2010-03-14, 17:05
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africant
Du verkar inte förstå ett dugg i det hela.
Organisationerna skiljer sig mycket och är aktiva i olika sektorer i hela Afrika. En stor organisation som t.ex PNUD är aktiv i den politiska sektorn medan ett organisation som läkare utan gränser är aktiv i andra sektorer som skapas av PNUD. Lord of War ger en klarbild av läget i Afrikan. Likaså UN , USAID osv

Afrika hade varit mycket bättre utan vita.Till synes skulle vi inte vara lika utvecklad som er men vi hade inte heller haft alla dessa krig och folkmord.

Kan du ge ett exempel på hemskheter som läkare utan gränser utför mot er stackars afrikaner? Hur ser de till att ni äter varandra i Kongo? Ja gärna ett exempel på nått de gjort som är dåligt för er, typ hur såg läkare utan gränser till att en viss diktator fick sin post eller liknande, vore upplysande.

Så jag har förstått rätt nu här. Du vill mao att INGA vita skall blanda sig i afrikanska-affärer så att säga? Om så är fallet är vi i alla fall överens på den punkten. För mig får ni gärna styra den där hålan hur ni vill.

Inte haft krig och folkmord! Med andra ord ni är egentligen missförstådda mysgubbar med svart hud, som innan de vitas ankomst mest hjälpte varandra och mös tillsammans?

VILKET LAND HÄRSTAMMAR DU IFRÅN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????
(kan du svara på det någon gång? vill veta vilket paradis du skall åka till så fort "the white man" har tagit sitt pick o pack o dragit)
2010-03-14, 17:07
Medlem
Citat:
Afrika hade varit mycket bättre utan vita.Till synes skulle vi inte vara lika utvecklad som er men vi hade inte heller haft alla dessa krig och folkmord.

Helt korrekt.

Istället så hjälper vita människor idag till att avla fram miljontals afrikaner i form av bistånd och dylikt vilket enbart är en belastning. Kort sammanfattat så bör den vite mannen omedelbart lämna Afrika och låta naturen ha sin gång. Befolkningen skulle sjunka drastiskt och ni kanske skulle kunna klara av att fördela resurserna själva genom att leva på så vis som evolutionen har format er.
2010-03-14, 17:19
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Jag har bott i Afrika i femton år och jag vet exakt hur livet är där nere ... Under den tiden jag var i Afrika levde jag ett vanligt liv, precis som jag gör idag, livet var dessutom bättre trots att jag kom från en medelklass familj.
Vad gör du då här? Du borde stödja dina bröder i hemlandet.
2010-03-14, 17:23
Medlem
Hade de vite mannen inte varit i Afrika
så hade garanterat de inte funits många
Negrer kvar, ni hada ätit upp varandra
i stammkrig o alla konstiga woodo-
seanser.Titta hur de gick i Liberia folk skar
ut hjärtat på fienden så skulle de göra dom
odödliga mot fiendens kulor.
2010-03-14, 17:38
Medlem
Africants avatar
Citat:
Kan du ge ett exempel på hemskheter som läkare utan gränser utför mot er stackars afrikaner? Hur ser de till att ni äter varandra i Kongo? Ja gärna ett exempel på nått de gjort som är dåligt för er, typ hur såg läkare utan gränser till att en viss diktator fick sin post eller liknande, vore upplysande.

Let me quote this for the last fucking time, jag skrev tidigare att dessa organisationer har olika roller inom olika sektorer. En huvud organisation som t.ex UN skapar andra roller åt barn-organisationerna såsom Läkare utan gränser eller PNUD. Vapen handeln sköts av privata arm-dealers, oftast från Ryssland eller andra västerländska dealers och dessa sponsras av UN.

