinnighet när vi vänligt påpekar deras olämpliga beteende, och endast får ett hånskratt till svar. Ytterst få svenskar var negerhatare för sisådär tio år sedan, men vi blir alltfler. - Det finns som sagt naturliga skäl till detta, och det vore kontraproduktivt att som vit sänka sig till en sorts flåsliberal acceptans av destruktivt negerbeteende in absurdum.
Senast redigerad av Schnuppfen 2010-03-17 kl. 18:30.
2010-03-17, 17:39
Medlem
Citat:
Vill bara påpeka att jag är emot all form av invandring till Sverige men att det inte påverkar min syn på olika människor. Rasism är enligt mig en riktig sjukdom och varför skulle jag sitta och motbevisa alla hobbyrasbiologer härinne ? Jag har en känsla av att inga vetenskapliga argument biter.

Det som biter är rationalitet, förnuft och logiska argument. Vetenskapliga argument och fakta som inte är hopkokade av lögnaktiga kommunistiska judar som Richard Lewontin, Franz Boas m.fl. kan också bita.
2010-03-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metallgem
Ok det som gör dig så himla dum eller negersmart, är att du hänvisar till en semineger obama och säger att han är the shit men samtidigt så vet du att han bara är en allmosa som judarna satt på plats för att verka så bra nu när nickedockan busch är ute ur leken och tottalt pajat USA å sina masters vägnar.

hänger du med ?

Det roliga med Africant är han inte ens är en neger ...
Utan han är ännu en i raden av förvirrade medelklassungdomar som är uppfylld av lust att bringa rättvisa och riktig solidaritet i denna orättvisa värld.

Brukar växa bort när man börjar betala sina egna räkningar
2010-03-17, 17:58
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvSvensken
Med rasism menar du att ingen ras är bättre än någon annan på något? Så du menar att en vit kan bli lika bra på löpning som en afrikan? är det någon skum rasism mot vita inom löpning som domineras utav afrikaner. Eller är det kanske fördomar att negrer är bättre på att springa än vita?

Menar du att jag ska stå till svars för och redogöra för mina åsikter när du själv uppenbarligen inte kan skriva ett enda läsvärt inlägg på detta forum ? Hahahaha, nejdu den gubben går inte.
2010-03-17, 18:10
Medlem
HalvSvenskens avatar
Citat:
Menar du att jag ska stå till svars för och redogöra för mina åsikter när du själv uppenbarligen inte kan skriva ett enda läsvärt inlägg på detta forum ? Hahahaha, nejdu den gubben går inte.

Svara på frågan! självklart ska du väl kunna förklara vad du menar med rasism eller vad din tolkning utav ordet är. Égentligen borde folk ignorera personer som vägrar svara på simpla frågor men gärna kallar andra idioter. Vissa har en agenda och det är enbart att få igång så mycket liv på ett forum så det stängs ner tyvärr för er så funkar det inte på flashback. Ni har redan förlorat internetkampen.

"Vill bara påpeka att jag är emot all form av invandring till Sverige men att det inte påverkar min syn på olika människor. Rasism är enligt mig en riktig sjukdom och varför skulle jag sitta och motbevisa alla hobbyrasbiologer härinne ? Jag har en känsla av att inga vetenskapliga argument biter."

Om det nu är så som du säger varför är du emot invandring? Man kan ju enligt dina teorier forma alla till Svenskar om man går efter vad du skriver. Varför är du emot all form av invandring om du inte själv är just RASIST? Svara nu på vad du menar med rasism och varför du är emot all form av invandring när du inte själv är en rasist.
Senast redigerad av HalvSvensken 2010-03-17 kl. 18:18.
2010-03-17, 18:12
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det som biter är rationalitet, förnuft och logiska argument. Vetenskapliga argument och fakta som inte är hopkokade av lögnaktiga kommunistiska judar som Richard Lewontin, Franz Boas m.fl. kan också bita.

Men du måste vara medveten om att det du betraktar som rationellt inte behöver vara det för någon annan. Samt att det du och andra betraktar som underbyggd vetenskap ifrågasätts av andra.

Om någon tar på sig ansvaret att med vetenskaplig metodik bevisa att negrer är ointelligenta, lata och våldsamma så kommer han eller hon att misslyckas vilket är väldigt enkelt att förstå. Det finns för många undantag.

Eller du kanske kan beskriva hur ett vetenskaplig experiment skulle se ut, där man använder en hypotetisk deduktiv metod, där man försöker bevisa ovan påstådda saker om negrer ?
Senast redigerad av 21Nyheterna 2010-03-17 kl. 18:23.
2010-03-17, 18:22
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvSvensken
Svara på frågan! självklart ska du väl kunna förklara vad du menar med rasism eller vad din tolkning utav ordet är. Égentligen borde folk ignorera personer som vägrar svara på simpla frågor men gärna kallar andra idioter. Vissa har en agenda och det är enbart att få igång så mycket liv på ett forum så det stängs ner tyvärr för er så funkar det inte på flashback. Ni har redan förlorat internetkampen.

Jag har luftat mina åsikter i denna och andra trådar, speciellt om invandring och mångkultur. Det vore intressant att höra vad du själv tycker innefattas i begreppet rasism och vad du själv har för åsikter om invandring.
Senast redigerad av 21Nyheterna 2010-03-17 kl. 18:24.
2010-03-17, 18:26
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Men du måste vara medveten om att det du betraktar som rationellt inte behöver vara det för någon annan. Samt att det du och andra betraktar som underbyggd vetenskap ifrågasätts av andra.

Om någon tar på sig ansvaret att med vetenskaplig metodik bevisa att negrer är ointelligenta, lata och våldsamma så kommer han eller hon att misslyckas vilket är väldigt enkelt att förstå. Det finns för många undantag.

Eller du kanske kan beskriva hur ett vetenskaplig experiment skulle se ut, där man använder en hypotetisk deduktiv metod, där man försöker bevisa ovan påstådda saker om negrer ?

Att negrer är ointelligenta finns det ju gott om forskning som stöder. Att negrer är våldsamma syns mycket tydligt i all statistik. Att negrer är lata finns det också gott om siffror som stöder.
2010-03-17, 18:28
Medlem
HalvSvenskens avatar
Citat:
Jag har luftat mina åsikter i denna och andra trådar, det vore intressant att höra vad du själv tycker innefattas i begreppet rasism.

Du är inte här för att debattera utan bara för att bedriva förhör mot andra och sabotera. Vem vet det kanske är såhär det är idag när man anser sig besegrad. Ibland fattar jag inte att folk orkar med detta. Varför ska folk lägga ner tid på att ens skriva något till dig då du inte ens kan svara på en simpel fråga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in