Ett exempel är mitt land där gerilla och ex-militärgrupper lever i skogen och dödar civila för att bli uppmärksammad lokalt av regeringen. För det andra begär grupperna att regeringen ska förhandla och dela makten med dem annars dödas mer civila, regeringen är då tvungen att acceptera förhandlingarna och dela makten med dessa idioter. För att militärgrupperna ska kunna bo i djungeln under en lång period och döda civila behövs det mat&vapen och det får dem från organisationerna. Vad tror du organisationerna har för villkor gentemot militärgrupperna? Vad tror du händer när militärgrupperna får makten?

Behöver jag ens förklara?
Vem tror du får jobbet att läka de civila som skadas?
Vem tror du får jobbet att ta hand om kvinnor som våldtas av militärgrupperna?
Vem tror du får jobbet att ta hand om bidrag som kommer från EU/USA?
Vem tror du..........nu orkar jag inte.

En sak bör du veta, i Afrika kan man inte göra det rätta för att då dödas man.

Citat:
Så jag har förstått rätt nu här. Du vill mao att INGA vita skall blanda sig i afrikanska-affärer så att säga? Om så är fallet är vi i alla fall överens på den punkten. För mig får ni gärna styra den där hålan hur ni vill.

Jag vill ha samarbete, inte slaveri. I dagsläget är de flesta presidenter slaver av européer.
Precis som Obama's regering styrs av judar.

Citat:
Inte haft krig och folkmord! Med andra ord ni är egentligen missförstådda mysgubbar med svart hud, som innan de vitas ankomst mest hjälpte varandra och mös tillsammans?

Vet du hur folkmordet i ex. Rwanda började? Jag tror att du behöver göra undersökningar eller läsa historia för att det är uppenbart att fransmännen och belgarna startade det hela under kolonisationen. Jag tror jag såg en artikel i SVD eller DN om detta.

http://www.dn.se/nyheter/frankrikes-roll-i-folkmordet-i-rwanda-synas-1.537886

Citat:
VILKET LAND HÄRSTAMMAR DU IFRÅN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????
(kan du svara på det någon gång? vill veta vilket paradis du skall åka till så fort "the white man" har tagit sitt pick o pack o dragit)

None of your business.
Senast redigerad av Africant 2010-03-14 kl. 17:41.
2010-03-14, 18:10
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Let me quote this for the last fucking time, jag skrev tidigare att dessa organisationer har olika roller inom olika sektorer. En huvud organisation som t.ex UN skapar andra roller åt barn-organisationerna såsom Läkare utan gränser eller PNUD. Vapen handeln sköts av privata arm-dealers, oftast från Ryssland eller andra västerländska dealers och dessa sponsras av UN.

Ett exempel är mitt land där gerilla och ex-militärgrupper lever i skogen och dödar civila för att bli uppmärksammad lokalt av regeringen. För det andra begär grupperna att regeringen ska förhandla och dela makten med dem annars dödas mer civila, regeringen är då tvungen att acceptera förhandlingarna och dela makten med dessa idioter. För att militärgrupperna ska kunna bo i djungeln under en lång period och döda civila behövs det mat&vapen och det får dem från organisationerna. Vad tror du organisationerna har för villkor gentemot militärgrupperna? Vad tror du händer när militärgrupperna får makten?

Jag vill ha samarbete, inte slaveri. I dagsläget är de flesta presidenter slaver av européer.

Vet du hur folkmordet i ex. Rwanda började? Jag tror att du behöver göra undersökningar eller läsa historia för att det är uppenbart att fransmännen och belgarna startade det hela under kolonisationen. Jag tror jag såg en artikel i SVD eller DN om detta.

None of your business.

Men MÅSTE dina landsmän leva rövare i skogen och mörda? NEJ! De gör ju det för det är en fin afrikansk tradition av att stamkriga lite hit, o lite dit. Ni är våldsamma av naturen helt enkelt.

Hur skall samarbetet gå till? Tydligen är ju dagens situation väldigt dålig(tycker jag med, tycker ni får klara er helt på egen hand), hur skall den ändras? Skall endast Afrikanska vodoo-doktorer få bota polio, malaria, lindra ebola och annat spännande ni har där nere?

Vilka vita styr Mugabe?

Kan det vara så att du inte vill uppge landet du kommer från för att det egentligen går att bo där och du inte vill lämna köttgrytan i svedala?
2010-03-14, 19:08
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:

None of your business.

Ja, du har rätt i mycket du skriver men problemet är att dessa människor inte kommer att fatta det. All historia dom har läst är en youtube länk som är klippt och klistrat så att det ska passa deras hjärnor.

Afrikaner har krigat som alla andra folkslag inget konstigt med det.
Europeer har också krigat men det har nassarna redan glömt.
Till deras försvar kan man säga att dom är grisar med kort minne och inte elefanter.

Här är en bra länk som visar hur ekonomiska torpeder jobbar.
http://www.sourze.se/Bek%C3%A4nnelser_av_en_ekonomisk_torped_10653608.a sp
2010-03-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderbrekk
Nämn ett negerland som fungerar, som har en välfärd, där inga våldtäktsorgier äger rum, där folket lever i harmoni med varandra. Bara ett land. Snälla, det är bara ett enda negerland ber jag om här.

Det duger inte om du hittar ett land som är bra på negerskalan, landet måste kunna jämföras med ett europeiskt eller västerländskt land.

Tack på förhand.

Botswana
2010-03-14, 19:30
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Ja, du har rätt i mycket du skriver men problemet är att dessa människor inte kommer att fatta det. All historia dom har läst är en youtube länk som är klippt och klistrat så att det ska passa deras hjärnor.

Till deras försvar kan man säga att dom är grisar med kort minne och inte elefanter.

Men jag minns inte att waffen ss åt barnhjärtan, och drack människoblod innan de följde papa "butt-naked" hausser som naken sprang med ett maskingevär mot engelsmännen..

Eller att fransmännen våldtog allt i sin väg och fånga albinos för deras magiska krafter..
Men men jag kan ju ha fel...

Här kan du förresten läsa om flygande tefat och deras koppling till bibeln...
http://www.amazon.com/Bible-Flying-Saucers-2e-Tr/dp/1569247455/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=books&qid=1268591882&sr=1-3
Senast redigerad av brum brum 2010-03-14 kl. 19:40.
2010-03-14, 19:44
Medlem
Africants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

Äntligen någon som tänker med hjärnan! Bra skrivet.
2010-03-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Botswana
Botswna är ett bra land (med afrikanska mått mätt). Bara 5000 muslimer på en befolkning runt 2 miljoner. Dock är ca en fjärdedel av befolkningen HIV smittad. Men utan diamanterna skulle det nog inte vara fullt lika muntert. men att jämföra Botswana med ett europeiskt land är ju givetvis direkt löjligt.
2010-03-14, 21:04
Medlem
Citat:
Jag har bott i Afrika i femton år och jag vet exakt hur livet är där nere, så försök inte mata mig med BS bullshiten du får från Aftonbladet och övriga organisationer som använder sig av den fattiga bilden av Afrika för att få bidrag, a.k.a Röda Korset. Under den tiden jag var i Afrika levde jag ett vanligt liv, precis som jag gör idag, livet var dessutom bättre trots att jag kom från en medelklass familj. De största problemen var krig och korruption, och gissa vem som sponsrade dem?
Nästa gång du skriver om negrer så ber jag dig att precisera vilka negrer du menar; de som latar sig och dödar barn eller negrerna med M.A och över 35-40k i lön som betalar skatt så att du och resten av idioterna som inte ens gått ut gymnasiet ska få bidrag.

Negrer som betalar skatt!!!
Hur många negrer tjänar över 35k och inte är kriminella. Den andelen är så liten att man kan säga att den inte existerar.
Negrer är negrer våldsamma halvapor som aldrig borde lämnat djungeln, varför åker du inte tillbaka till Afrika om du nu trivdes att umgås med dom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in